Ξύλο, διαμάντια και άγρια κορίτσια στην «Φαντασμαγορική χειραφέτηση της Χάρλεϊ Κουίν»
Η πρώτη κινηματογραφική περιπέτεια της Χάρλεϊ Κουίν με πρωταγωνίστρια την Μάργκο Ρόμπι επενδύει στο φεμινιστικό πρότυπο της αντι-ηρωίδας στο πλευρό του Joker, χωρίς, όμως, να είναι όσο φαντασμαγορική υπόσχεται ο τίτλος της🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Η έξαλλη ζωή της Χάρλεϊ Κουίν εκτροχιάζεται ακόμα περισσότερο μετά τον χωρισμό της από τον Τζόκερ. Κι ενώ κάθε κακοποιός της Γκόθαμ είναι στο κατόπι της, ο αρχιμαφιόζος Ρόμαν Σαϊόνις και το δεξί του χέρι, ο γκάνγκστερ Βίκτορ Ζαζ, αναζητούν μια 12χρονη πορτοφολού που έκλεψε ένα πολύτιμο διαμάντι – εισιτήριο για τον έλεγχο όλης της πόλης. Το κυνήγι του διαμαντιού φέρνει στον δρόμο της Χάρλεϊ, μια κυνηγό-εκδικήτρια, μια αστυνομικός-ντετέκτιβ καθώς και μια τραγουδίστρια με σπαρταριστή φωνή που είναι στη δούλεψη του Σαϊόνις…
Μετά την παγκόσμια επιτυχία του «Joker», οι αναρχικοί «κακοί» ήρωες της DC Comics έχουν το δικό τους βήμα στο σύμπαν του στούντιο της Warner και η Χάρλεϊ Κουίν με ενσαρκώτρια την οσκαρική Μάργκο Ρόμπι (Εγώ, η Τόνια) αποκτά τη δική της ταινία έχοντας πρωτοσυστηθεί κινηματογραφικά στην «Ομάδα Αυτοκτονίας» (2016, Suicide Squad).
Το σύνθημα εδώ είναι η θεματική της γυναικείας ενδυνάμωσης εντός των χολιγουντιανών υπερπαραγωγών στην μετά το #MeToo περίοδο, γι’ αυτό και η «Φαντασμαγορική χειραφέτηση της Χάρλεϊ Κουίν» υπογράφεται από δύο γυναίκες, την Κάθι Γιαν στην σκηνοθεσία, που βγήκε στο προσκήνιο με το φεστιβαλικό «Dead Pigs» (2018), καθώς και την Κριστίνα Χόντσον («Bumblebee») στο σενάριο.
Μιλάμε, δηλαδή, για περιπέτεια με γυναικεία σφραγίδα - χωρίς τον Joker του Τζάρετ Λέτο - μπροστά και πίσω από την κάμερα, που δίνει βάση και έκταση στην απάντηση των γυναικών στον σεξισμό, τον ρατσισμό και την κακοποίηση σε ένα ανδροκρατούμενο πλαίσιο, πάντα υπό τις επιταγές του κομιξικού μύθου της ηρωίδας η οποία εδώ αποστασιοποιείται από την φύση της ως κακοποιός, μετά την συμμετοχή της στην σκιώδη κυβερνητική οργάνωση της Ομάδας Αυτοκτονίας, και γίνεται μια αντι-ηρωίδα με σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή. Η ίδια η Χάρλεϊ Κουίν αφηγείται τη νέα της περιπέτεια σε μία εκτός κάδρου αφήγηση που κάποια στιγμή καταλήγει στην διαμόρφωση της δυναμικής πολυεθνικής ομάδας των «Αρπακτικών πτηνών».
Σατιρικό χιούμορ (περίπου σαν αυτό του «Deadpool» της Marvel), μπαρόκ αισθητική, πολύ ξυλίκι (ένα μείγμα τζούντο, κικ μπόξινγκ, καράτε, ζίου ζίτσου και τζούντο), η Μάργκο Ρόμπι σε ακροβατικά με το ρόπαλό της ή χωρίς αλλά και σε μια αλά Μέριλιν Μονρόε βέβηλη εκδοχή του «Diamonds are a girl's best friend», παρέα με την ύαινα που έχει για κατοικίδιο, ένας Γιούαν ΜακΓκρέγκορ σε ρόλο-καρικατούρα μοχθηρού αρχινονού της νύχτας (με χαμόγελο… Τζόκερ), το ίδιο και ο φοβερός καρατερίστας Κρις Μεσίνα και πολλά slow motion στη δράση (αυγά, μπέικον και....εναέριες ρόδες) συνθέτουν την πρώτη solo, εκατό τις εκατό φεμινιστική περιπέτεια της Χάρλεϊ Κουίν.
Τίποτα, όμως, απ’ όλα αυτά δεν συνιστά πρωτοτυπία ή ψυχαγωγική ένταση για τον θεατή καθώς τα υλικά αναμειγνύονται στη βάση μιας περισσότερο μηχανικής στην ανάπτυξη (ουκ ολίγα τα δάνεια από το σύμπαν των υπερηρώων) και μονοδιάστατης στην προσέγγιση των χαρακτήρων, συνταγής. Μια χαμένη ευκαιρία.
Αρπακτικά Πτηνά και η Φαντασμαγορική Χειραφέτηση της Χάρλεϊ Κουίν / Birds Of Prey & The Fantabulous Emancipation Of One Harley Quinn / **
Σκηνοθεσία: Κάθι Γιαν / Παίζουν: Μάργκοτ Ρόμπι, Mαίρη Ελίζαμπεθ Γουίστεντ, Τζούρνι Σμόλετ-Μπελ, Ρόζι Περέζ, Κρις Μεσίνα, Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Έλα Τζέι Μπάσκο
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr