Ηλεκτρικά, συνδεδεμένα & κοινόχρηστα αυτοκίνητα στο μέλλον
Το αυτοκίνητο του μέλλοντος θα είναι ηλεκτρικό, συνδεδεμένο στο internet και θα έχει πολλούς ιδιοκτήτες. Κάπως έτσι θα μπορούσαμε να συνοψίσουμε τα όσα ακούστηκαν στο Connected Cars Conference 2019.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Όταν ακούς από τη Γενική Γραμματέα Ενέργειας & Ορυκτών Πόρων, Αλεξάνδρα Σδούκου, να δηλώνει ότι δεν έχουμε καθαρό ενεργειακό σχεδιασμό, σημαίνει ότι ο δρόμος προς τους μηδενικούς ρύπους και μια βιώσιμη κινητικότητα θα είναι μακρύς. Ήδη δεν είναι πολύ ξεκάθαρος το ποιος είναι ο στόχος για το πλήθος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα έχουμε στους δρόμους της Ελλάδας μέχρι το 2030, καθώς από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου είχε τεθεί ο στόχος του 10% μέχρι το 2030, ενώ σε σχετικό ΦΕΚ γίνεται λόγος για πωλήσεις 1250 ηλεκτρικών ΙΧ το χρόνο.
Όλα ανοιχτά λοιπόν και στο Υπουργείο Ενέργειας σκοπεύουν να θεσπίσουν ένα πλαίσιο κινήτρων, στοχεύοντας ιδιαίτερα στα ταξί και στους εταιρικούς στόλους, που από τη φύση τους προσφέρονται – και έχει ουσιαστική αξία συμπληρώνουμε εμείς – για να... μπουν στην πρίζα.
Το τελευταίο αντιλαμβάνονται και στα ΕΛΠΕ, αφού ο αρμόδιος Διευθυντής Νέων Τεχνολογιών και Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας, Σπύρος Κιαρτζής, θεωρεί ότι αργά ή γρήγορα τα πάσης φύσεως επαγγελματικά ηλεκτρικά οχήματα (ταξί, Van κλπ.) κάποια στιγμή «θα κάνουν μπαμ».Κινήσεις βεβαίως προς την κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης έχουν γίνει, προς το παρόν όμως είναι εξαιρετικά μικρής κλίμακας, όπως απίστευτα μικρής κλίμακας είναι και η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Και επειδή η μετάβαση δεν θα γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη, τα ορυκτά καύσιμα θα είναι μαζί μας για καιρό ακόμα. Ωστόσο η αυτοπεποίθηση των ΕΛΠΕ δεν στηρίζεται τόσο σε αυτό, όσο στο γεγονός ότι παρακολουθούν τις εξελίξεις και σκοπεύουν να δώσουν το παρών στην αγορά ενέργειας.
Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι πολύ νωρίς, το 2010, τα ΕΛΠΕ είχαν εγκαταστήσει τους 3 πρώτους φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πρατήρια βενζίνης, ωστόσο για μεγάλο χρονικό διάστημα αυτοί δεν είχαν λειτουργήσει, λόγω της έλλειψης σχετικού νομοθετικού πλαισίου. Βεβαίως στο διάστημα που μεσολάβησε τα πράγματα άλλαξαν και ήδη φορτιστές – και μάλιστα ταχείας – φόρτισης έχουν κάνει την εμφάνισή τους και στους αυτοκινητοδρόμους (πχ. ΕΚΟ Ψαθόπυργου, Εθν. Οδός Αθήνας-Πάτρας).
Αλλαγές λοιπόν έρχονται, το πόσο γρήγορα θα το δούμε, και οι αλλαγές των συστημάτων κίνησης φαίνεται ότι πηγαίνουν χέρι-χέρι με την αλλαγή του τρόπου απόκτησης ή χρήσης (διαλέγετε και παίρνετε) του αυτοκινήτου «μας». Τα εισαγωγικά εδώ έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι βαδίζουμε σε μια νέα κατάσταση όπου η έννοια της ιδιοκτησίας με τη στενή της έννοια παραχωρεί τη θέση της στην δυνατότητα χρήσης, στην κοινή χρήση που μπορεί να έχει, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Γιώργος Λειβαδίτης, Business Development Head της Lion Rental (Sixt), η οποία θα είναι μαζί μας με τη μορφή είτε της κλασικής ενοικίασης (rental), είτε της κοινής χρήσης (sharing), είτε της υπηρεσίας μεταφοράς (hailing) όπου νοικιάζεις το αυτοκίνητο μαζί με τον οδηγό (δηλαδή κάτι αντίστοιχο με το taxi).
Όλα αυτά σε μια κοινή ομπρέλα, με κοινή εφαρμογή – και κάπου εδώ η συνδεσιμότητα γίνεται απαραίτητη. Και επειδή τέτοιου τύπου υπηρεσίες (ιδιαίτερα το Hailing) κλείνουν το μάτι στην αυτόνομη οδήγηση, δηλαδή στο αυτοκίνητο χωρίς οδηγό, γίνεται κατανοητό πως όλα αυτά, με τον τρόπο τους, προωθούν το ένα το άλλο. Γιατί θεωρείται ότι η ηλεκτροκίνηση πλεονεκτεί έναντι των συμβατικών συστημάτων κίνησης (βενζινοκινητήρες και ντίζελ) για εφαρμογές αυτόνομης οδήγησης.
Σημαντικές τοποθετήσεις έγιναν επίσης από τους Keynote Speakers: Erik Jonnaert, Secretary General European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA), ο οποίος μίλησε για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στο πλαίσιο της μετάβασης σε οχήματα, τα οποία «συνδέονται» όλο και περισσότερο ενώ εκπέμπουν χαμηλότερoυς ρύπους, αλλά και από τον Jose Luis Criado-Pérez, Independent Consultant in Fleets and Mobility, ο οποίος «ταξίδεψε» το κοινό του συνεδρίου στον νέο κόσμο, όπου το αυτοκίνητο αρχίζει να υπάρχει ως υπηρεσία και όχι ως ιδιοκτησία.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr