BMW i8: το σπορ high tech υβριδικο plug in που άνοιξε δρόμους
Τίτλοι τέλους για το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο του BMW group, μετά από έξι χρόνια στην παραγωγή και 20.000 πωλήσεις🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Ο λόγος για το BMW i8, το σπορ αυτοκίνητο που σε δύο εκδόσεις (κλειστο: BMW i8 Coupé και ανοιχτό: BMW i8 Roadster) δημιούργησε τη δική του ιστορία και έθεσε τα θεμέλια για τη διεύρυνση της γκάμας των - με την ευρεία έννοια - ηλεκτροκίνητων μοντέλων της γερμανικής εταιρείας.
Δεν επρόκειτο βέβαια για ένα συμβατικό μοντέλο αλλά για ένα σπορ αυτοκίνητο που όφειλε να προσφέρει εκτός των άλλων αυτό για το οποίο φημίζονται τα μοντέλα της BMW: την οδηγική απόλαυση. Κάτι το οποίο επιτύγχανε με τη βοήθεια του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης το οποίο προσέφερε τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, με έναν ηλεκτροκινητήρα να κινεί τους εμπρός και τον 3-κύλινδρο 1.5 twin turbo βενζινοκινητήρα - με απόδοση ρεκόρ για τα δεδομένα της BMW: 113 kW/154 hp ανά λίτρο κυβισμού - να κινεί τους πίσω. Στοιχείο που βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση, την ευελιξία και την ευστάθεια. Σημειώστε ότι το αυτοκίνητο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 120 km/h στην πλήρως ηλεκτρική λειτουργία του, ενώ η συνδυασμένη ροπή και των δύο κινητήρων προσφέρει υψηλές επιδόσεις.
Για τον περιορισμό του βάρους κάτω από 1.500 κιλά, ο κλωβός επιβατών (life module) του BMW i8 είναι κατασκευασμένος από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) πάνω στο οποίο μοντάρονται τα αλουμινένια τμήματα που φιλοξενούν το σύστημα παραγωγής και μετάδοσης ισχύος (drive module), που εκτός του ότι περιλαμβάνει τους κινητήρες, τα ηλεκτρονικά ισχύος και την ανάρτηση, αποτελεί δομικό στοιχείο και συντελεί στην παθητική ασφάλεια, είχαν ως αποτέλεσμα ένα βάρος (DIN χωρίς υγρά), ενώ προσφέρει επίσης μία ισορροπημένη κατανομή φορτίου άξονα 50 : 50. Και επειδή η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετήθηκε στο κέντρο του οχήματος και χαμηλά , το κέντρο βάρους αντίστοιχα χαμήλωσε, προς όφελος των δυναμικών χαρακτηριστικών.
Σημειώστε ότι η ισχύς του plug-in υβριδικού συστήματος αυξήθηκε για το BMW i8 Coupé με την παγκόσμια πρεμιέρα του BMW i8 Roadster. Από τότε, η μπαταρία υψηλής τάσης απέκτησε χωρητικότητα 34 Ah / ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο 11,6 kWh, ενώ η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα αυξήθηκε κατά 9 kW/12 hp σε 105 kW/143 hp. Έτσι, σε συνδυασμό με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, η συνολική ισχύς του συστήματος έφτασε τα 275 kW/374 hp και το BMW i8 Coupé μπορούσε πλέον να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 4,4 δεύτερα, ενώ το BMW i8 Roadster ολοκληρώνει την ίδια απόσταση σε 4,6 δευτερόλεπτα. Και τα δύο μοντέλα αγγίζουν την τελική ταχύτητα των 250 km/h. Η ηλεκτρική αυτονομία αυξήθηκε στα 55 km για το BMW i8 Coupé και 53 km για το BMW i8 Roadster.
Σημειώστε επίσης ότι το BMW Group σκοπεύει να διευρύνει τη γκάμα του με 25 ηλεκτρικά/plug-in υβριδικά μοντέλα μέχρι το 2023, από τα οποία πάνω από τα μισά, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
BMW i8 Coupé: κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 1,8 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 14,0 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 42 g/km
BMW i8 Roadster: κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 2,0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 14.5 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 46 g/km,
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr