?ηµιουργώντας τους σινεφίλ του µέλλοντος
Μαθητές γυµνασίων της Θεσσαλονίκης είδαν ένα συγκινητικό φιλµ από την Κένυα στο πλαίσιο του προγράµµατος «Νεανική Οθόνη»🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Μια εκκωφαντική... σιωπή κάλυψε το πρωί της 6ης Νοεμβρίου την αίθουσα «Σταύρος Τορνές» στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης, όπου προβλήθηκε η ταινία «Σούπα Μόντο» του Κενυάτη Λικαρίον Γουαϊνάινα, η οποία αποτελεί τη συµµετοχή της αφρικανικής χώρας στα φετινά βραβεία Όσκαρ. Θεατές ήταν 225 µαθητές και µαθήτριες γυµνασίων της Θεσσαλονίκης, καθώς η ταινία προβλήθηκε στο πλαίσιο του προγράµµατος «Νεανική Οθόνη» του 59ου Φεστιβάλ Κινηµατογράφου.
Με... κοµµένη την ανάσα οι µαθητές παρακολούθησαν τους κατοίκους ενός µικρού χωριού της Κένυας να ενώνουν τις δυνάµεις τους προκειµένου να ικανοποιήσουν την επιθυµία ενός 9χρονου κοριτσιού, το οποίο βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο µιας σοβαρής ασθένειας, να γίνει για µία µέρα υπερήρωας. Ήταν ένας συναρπαστικός και συνάµα γλυκόπικρος αποχαιρετισµός απ’ όλους τους υπερήρωες της καθηµερινής ζωής, ενώ στο τέλος στην αίθουσα απλώθηκε σιωπή...
Μία από τις παραγωγούς της ταινίας, η γερµανικής καταγωγής Σαρίκα Χέµι Λακανί, η οποία ζει κι εργάζεται στην Κένυα, είδε την ταινία µαζί µε τα παιδιά και δέχθηκε να απαντήσει στις ερωτήσεις τους, η πρώτη από τις οποίες ήταν εάν η υπόθεση αφορά κάποιο πραγµατικό περιστατικό. Όπως σηµείωσε η Λακανί, είναι µια ταινία µυθοπλασίας η οποία βασίζεται σε µια ανάµνηση της µητέρας του σκηνοθέτη, ενώ εξήγησε τις τεχνικές λεπτοµέρειες για τα γυρίσµατα, το καστ και τη µεταφορά της ιστορίας στον κινηµατογράφο.
Η εικόνα αυτή επαναλαµβάνεται καθηµερινά δύο φορές, στις 09.00 και στις 11.00 το πρωί, στην αίθουσα «Σταύρος Τορνές» όπου προβάλλονται οι 14 ταινίες του τµήµατος «Νεανική Οθόνη». Πρόκειται για µικρού και µεγάλου µήκους ταινίες οι οποίες απευθύνονται σε µαθητές της Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης. Η φιλόλογος Ειρήνη ∆ελιδάκη, η οποία έχει την επιστηµονική επιµέλεια των Εκπαιδευτικών Προγραµµάτων του Μουσείου Κινηµατογράφου Θεσσαλονίκης και είναι υπεύθυνη αυτού του τµήµατος του Φεστιβάλ, είδε περισσότερες από 60 ταινίες προκειµένου να καταλήξει στις 14 του προγράµµατος. «Η “Νεανική Οθόνη” είναι ένα πολύ ενδιαφέρον τµήµα του Φεστιβάλ Κινηµατογράφου, καθώς τα παιδιά µπορούν να δουν ταινίες οι περισσότερες από τις οποίες δεν θα βρουν διανοµή και δεν θα βγουν στις κινηµατογραφικές αίθουσες» λέει στο «Έθνος» η κυρία ∆ελιδάκη.
Κινηµατογραφική παιδεία
Σύµφωνα µε την κυρία ∆ελιδάκη, το τµήµα της «Νεανικής Οθόνης» δίνει έναν τόνο κινηµατογραφικής παιδείας, καθώς τα παιδιά παίρνουν µε την είσοδό τους στην αίθουσα ένα ερωτηµατολόγιο, ενηµερώνονται από την ίδια για το τι θα παρακολουθήσουν και στο τέλος της προβολής συζητούν για το φιλµ.
Όµως δεν είναι µόνο η «Νεανική Οθόνη» αυτή που γεµίζει τις κινηµατογραφικές αίθουσες, καθώς το αδιαχώρητο επικρατεί και στις περισσότερες βραδινές προβολές που είναι sold out από νωρίς το πρωί. Οι υπεύθυνοι του 59ου Φεστιβάλ Κινηµατογράφου δηλώνουν ιδιαίτερα ικανοποιηµένοι, ενώ ο καλός καιρός βοηθά ώστε οι καλεσµένοι του Φεστιβάλ να απολαµβάνουν την πόλη.
Στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορεί πολύς κόσµος όλη την ηµέρα και µέχρι πολύ αργά το βράδυ, ενώ οι αίθουσες προβολής µετατρέπονται σε χώρους συζητήσεων, αφού µετά το τέλος κάθε ταινίας γίνονται συζητήσεις γι’ αυτήν µε τους συντελεστές της. Τουλάχιστον 20 από τις 90 ταινίες του πρώτου τριηµέρου ήταν sold out, ενώ πάνω από 40 είχαν πληρότητα κοντά στο 80%
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr