• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Οι αγρότες ανακοίνωσαν κλιμάκωση και λένε «όχι» σε διάλογο με τον Μητσοτάκη - Τι αποφάσισαν για τα Χριστούγεννα«Καμπανάκι» ΟΣΕ για το τμήμα ΣΚΑ - Οινόη: Ασυνήθιστα μεγάλος αριθμός θραύσεων - Συνεχείς οι βλάβες και οι καθυστερήσεις στον ΠροαστιακόΙστορική αλλαγή για τα Όσκαρ: Το YouTube αποκτά τα παγκόσμια δικαιώματα μετάδοσης από το 2029 έως το 2033Ο Λάκης Λαζόπουλος αποκάλυψε στο Αλ Τσαντίρι Νιουζ ότι τον παρακολουθούσαν μέσω Predator
δημοφιλές τώρα: Λεωφορεία: Οι οδηγοί γυρνούν την πλάτη στην ΟΣΥ - Ελάχιστες οι αιτήσεις και νέα παράταση στην...
Homepage ┋   Πολιτισμός   ┋   21.05.2020 13:20
Μαρία Ριτζαλέου
Μαρία Ριτζαλέου

Θεσσαλονίκη: O πολιτισμός μετά το lockdown

Παράγοντες του πολιτισμού συζήτησαν για την επόμενη μέρα στα Φεστιβάλ, στα μουσεία και στις εκδηλώσεις λόγου και τέχνης. Την εκδήλωση διοργάνωσε το Dukakis Center του Κολεγίου Ανατόλια Θεσσαλονίκης

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (http://www.tch.gr)
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (http://www.tch.gr)

Όσο υποχωρεί η ραγδαία εξάπλωση του κορονοϊού και η χώρα βγαίνει σταδιακά από το lockdown, οι πολίτες αναστοχάζονται την επόμενη μέρα στην εργασία και στην καθημερινότητά τους. Η συζήτηση ανοίγει σε διάφορους τομείς, ένας από τους οποίους είναι ο πολιτισμός, ο οποίος απαιτεί συγκέντρωση ατόμων σε κλειστούς και ανοιχτούς χώρους. Στη Θεσσαλονίκη οι φορείς του πολιτισμού σχεδιάζουν το «οικοσύστημα» των εκδηλώσεων στην πόλη, τις αντοχές του και τις καινοτόμες ιδέες του ενάντια στον Covid-19 και στον φόβο που έχουν οι επισκέπτες και οι θεατές. 

Πώς σκοπεύουν να διαχειριστούν οι οργανισμοί αυτή την κρίση και ποια είναι τα βιώσιμα μοντέλα που προτείνουν και σκέφτονται να υιοθετήσουν; Στα ερωτήματα αυτά απάντησαν μέσω μιας πολύ ενδιαφέρουσας συζήτησης που διοργάνωσε το Dukakis Center του Κολλεγίου Ανατόλια, με θέμα «Φέτος τα φεστιβάλ θα είναι διαφορετικά».

«Στο Μέγαρο Μουσικής, δεν ξέρουμε πώς θα είναι ο ορίζοντας από τον Σεπτέμβριο. Τι κόσμος θα έρθει; Τι εκδηλώσεις θα κάνουμε; Πώς θα έρθουν οι θεατές;», αναρωτήθηκε ο Πρόδρομος Μοναστηρίδης, προϊστάμενος του τμήματος Marketing και Χορηγιών του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, που ήταν και ο συντονιστής της συζήτησης. 

Είναι αφύσικο να μένουν κλειστοί οι εκθεσιακοί χώροι και το διαδίκτυο δεν μπορεί να υποκαταστήσει την φυσική παρουσία του κοινού σε ένα Μουσείο. Όλοι οι συμμετέχοντες συμφώνησαν με τη θέση αυτή της Μαρίας Τσαντσάνογλου. Η αναπληρώτρια Γενική Διευθύντρια του ΜΟΜus και Διευθύντρια του του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη, εμφανίστηκε αισιόδοξη για την επανεκκίνηση, που ωστόσο θα γίνει με αυστηρά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας και κάλεσε τον κόσμο να ανταποκριθεί στις προσκλήσεις των φορέων του πολιτισμού. Σε πρώτη φάση το MOMus θα μεταθέσει χρονικά τις εκθέσεις που σταμάτησαν βίαια, με στόχο να τις δει περισσότερος κόσμος, ενώ για το καλοκαίρι προγραμματίζονται δράσεις σε υπαίθριους χώρους. Το φθινόπωρο θα γίνει μια ανοιχτή πρόσκληση σε καλλιτέχνες από διαφορετικούς χώρους για να δημιουργήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα για τα σχολεία. «Αν τα πράγματα δεν πάνε όπως θέλουμε, επεξεργαζόμαστε και Plan B για το πώς θα λειτουργήσουμε», δήλωσε η κ. Τσαντσάνογλου και αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα του κλιματισμού των εκθεσιακών χώρων. Τα κλιματιστικά δεν είναι μόνο για να δροσίζονται οι επισκέπτες, αλλά κυρίως για να δημιουργούνται οι κατάλληλες κλιματικές συνθήκες για τα έργα που εκτίθενται στους χώρους κι αυτό είναι ένα ζήτημα που δεν έχει ακόμη λυθεί.

Μια διαφορετική διάσταση στο όλο θέμα έδωσε ο Δημήτρης Σαββαϊδης, συντονιστής του Thessaloniki Animation Film Festival. Το animation είναι ο μόνος τομέας παγκοσμίως που συνεχίζει την παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού ακόμη και μέσα σε συνθήκες καραντίνας. Λογικό, αφού άλλωστε οι δημιουργοί ταινιών animation εργάζονται σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και μπορούν να κάνουν παραγωγές και στο σπίτι τους. Σημείωσε επίσης ότι στη διάρκεια του lockdown αυξήθηκε η αναζήτηση πολιτιστικής διεξόδου από το κοινό, που παρακολούθησε Online θεατρικές παραστάσεις, ταινίες, ενώ περιηγήθηκε στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου και απόλαυσε τα εκθέματά τους. «Να μεταλλάξουμε την κρίση σε ευκαιρία», ζήτησε ο Δ. Σαββαϊδης που ήρθε σε επαφή αυτές τις μέρες με εκπροσώπους φορέων του animation στο Καναδά και αλλού, με τους διοργανωτές αντίστοιχων Φεστιβάλ στην Σύρο, στην Κέρκυρα και στα Χανιά, ενώ πρότεινε να αξιοποιηθεί η εμπειρία του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που αυτές τις μέρες διεξάγεται μέσω του διαδικτύου, ώστε η πλατφόρμα που έχει στηθεί να χρησιμοποιηθεί σε παρόμοια φεστιβάλ στο μέλλον.

Διαβάστε ακόμη

Οι αγρότες ανακοίνωσαν κλιμάκωση και λένε «όχι» σε διάλογο με τον Μητσοτάκη - Τι αποφάσισαν για τα Χριστούγεννα

Δίκη Βαλυράκη: Κατάθεση «φωτιά» αυτόπτη μάρτυρα - «Ο πρώτος τον χτυπούσε, ο δεύτερος σαν να τον αποτελείωνε»

Χάος στην αλβανική Βουλή: Βουλευτές συγκρούστηκαν με αστυνομικούς, άναψαν φωτοβολίδες και πέταξαν νερά

Γιώργος Μαζωνάκης: Ποιος είναι ο 21χρονος Στέφανος Παπαδόπουλος που κατέθεσε μήνυση κατά του τραγουδιστή

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
  • Μαρία Τσαντσάνογλου
  • Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
  • ΜΟΜus
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr