Dacia Duster ECO-G: οικονομικό SUV με υγραέριο
Διαθέσιμο και στην Ελλάδα με τον νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.0 TCe 100hp και στην έκδοση ECO-G, με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου (LPG) - το οποίο προσφέρει εξαιρετικά χαμηλό κόστος κίνησης - είναι τώρα το Dacia DUSTER. Με τις δεξαμενές και των δύο καυσίμων γεμάτες, το νέο DUSTER 1.0 TCe 100hp ECO-G, του οποίου ο τιμοκατάλογος ξεινά από 14.180€ (μόλις 600€ παραπάνω από την έκδοση βενζίνης με τον ίδιο κινητήρα), έχει αυτονομία έως 1.400 χλμ.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Το Dacia DUSTER διατίθεται τώρα και στην έκδοση ECO-G, με τον νέο turbo κινητήρα βενζίνης Energy 1.0 TCe που αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. και συνδυάζεται, στην έκδοση ECO-G, με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου (LPG – Liquefied Petroleum Gas).
Ο κινητήρας διπλού καυσίμου ECO-G έχει περίπου 10% λιγότερες εκπομπές CO2 από τoν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης: 111-112 g/km σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (121-122 g/km στην απλή έκδοση βενζίνης). Οι χαμηλοί ρύποι, σημαίνουν και ελάφρυνση στα τέλη κυκλοφορίας.
Βασικό πλεονέκτημα του LPG είναι αναμφισβήτητα το χαμηλό κόστος του καυσίμου. Επιπλέον όφελος για όποιον επιλέξει τη νέα έκδοση με κινητήρα ECΟ-G του DUSTER είναι η αυτονομία. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με δύο δεξαμενές καυσίμων. Μία για τη βενζίνη, χωρητικότητας 50 λίτρων (όση δηλαδή και στις απλές εκδόσεις βενζίνης του μοντέλου) και μία υγραερίου, χωρητικότητας 34 λίτρων LPG. Αυτό, με βάση τις μετρήσεις κατανάλωσης σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (5,5 λτ./100 χλμ. βενζίνης & 6,8-6,9 λτ./100 χλμ. υγραερίου) προσφέρει στο DUSTER με κινητήρα ECO-G αυτονομία που φτάνει τα 1.400 χλμ. με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών. Αν συνυπολογίσει κανείς το πολύ πυκνό δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού που διαθέτουν LPG στη χώρα μας, τότε το πλεονέκτημα είναι περισσότερο από προφανές.
Η ενσωμάτωση του συστήματος υγραεριοκίνησης στο DUSTER είναι μία διαδικασία που λαμβάνει χώρα κατευθείαν στο εργοστάσιο κατασκευής του μοντέλου. Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης απολαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα ενός εργοστασιακού τελικού προϊόντος που διέπεται από τα ίδια πρότυπα ασφάλειας και αξιοπιστίας, όπως και κάθε άλλου που βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής της Dacia. Ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.0 TCe 100hp είναι σχεδιασμένος από την αρχή για να δουλεύει και με LPG. Παράλληλα, η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στο χώρο που, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκευών.
Η εναλλαγή ανάμεσα στα δύο καύσιμα γίνεται με δύο τρόπους. Είτε χειροκίνητα, από το διακόπτη που είναι τοποθετημένος μέσα στην καμπίνα των επιβατών, είτε αυτόματα, όταν η δεξαμενή του LPG αδειάσει. Μάλιστα, ένας ειδικός δείκτης αποτυπώνει την πληρότητα καυσίμου στη δεξαμενή υγραερίου.
Εγγύηση και τιμές
Η Dacia έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη στην αξιοπιστία του προϊόντος της προσφέρει εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών σε όλες τις εκδόσεις του DUSTER που καίνε υγραέριο, που συνδυάζεται με παροχή 3 ετών δωρεάν οδικής βοήθειας, όπως και σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της στην Ελλάδα.
Οι τιμές των εκδόσεων του Duster με κινητήρα ECO-G είναι οι ακόλουθες:
• 1.0 TCe 100hp ECO-G AMBIANCE 4x2 14.180€
• 1.0 TCe 100hp ECO-G SPORTIVE 4x2 15.650€
• 1.0 TCe 100hp ECO-G PRESTIGE 4x2 16.450€
Το Dacia DUSTER κυκλοφορεί ως υγραεριοκίνητο (LPG) και σε συνδυασμό με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.6 SCe των 115 ίππων, με τις ακόλουθες τιμές εκδόσεων:
• 1.6 SCe 115hp AMBIANCE 4x2 LPG 14.480€
• 1.6 SCe 115hp SPORTIVE 4x2 LPG 15.950€
• 1.6 SCe 115hp PRESTIGE 4x2 LPG 16.750€
Λίγα λόγια για το υγραέριο
Περισσότερα από 15 εκ. αυτοκίνητα κινούνται με LPG αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, αριθμός που φτάνει τα 26 εκ. σε παγκόσμιο επίπεδο. H Dacia είναι ο μόνος κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσφέρει εκδόσεις LPG, σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της.
Το υγραέριο είναι μείγμα προπανίου και βουτανίου, προϊόν του πετρελαίου, με βασικό πλεονέκτημα το χαμηλότερο κόστος ανά λίτρο – σε σχέση με τη βενζίνη. Ωστόσο, επειδή λόγω της χαμηλότερης θερμογόνου δυνάμεώς του η κατανάλωση σε λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα είναι ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με τη βενζίνη το κόστος κίνησης δεν είναι τόσο χαμηλότερο όσο δείχνει η διαφορά τιμής πώλησης - είναι όμως σε κάθε περίπτωση σημαντικά χαμηλότερο από αυτό της βενζίνης και ο χρήστης μπορεί να υπολογίζει οικονομία της τάξης του 30-40%. Βελτιωμένοι είναι επίσης και οι οικολογικοί δείκτες της λειτουργίας του κινητήρα, κατά περίπτωση.
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr