Νέο Nissan Juke: οδηγούμε στην Ελλάδα το όμορφο crossover
Στην εποχή της ωριμότητας μπαίνει το Juke, το σπορ crossover της Nissan, με χαρακτηριστική, αλλά πιο ήπια σχεδίαση και ένα πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων που βελτιώνουν την ασφάλεια και την άνεση.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Έχοντας στο μυαλό σου το ανατρεπτικό Juke του 2010 και μπροστά σου το ολοκαίνουριο μοντέλο που δοκιμάζει, εν έτει 2020, να μπει στην καρδιά του Έλληνα οδηγού, δεν αργείς να συνειδητοποιήσεις δύο πράγματα: πρώτον ότι έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο σχεδιαστικά πιο ώριμο και δεύτερον ότι δεν βλέπεις έναν μοναχικό «παίχτη» - γιατί μοναχικό έως παράξενο, από πάρα πολλές απόψεις και με ότι καλό ή κακό αυτό συνεπάγεται, έδειχνε το Juke στις αρχές της δεκαετίας – αλλά για ένα προϊόν που έχει ένα πλήθος ανταγωνιστών στην αγορά. Και από αυτήν τη σκοπιά δεν μπορείς να μην αναγνωρίσεις το πόσο τολμηρή υπήρξε η Nissan, αφού το ιδιαίτερο crossover της έφτασε να έχει πλέον να έχει απέναντί του 23 ανταγωνιστικά μοντέλα (και διευκρινίζουμε ότι μιλάμε γενικώς για compact SUV και crossovers) έχοντας ξεκινήσει επί της ουσίας από ένα και μοναδικό.
Συναισθηματική λογική
Για συνδυασμό λογικής και συναισθήματος κάνουν λόγο οι άνθρωποι της Nissan, αναφερόμενοι στα κριτήρια επιλογής του σημερινού αγοραστή ενός crossover, και αν θα θέλαμε να ξεκινήσουμε από το συναισθηματικό σκέλος, θα λέγαμε ναι, το καινούριο Juke έχει την αύρα του απερχόμενου μοντέλου - και αυτό είναι κάτι που το βλέπεις τόσο στις αναλογίες των όγκων και τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες του αμαξώματος (τονισμένοι θόλοι, κάπως φουσκωμένο καπό, μεγάλα στρογγυλά φώτα), όσο και στο εσωτερικό, που έχει σαφώς εκσυγχρονιστεί και αναβαθμιστεί εργονομικά και ποιοτικά, αλλά έχει ταυτοχρόνως διατηρήσει κάποια στοιχεία που παραπέμπουν στο Juke πρώτης γενιάς: δείτε τη διπλή ποτηροθήκη ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και τη στεφάνη στη βάση του επιλογέα ταχυτήτων και θα καταλάβετε.
Από την άλλη βλέπουμε και τη λογική να… πατάει γκάζι, προσφέροντας κάπου 6 cm επιπλέον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αφού το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 105 mm, στα 2636 mm, και το μήκος κατά 75 mm, φτάνοντας πλέον τα 4210 mm – και αυτό είναι κάτι που αντικατοπτρίζεται και στο κατά 20% μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, που επιπλέον διαθέτει και κατά 13 cm μεγαλύτερο σε πλάτος άνοιγμα για ευκολότερη φόρτωση. Σαφής λοιπόν η αναβάθμιση στον τομέα της πρακτικότητας, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στο καινούριο Nissan να αντιμετωπίζει με άλλον αέρα τους πιο αποτελεσματικούς – μέχρι σήμερα - στον τομέα αυτόν ανταγωνιστές του.
Ένα μεγάλο άλμα
Τα σχεδόν δέκα χρόνια που χωρίζουν τις δύο γενιές Juke δεν έχουν βέβαια να κάνουν μόνο με το design και τους χώρους. Το άλμα στον τομέα της ανάρτησης είναι επίσης εμφανές και αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα στο τιμόνι του νέου μοντέλου, που αντιμετωπίζει με σαφώς πιο πολιτισμένο τρόπο τις αντιξοότητες του ελληνικού οδικού δικτύου, ενώ ταυτοχρόνως καταφέρνει να προσφέρει υψηλού επιπέδου κράτημα, τόσο στον αυτοκινητόδρομο με ψηλές ταχύτητες όσο και στις στροφές. Σαφώς καλύτερα στημένο από το μέσο όρο της κατηγορίας, το Juke στέκεται πλέον στο δρόμο αισθητά καλύτερα και από τον μεγαλύτερο αδελφό που ακούει στο όνομα Qashqai! Και αν το τιμόνι σας φανεί αρχικά όχι και τόσο καλό σε αίσθηση, έχετε στη διάθεσή σας τον επιλογέα D-Mode, με τη βοήθεια του οποίου μπορείτε να αλλάξετε την απόκριση και του γκαζιού και του συστήματος διεύθυνσης.
Από κει και πέρα ο τρικύλινδρος χιλιάρης 1.0 DIG-T τούρμπο βενζινοκινητήρας δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει σβέλτα το νέο Juke. Οδηγώντας το νέο Juke με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι προσφέρεται και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με επτά σχέσεις “7-DCT”) δεν είχαμε πρόβλημα να κινηθούμε με μεγάλες ταχύτητες χωρίς να ενοχλεί ο θόρυβος του κινητήρα (αλλά και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ήταν σε αποδεκτά πλαίσια). Γενικά κινείσαι με πολλά χιλιόμετρα και λίγες στροφές στον κινητήρα («μακριές» σχέσεις μετάδοσης), γεγονός που γενικά λειτουργεί προς όφελος του πολιτισμού και της οικονομίας – αν και η κατανάλωση θα μπορούσε να ήταν και καλύτερη. Ενώ στα προσπεράσματα πολύτιμος σύμμαχος το overboost, που αυξάνει τη μέγιστη ροπή από τα 180 Nm στα 200 Nm.
Η ώρα της τεχνολογίας
Βασικό χαρακτηριστικό του νέου Juke είναι το πακέτο τεχνολογικών βοηθημάτων - τελευταίας γενιάς - που το συνοδεύει. Ανατρέχοντας στα «στάνταρ» βλέπουμε ότι όλες οι εκδόσεις του νέου μοντέλου είναι εφοδιασμένες με Intelligent Emergency Braking με αναγνώριση πεζών & δικυκλιστών, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με λειτουργία παρέμβασης, υποβοήθηση υψηλής δέσμης προβολέων, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, Hill Start Assist κλπ. Στα παραπάνω προστίθενται, από την έκδοση Techna και πάνω, το Intelligent Cruise Control, η προειδοποίηση τυφλού σημείου με λειτουργία παρέμβασης, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, αλλά και (στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο) το Traffic Jam Pilot που σταματά και ξεκινά αυτόματα το Juke σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος.
Ιδιαίτερο ρόλο, τέλος, στην τεχνολογική αναβάθμιση του μοντέλου παίζει η συνδεσιμότητα (για το πιο συνδεδεμένο Nissan κάνει λόγο η εταιρία), με δωρεάν Android Auto, Apple Car Play, Nissan on Google Assistant κ.ά. ενώ κάποιες άλλες υπηρεσίες θα προσφέρονται δωρεάν μόνο για ένα διάστημα όπως το Maps and Live Traffic κλπ.
Έπεται συνέχεια…
Η αποχή από τα diesel και το λανσάρισμα του νέου Juke με έναν και μοναδικό κινητήρα, όταν ο ανταγωνισμός προτείνει πλήθος επιλογών, έχει να κάνει με το γενικότερο σχεδιασμό της Nissan και το στόχο των εκπομπών CO2 που η εταιρία είναι υποχρεωμένη να επιτύχει στην Ευρώπη. Και επειδή ακριβώς αυτός ο στόχος επιβάλλει κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση, οι άνθρωποι της εταιρίας μας ενημέρωσαν ότι σε ένα χρόνο θα οδηγήσουμε και το υβριδικό Juke, για το οποίο δεν γνωρίζουμε ακόμα με τί σύστημα κίνησης θα είναι εφοδιασμένο, ωστόσο αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι δεν θα είναι “mild hybrid”, αφού η Nissan φαίνεται ότι απορρίπτει τα ήπια υβριδικά συστήματα. Ενδεχομένως δηλαδή να είναι το E-Tech που φορά το ιδιαίτερα επιτυχημένο στην Ιαπωνία, Note.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
1.0 DIG-T 6MT | 1.0 DIG-T 7DCT | |
Κυβισμός (cm3) | 999 | 999 |
Ισχύς (PS / rpm) | 117/5250 | 117/5250 |
0-100 km/h | 10,4’’ | 11,1 |
Ταχύτητα (km/h) | 180 | 180 |
Κατ/ση (lit./100 km) | δ/α* | δ/α* |
CO2* (g/km) | 112 | 100 |
M x Π x Y (mm) | 4210 x 1800 x 1595 | |
Πορτμπαγκάζ (lit.) | 422 | |
Τιμή** | € 17.900 | € 20.900 |
*Κατανάλωση δεν ανακοινώθηκε. Εκπομπές CO2 κατά WLTP. | ||
**Βασικές εκδόσεις “Energy” για το Juke με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (6ΜΤ) και “Αccenta” για το Juke με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (7DCT) |
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr