Solaris και EVolution Road: όταν ο δρόμος γίνεται φορτιστής
H κατασκευή ενός δρόμου-φορτιστή που θα επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας ηλεκτρικού λεωφορείου - και ενδεχομένως και ηλεκτρικών ΙΧ - εξετάζεται σε ειδικό project στη Σουηδία, με τη συμμετοχή της Solaris.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Στο project 'EVolution Road' που βρίσκεται σε εξέλιξη στη Σουηδία και στόχο έχει την κατασκευή ενός “ηλεκτρικού” δρόμου που θα επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας του λεωφορείου - και ενδεχομένως και άλλων ηλεκτρικών οχημάτων - τόσο κατά την οδήγηση, όσο και κατά την στάση ή στάθμευση, συμμετέχει η πολωνική εταιρία κατασκευής λεωφορείων και τρόλει, Solaris, δια της σουηδικής θυγατρικής της, Solaris Sverige AB. Πρόκειται για ερευνητικό και αναπτυξιακό έργο αιχμής, που υλοποιείται με πρωτοβουλία της σουηδικής εταιρείας Elonroad AB σε συνεργασία με τη Σχολή Μηχανικών του Πανεπιστημίου του Lund και είναι προϊόν συνεργασίας της βιομηχανίας, του ακαδημαϊκού χώρου και του δημόσιου τομέα.
Ο χώρος επίδειξης βρίσκεται στην πόλη Lund της νότιας Σουηδίας, όπου ένα τμήμα μήκους ενός χιλιομέτρου του δρόμου θα είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρικές ράγες, μήκος ενός μέτρου η κάθε μια. Το όχημα που χρησιμοποιείται στο έργο είναι ένα τρόλει Solaris εφοδιασμένο με ένα ειδικό σύστημα σύνδεσης με τις ράγες (τοποθετημένο κάτω από το πάτωμα του οχήματος) με τη βοήθεια του οποίου θα φορτίζονται οι μπαταρίες του οχήματος καθώς αυτό θα κινείται στη συγκεκριμένη διαδρομή. Το ενδιαφέρον είναι ότι ενώ το τρόλεϊ κινείται, ρεύμα έχει μόνο εκείνη η ράγα με την οποία είναι συνδεδεμένο. – κάτι απαραίτητο για λόγους ασφαλείας.
Ο δρόμος χρησιμοποιεί ασύρματη επικοινωνία για να εντοπίσει τα ηλεκτρικά οχήματα που πλησιάζουν και ενεργοποιεί την παροχή ισχύος σε εκείνα τα τμήματα (ράγες) που βρίσκονται ακριβώς κάτω από το όχημα. Η ισχύς παρέχεται μόνο εκεί όπου οι δέκτες συλλογής είναι σε θέση να συνδεθούν με τη σιδηροτροχιά και να “παραλάβουν” το ρεύμα. Σε όλα τα άλλα τμήματα μπροστά και πίσω από τα κινούμενα οχήματα, η παροχή ισχύος θα διακόπτεται, καθιστώντας ασφαλή την εγκατάσταση αυτού του συστήματος φόρτισης τόσο στις πόλεις όσο και στις εθνικές οδούς. Υπάρχει δηλαδή ένα ολόκληρο ευφυές σύστημα που εξασφαλίζει ότι όταν δεν υπάρχει σύνδεση του οχήματος με κάποια ράγα, αυτή δεν έχει και ρεύμα
Η Solaris, όπως είναι φυσικό, έχει αναλάβει την ευθύνη της ανάπτυξης της τεχνικής υποδομής που απαιτείται επί του οχήματος για τη σύνδεση του τρόλεϊ με το καινοτόμο αυτό σύστημα φόρτησης. Η κατασκευή του πειραματικού δρόμου αρχίζει το πρώτο τρίμηνο του 2020 και ολόκληρο το project θα “τρέχει” για τρία χρόνια. Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 9 εκατ. ευρώ και ο αγοραστής και κύριος χρηματοδότης είναι η Σουηδικό Υπουργείο Μεταφορών.
Μεταξύ των βασικών πλεονεκτημάτων αυτού του “EVolution Road” είναι το γεγονός ότι μειώνει σημαντικά την ανάγκη για μεγάλες, ακριβές και βαριές μπαταρίες έλξης. Αυτό με τη σειρά του έχει ως αποτέλεσμα το μειωμένο βάρος και το κόστος του ηλεκτρικού οχήματος. Επιτρέπει επίσης την εξοικονόμηση χρόνου, καθώς δεν υπάρχει πλέον ανάγκη για τακτικές στάσεις για την επαναφόρτιση.
Η εγκατάσταση επηρεάζει ελάχιστα την υπάρχουσα αστική υποδομή. Δεν χρειάζονται συρματόσχοινα, όπως επίσης δεν χρειάζονται πλευρικές ράγες για την προστασία από συγκρούσεις με τους βραχίονες-παντογράφους του συστήματος φόρτισης. Οι χρεώσεις για τη χρήση του ηλεκτρικού αυτού δρόμου θα γίνονται αυτόματα χάρη στην ασύρματη επικοινωνία μεταξύ του οχήματος και του δρόμου.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr