Babygirl: Ένα ερωτικό θρίλερ που εξερευνά τα όρια της εξουσίας και της υποταγής - Η αισθησιακή σκηνή που έφερε αντιδράσεις
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Η νέα ταινία της Νικόλ Κίντμαν, με τίτλο «Babygirl», έχει προκαλέσει έντονη συζήτηση και αντιδράσεις στον κινηματογραφικό κόσμο. Η ταινία, σκηνοθετημένη από τη Halina Reijn, συνδυάζει το ερωτικό θρίλερ μ' έντονες δόσεις ψυχολογικής ανάλυσης, ενώ παράλληλα αναδεικνύει τη βαθιά και καθηλωτική ερμηνεία της Νικόλ Κίντμαν. Το έργο καταφέρνει να ξεχωρίσει όχι μόνο για τις αποκαλυπτικές σκηνές του αλλά και για τον τρόπο που εξερευνά σύνθετα θέματα, όπως η εξουσία, η υποταγή και οι ανθρώπινες σχέσεις.
Στο επίκεντρο της ιστορίας βρίσκεται η Ρόμι (Νικόλ Κίντμαν), μια παντρεμένη διευθύνουσα σύμβουλος μιας τεχνολογικής εταιρείας, η οποία φαίνεται να τα έχει όλα: εξουσία, πλούτο και φήμη. Ωστόσο, πίσω από τη λαμπερή εικόνα της, η Ρόμι παλεύει με την εσωτερική της ανάγκη να ξεφύγει από τον αυστηρό έλεγχο που κυριαρχεί στη ζωή της.
Η κρίσιμη καμπή της ταινίας έρχεται όταν η Ρόμι συνάπτει μια αμφιλεγόμενη και ριψοκίνδυνη σχέση με τον νεαρό ασκούμενό της, Σάμουελ (Χάρις Ντίκινσον). Η ηλικιακή διαφορά των 29 ετών μεταξύ των χαρακτήρων γίνεται κεντρικό στοιχείο της αφήγησης, ενώ η συναισθηματική και σωματική δυναμική της σχέσης τους ανοίγει ένα παράθυρο σε άβολες αλλά και βαθιά ανθρώπινες αλήθειες.
Η σκηνή στο ξενοδοχείο
Μία από τις πιο πολυσυζητημένες σκηνές του «Babygirl» εκτυλίσσεται σ' ένα πολυτελές ξενοδοχείο και έχει διάρκεια δέκα λεπτών. Εδώ, η Ρόμι, φορώντας ένα κομψό μαύρο φόρεμα, συναντά τον Σάμουελ σε μια προσπάθεια να τερματίσει τη σχέση τους. Με τρεμάμενη φωνή, δηλώνει ότι «αυτό είναι ακατάλληλο και πρέπει να σταματήσει». Όμως, τα λόγια της μαρτυρούν περισσότερο τον εσωτερικό της αγώνα παρά μια πραγματική απόφαση.
Ο Σάμουελ την προκαλεί ν' αντιμετωπίσει την αλήθεια των συναισθημάτων της, ρωτώντας τη ευθέως: «Αυτό είναι που θέλεις; Να είσαι ειλικρινής». Εκείνη, με εμφανή ευαλωτότητα, απαντά: «Δεν θέλω να σε πληγώσω». Στη συνέχεια, η σκηνή κορυφώνεται όταν της ζητά να υποταχθεί, και η αρχική της αντίσταση μετατρέπεται σε αποδοχή.
Χωρίς καμία μουσική υπόκρουση, η ένταση επικεντρώνεται στις εκφράσεις της Κίντμαν, που μεταφέρουν τον εσωτερικό της διχασμό ανάμεσα στον φόβο, την ανάγκη και την τελική απελευθέρωση. Στη συνέχεια, η Ρόμι παραδίδεται στη στιγμή, και σε μία από τις πιο τολμηρές σκηνές, περπατά στα γόνατα για να πάρει μια καραμέλα από το χέρι του Σάμουελ.
Ανάμεικτες αντιδράσεις
Η συγκεκριμένη σκηνή, όπως και ολόκληρη η ταινία, έχει προκαλέσει ανάμεικτες αντιδράσεις. Πολλοί θεωρούν το «Babygirl» μια ταινία που «βυθίζεται στο πάθος και εξερευνά τα όρια της ανθρώπινης φύσης μέσα από τις σχέσεις», ενώ άλλοι την απορρίπτουν, χαρακτηρίζοντάς την ως «κωμωδία» αντί για το «ερωτικό θρίλερ» που υποτίθεται ότι είναι.
Κάποιοι κριτικοί σημειώνουν ότι οι τολμηρές σκηνές της ταινίας, όπως αυτή στο ξενοδοχείο, δεν είναι κατάλληλες για όλους, ειδικά για νεαρότερα ακροατήρια. Ωστόσο, ακόμα και οι πιο αυστηρές κριτικές δεν παραβλέπουν την ερμηνεία της Κίντμαν, την οποία πολλοί περιγράφουν ως «ασυναγώνιστη» και «καθηλωτική». Τα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επικεντρώνονται στη μοναδική ικανότητά της να αποδίδει τόσο σύνθετα συναισθήματα με ελάχιστες λέξεις ή χειρονομίες.
Η σκηνοθέτις Halina Reijn περιγράφει το «Babygirl» ως μια απάντηση στις ερωτικές ταινίες της δεκαετίας του ’90, όπως τα «Basic Instinct» και «9½ Εβδομάδες». Σε συνέντευξή της, εξήγησε ότι στόχος της ήταν να δημιουργήσει σκηνές σεξ που να είναι «απίστευτα καυτές, αλλά και αληθινές».
Η Reijn, επίσης, σχολιάζει τη θεματική της ηλικιακής διαφοράς στις ερωτικές σχέσεις, σημειώνοντας ότι τέτοιες ιστορίες σπάνια εξετάζονται από την οπτική γωνία της γυναίκας. «Δεν είμαστε πλέον παγιδευμένοι σε στερεότυπα» δήλωσε, τονίζοντας ότι η ταινία προσπαθεί ν' απελευθερωθεί από το ανδρικό βλέμμα και την πατριαρχική προσέγγιση στις σχέσεις.
Η ταινία επηρεάστηκε από την προσωπική της εμπειρία με τον αμερικανικό πολιτισμό, τον οποίο περιγράφει ως «καταπιεσμένο σε σχέση με το σεξ», κάτι που βρίσκει κοινό με δικές της εσωτερικές αναζητήσεις. Αυτό το πολιτισμικό υπόβαθρο ενισχύει τη θεματολογία της ταινίας, καθιστώντας την έναν καθρέφτη της προσωπικής και συλλογικής πάλης με την ανθρώπινη σεξουαλικότητα.
Το «Babygirl» δεν είναι μια ταινία για όλους
Για τη Νικόλ Κίντμαν, η συμμετοχή που έχει στο «Babygirl» αποτέλεσε μια ευκαιρία να εξερευνήσει έναν ρόλο που δεν είχε αναλάβει ποτέ πριν. Όπως δήλωσε η ίδια, «ο χαρακτήρας μου έχει φτάσει σε ένα στάδιο όπου έχει όλη αυτή τη δύναμη, αλλά δεν είναι σίγουρη για το ποια είναι ή τι θέλει».
Η Κίντμαν σημείωσε ότι συχνά οι γυναίκες ηθοποιοί απορρίπτονται σε συγκεκριμένα στάδια της καριέρας τους ως σεξουαλικά όντα. Μέσα από την ερμηνεία της ως Ρόμι, κατάφερε να επανεξετάσει αυτήν την προσέγγιση, δείχνοντας μια γυναίκα που, αν και φαινομενικά ισχυρή, παραμένει βαθιά ευάλωτη.
Το «Babygirl» δεν είναι μια ταινία για όλους. Οι τολμηρές σκηνές, η ένταση της αφήγησης και η εξερεύνηση θεμάτων όπως η εξουσία και η σεξουαλικότητα προκαλούν αμηχανία και προβληματισμό. Ωστόσο, είναι αδιαμφισβήτητο ότι η ταινία ανοίγει έναν διάλογο για ζητήματα που παραμένουν ταμπού στον κινηματογράφο, ενώ αναδεικνύει τη μοναδικότητα της Νικόλ Κίντμαν ως ηθοποιού που τολμά ν' αμφισβητήσει τα όρια.
Δεν συνδέονται με υποθέσεις τρομοκρατίας οι πυροβολισμοί έξω από κλαμπ του Κουίνς στη Νέα Υόρκη
Ιωάννινα: Σε ΜΕΘ 14χρονος λόγω υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ
Πέθανε η γηραιότερη ολυμπιονίκης στον κόσμο - Ήταν 103 ετών
ΠΑΟΚ: Κατατέθηκαν δύο εφέσεις κατά της πρωτόδικης απόφασης για τον Λουτσέσκου και τους συνεργάτες του
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr