MenuClose
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on TwitterFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
youtubefacebooktwitterinstagram
Τελευταία Νέα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
  • Videos
BREAKING NEWS:
Σύγκρουση πλοίων στην Κυλλήνη: Ταλαιπωρία για 130 επιβάτες και απαγόρευση απόπλουΣταϊκούρας: Μέχρι την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για τις 72 έως 120 δόσειςΑνεμοστρόβιλος σάρωσε περιοχές στις ΗΠΑ: Τουλάχιστον τέσσερις νεκροί, δεκάδες τραυματίες και σοβαρές ζημιέςSun: Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανάμεσα στους υποψηφίους για την θέση του Γενς Στόλτενμπεργκ στο ΝΑΤΟ - Γιατί δεν την θέλει η ΒρετανίαΤαυτοποιήθηκαν οι Κολομβιανοί ληστές που «άδειασαν» θυρίδες στη Νέα Σμύρνη: Είχαν «χτυπήματα» σε Αμερική, Καναδά και ΕυρώπηΚατερίνα Ροκάκη: Μια αθλήτρια με μετάλλια δύναμης και ζωής
Πρωινή ενημέρωση: Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage |   Πολιτισμός   |   30.11.2022 02:30
Newsroom
Newsroom

«2020: Obscene»: Μια περφόρμανς για τον ερωτισμό και το «άσεμνο» στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

επόμενο άρθροnext-article
©MelanieHofmann
©MelanieHofmann

«Είμαι γυναίκα, όχι ανόητη» δηλώνει η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή και στήνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση μια περφόρμανς-μανιφέστο για την ακρότητα των σωμάτων και των βλεμμάτων. Το σκηνικό του «2020: Obscene» με τα χτυπητά χρώματα και τις κάμερες που καταγράφουν τα πάντα, είναι στο όριο. Όπως και όλα όσα συμβαίνουν στη Μικρή Σκηνή της Στέγης από 16 έως 18 Δεκεμβρίου στα 85 λεπτά αυτής της περφόρμανς που σχολιάζει τον lifestyle σαδομαζοχιστικό φετιχισμό του ερωτισμού.

 

Ελληνικής καταγωγής περφόρμερ, χορογράφος και εικαστική καλλιτέχνις με έδρα τη Ζυρίχη και σημαντικούς σταθμούς και συνεργασίες στην καριέρα της -MoMA Νέας Υόρκης, Tate Modern Λονδίνου, ImPULSTanz Βιέννης, Julidans 'Αμστερνταμ κά- η Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή, στο «2020: Obscene», χρησιμοποιεί το σώμα, το κείμενο και την εικόνα για να διερευνήσει τα ασαφή όρια του «άσεμνου» (obscene) επί σκηνής (on scene).

Από κοινού με τρεις ακόμα περφόρμερ, η χορογράφος εστιάζει στη σχέση ανάμεσα στο ακραίο σώμα και στην κατανάλωσή του από το ηδονοθηρικό βλέμμα και την υπερβάλλουσα κειμενικότητα. Από τη μια, το έργο εξετάζει τα προβλήματα του θεάτρου ως μηχανισμού χειραγώγησης σε ό,τι αφορά την αποπλάνηση, την έλξη και τα παιχνίδια της σεξουαλικής ταυτότητας, ενώ από την άλλη διερευνά το ίδιο το σώμα των περφόρμερ ως τόπο αποξένωσης και περιορισμού.

Όπως αναφέρει το δελτίο τύπου της παράστασης, «οι περφόρμερ έρχονται αντιμέτωποι με την ίδια τους τη σωματικότητα - με τις αντινομίες ανάμεσα στη διαίσθηση και στη χειρονομία, στο φως και στη νύχτα, στη χορογραφική παρτιτούρα και στο σενάριο, στον κανόνα και στη μορφή, στη σύλληψη και στη δράση. Το έργο, συνεπώς, δεν αμφισβητεί μονάχα το ανατρεπτικό και το κανονιστικό στην παραστατική τέχνη, αλλά προσφέρεται το ίδιο μέσα από την υπερβολή ως μια ριζοσπαστική διακοπή μορφοποιήσεων, χειρονομιών, πολιτισμικών μοτίβων και αρχετύπων».

Η Μπαχτσετζή είναι απόφοιτη του Καλλιτεχνικού Λυκείου της Ζυρίχης (1995) και της Ακαδημίας Θεάτρου Dimitri της ελβετικής πόλης Βέρσο (1997). Συνέχισε τις σπουδές της στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα περφόρμανς στο Κέντρο Τεχνών Χορού, Εικόνας & Ήχου STUK, στην πόλη Λέβεν/Λουβέν του Βελγίου (1999) και ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ακαδημία Θεάτρου και Χορού DAS του Πανεπιστημίου Τεχνών του 'Αμστερνταμ (2006).

Έχει τιμηθεί με διάφορα βραβεία, ανάμεσά τους το Performancepreis Schweiz (Ελβετικό Βραβείο Επιτελεστικής Τέχνης) (2012), το Ελβετικό Βραβείο Τεχνών (2011) και το Migros-Kulturprozent Jubilee Award (2007). Από το 2001, οπότε άρχισε να εργάζεται ανεξάρτητα, η Μπαχτσετζή έχει δημιουργήσει πάνω από τριάντα έργα, τα οποία έχουν παρουσιαστεί παγκοσμίως, σε χώρους όπως το MoMA (Νέα Υόρκη), το Stedelijk Museum ('Αμστερνταμ), η Tate Modern (Λονδίνο), το Museo Jumex (Πόλη του Μεξικού), το ImPULSTanz (Βιέννη), το Julidans ('Αμστερνταμ), η Bundeskunsthalle (Βόνη) και το MUDAM (Λουξεμβούργο).

Στα μάτια της Μπαχτσετζή, η ποπ κουλτούρα, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και ο κόσμος του διαδικτύου παράγουν τα νέα μοτίβα του σύγχρονου χορού. Η ίδια ερμηνεύει τον χορό ως μια πολυφωνική γλώσσα όπου διασταυρώνονται πολλοί δημιουργικοί χώροι: από τη ζωγραφική και την αρχιτεκτονική μέχρι τη φωτογραφία, το βίντεο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και τη βιομηχανία του πορνό.

 

Η δουλειά της ερευνά τις χορογραφίες του σώματος και το πώς ο πολιτισμός προσφέρει πηγαίο υλικό για τις χειρονομίες, τις εκφράσεις και τις φαντασίες μας. Στις παραστάσεις της, η Μπαχτσετζή θίγει τους στερεοτυπικούς τρόπους αναπαράστασης του θηλυκού σώματος στην ποπ κουλτούρα, στον κόσμο του θεάματος και στη βιομηχανία του σεξ, χρησιμοποιώντας αυτούς τους τρόπους για να οικοδομήσει μια νέα, αυτοστοχαστική και χειραφετητική επίσημη γλώσσα.

επόμενο άρθροRead next Article
#TAGS
  • παράσταση
  • Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
  • ειδήσεις τώρα
Ανακάλυψε την φθηνότερη ασφάλεια για το αυτοκινητό σου εύκολα και γρήγορα!Gowise.gr. Κάνε σύγκριση σε 27 ασφαλιστικές εταιρίες
Ethnos on Google News
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.grRegister on Ethnos at Google News
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 31.03.2023 10:11
Σπίτι μου: Οι ανακοινώσεις για τους όρους και τις προϋποθέσεις για φθηνά δάνεια σε νέους
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 31.03.2023 10:38
Shopping όλο το 24ωρο - «Πράσινο φως» στην παράταση ωραρίου, με απόφαση δημάρχου
MENSHOUSE
«Ένας Κύπριος θα κάνει νοθεία»: Οι εκλογές που η ΝΔ ήταν βέβαιη ότι το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα θα νικήσει με κλοπή
MENSHOUSE
Τρία πιάτα όλα κι όλα: Το θρυλικό τηγανατζίδικο που 80 χρόνια αποθεώνει την απλότητα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

01
30-01-2022 12:00
Πάνος Νάτσης: Ακαριαίος ο θάνατος του ηθοποιού - Νέες αποκαλύψεις για το τραγικό δυστύχημα
02
31.03.2023 10:30
Φοίβος Δεληβοριάς για Ιντεάλ, Άστορ: «Τo δόγμα "Αθήνα AirBnB" γίνεται σημαία της "κανονικότητας"»
03
25.02.2022 09:45
Ελένα Κοβάλσκαγια: «Δεν δουλεύω για δολοφόνο» - Παραιτήθηκε η διευθύντρια του κρατικού θεάτρου Μόσχας
04
29.04.2022 11:30
Toots Thielemans: 100 χρόνια από τη γέννηση του «Jazz Master» - «Το να είσαι μουσικός της τζαζ δεν είναι δρόμος στρωμένος με ροδοπέταλα»
05
22.05.2022 12:00
Ο πίνακας του Ζαν Μισέλ Μπασκιά Untitled του 1982 πωλήθηκε σε δημοπρασία 85 εκατ. δολάρια

POPULAR VIDEOS

Κεντρικό δελτίο 31/03/2023
Κεντρικό... | 31.03.2023 20:02
Κεντρικό δελτίο 31/03/2023
2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου Θεσσαλονίκης: Εισβολή εξωσχολικών σε τάξη εν ώρα μαθήματος - Τραυμάτισαν καθηγήτρια
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 31.03.2023 21:23
2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου Θεσσαλονίκης: Εισβολή εξωσχολικών σε τάξη εν ώρα μαθήματος - Τραυμάτισαν καθηγήτρια
«Αόρατα» μαχητικά: Το OPEN στο εργοστάσιο κατασκευής F-35 στο Τέξας
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 31.03.2023 20:43
«Αόρατα» μαχητικά: Το OPEN στο εργοστάσιο κατασκευής F-35 στο Τέξας
Υπόγειο θησαυροφυλάκιο σπόρων για το ενδεχόμενο πυρηνικού πολέμου στη Γιακουτία
Ώρα Ελλάδος... | 31.03.2023 09:31
Υπόγειο θησαυροφυλάκιο σπόρων για το ενδεχόμενο πυρηνικού πολέμου στη Γιακουτία
Ώρα Ελλάδος 31/03/2023
Ώρα Ελλάδος... | 31.03.2023 10:03
Ώρα Ελλάδος 31/03/2023