Natalia Osipova: Tο αστέρι του βασιλικού μπαλέτου της Αγγλίας στο Ηρώδειο
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Η διαχρονική ιστορία της «Carmen» του Prosper Merimee, για την αγάπη, το πάθος και το φόνο έρχεται και πάλι στην σκηνή, σε μια νέα σύγχρονη προσαρμογή, συγχωνεύοντας σε αυτό το εμβληματικό κλασικό μπαλέτο, τις πραγματικές ζωές των χορευτών.
H Natalia Osipova μετά την παρουσίαση της πρεμιέρας του CARMEN reimagined στο Εδιμβούργο και στην συνέχεια στο Southbank του Λονδίνου το 2022, με πρωταγωνίστρια την ίδια και μια ομάδα διεθνών σούπερ-σταρ του χορού, έρχεται στην Αθήνα, στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, για μία μοναδική παράσταση, την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου, στις 21:00, στα πλαίσια της παγκόσμιας περιοδείας τους.
Η Carmen ξαναϊδωμένη μέσα από τα μάτια της καταξιωμένης Ολλανδής χορογράφου Didy Veldman, επιτρέπει στο κοινό να δει τους χαρακτήρες του έργου - την Carmen, τον Don Jose και τον Escamillo - όχι μόνο μπροστά, αλλά και πίσω από τα φώτα, όπου οι χορευτές αναπτύσσουν τις δικές τους σχέσεις, παράλληλα με αυτές των ρόλων που υποδύονται. Η περίφημη ιστορία της κλασικής Carmen, παρεισφρέει σιγά σιγά στην πραγματική τους ζωή.
Μέσα από γρήγορες αλλαγές και σκηνικές ανατροπές, οι χορευτές ενδύονται και απεκδύονται αλλεπάλληλα τους χαρακτήρες τους, κάνοντας την «γραμμή» ανάμεσα στον μύθο και την πραγματικότητα να μοιάζει λιγότερο σαφής. Με έντονη σωματική γλώσσα, απαράμιλλη θεατρικότητα και ιδιόμορφη αίσθηση του χιούμορ, αυτή η σύγχρονη προσέγγιση της Carmen, σφύζει από ενέργεια και ρίχνει νέο φως στο αστέρι του κλασσικού μπαλέτου, την πολυβραβευμένη Natalia Osipova, πρώτη μπαλαρίνα του βασιλικού μπαλέτου της Αγγλίας.
«Θα ήθελα το κοινό να γνωρίσει την πραγματική Natalia Osipova. Να δει την αληθινή δύναμη, τα τρωτά σημεία, το πάθος και τις ανασφάλειές της στη σκηνή. Όταν κοιτάζω τη Natalia, δεν μπορώ παρά να σκεφτώ την Carmen. Θέλω να πω μια ιστορία, αυτήν της ηθοποιού επί σκηνής, αλλά και πίσω από τα φώτα, και να δείξω στο κοινό το θαύμα της μεταμόρφωσης» αναφέρει η χορογράφος της παράστασης Didy Veldman.
Natalia Osipova: «Μία από τις δώδεκα μεγαλύτερες μπαλαρίνες όλων των εποχών»
Η Natalia Osipova γεννήθηκε στη Μόσχα και σπούδασε στην Ακαδημία Χορού της Μόσχας. Ενώ ήταν ακόμη φοιτήτρια κέρδισε το «Grand Prix» στο Διεθνή Διαγωνισμό Μπαλέτου στο Λουξεμβούργο (2003). Το 2004, μπήκε στα Μπαλέτα Μπολσόι όπου αμέσως επιλέχτηκε ως πρώτη χορεύτρια στο Bolero, δημιουργία του καλλιτεχνικού διευθυντή Alexei Ratmansky και σε πολλά σημαντικά έργα του κλασικού ρεπερτορίου, όπως ο «Καρυοθραύστης» και η «Λίμνη των Κύκνων».
Σύντομα, διακρίθηκε για την απαράμιλλη τεχνική της, την εκρηκτικότητα των αλμάτων της και την ένταση της υποκριτικής της και κλήθηκε να ερμηνεύσει πληθώρα εμβληματικών ρόλων του κλασικού μπαλέτου, όπως η Κίτρη στον «Δον Κιχώτη» (2005) και η Ζιζέλ στο ομώνυμο έργο, σε σκηνοθεσία του Γιούρι Γκριγκαρόβιτς (2007). Ο Alastair Macaulay, κριτικός των Times της Νέας Υόρκης, είπε: «υπάρχουν πολλές Ζιζέλ, αλλά μόνο μία Osipova».
Το 2009, η Natalia πραγματοποίησε το ντεμπούτο της με το American Ballet Theatre, στο Metropolitan Opera House της Νέας Υόρκης, στους ρόλους της Ζιζέλ και της Συλφίδας. Την ίδια χρονιά έκανε το ντεμπούτο της στη Σκάλα του Μιλάνου, στον «Δον Κιχώτη» του Νουρέγιεφ, ρόλος που επίσης πήρε διθυραμβικές κριτικές από κριτικούς και κοινό.
Έχει τιμηθεί με δεκάδες βραβεία, ανάμεσα στα οποία: Βραβεία Golden Mask για τις ερμηνείες της στις παραστάσεις «In The Upper Room» (2008) και «La Sylphide» (2009), Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Χορού – Καλύτερη Γυναίκα Χορεύτρια (2007, 2010 και 2014). Μετά την αποχώρησή της από τα Μπολσόι, έγινε μέλος του Αγγλικού Βασιλικού Μπαλέτου, ως πρώτη χορεύτρια.
Η Natalia Osipova, επειδή δεν αρκείται στο να χορεύει μόνο τους ρόλους της κλασικής χορευτικής παράδοσης, θέλει πάντα να διευρύνει τους ορίζοντές της. Πειραματίζεται αδιάκοπα με το σύγχρονο χορευτικό είδος και προσπαθεί να βρει νέους τρόπους καλλιτεχνικής έκφρασης. Η Osipova έχει συνεργαστεί με τους σημαντικότερους σύγχρονους χορογράφους του κόσμου, όπως οι Sidi Larbi Cherkaoui, Russell Maliphant, Vladimir Varnava, και Yuka Oishi.
ΣΥΡΙΖΑ: Ασκήσεις ισορροπίας από Φάμελλο – Τα ονόματα που ακούγονται για τις αλλαγές και σε ΚΟ, κόμμα και ο ρόλος Πολάκη
Τα τρία σήματα που εξέπεμψε ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο - Σε ποια θέματα ρίχνει το βάρος
ΟΣΕ τέλος, έρχονται οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» - Τι αλλάζει με το νέο νομοσχέδιο
Πρωτότυπο «αντίο» σε ένα παλιό αυτοκίνητο: Οικογένεια... έθαψε και έκανε πανάκριβη τελετή σε ένα παλιό Suzuki γιατί ήθελε να το «τιμήσει»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr