• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Καμπανάκι ΟΣΕ για το τμήμα ΣΚΑ - Οινόη: Ασυνήθιστα μεγάλος αριθμός θραύσεων - Συνεχείς οι βλάβες και οι καθυστερήσεις στον ΠροαστιακόΟ Λάκης Λαζόπουλος αποκάλυψε στο Αλ Τσαντίρι Νιουζ ότι τον παρακολουθούσαν μέσω PredatorΣτα «κάγκελα» οι αγρότες: Μήνυμα κλιμάκωσης στέλνουν από τα μπλόκα - Κρίσιμη σύσκεψη στις ΣέρρεςΙστορική αλλαγή για τα Όσκαρ: Το YouTube αποκτά τα παγκόσμια δικαιώματα μετάδοσης από το 2029 έως το 2033Απολογείται σήμερα ο «Έλληνας Εσκομπάρ»: Πώς εξαρθρώθηκε το κύκλωμα ναρκωτικών
δημοφιλές τώρα: Λεωφορεία: Οι οδηγοί γυρνούν την πλάτη στην ΟΣΥ - Ελάχιστες οι αιτήσεις και νέα παράταση στην...
Homepage ┋   Πολιτισμός   ┋   29.03.2019 15:37
Ναταλί Χατζηαντωνίου
Ναταλί Χατζηαντωνίου

Η fake έκθεση του Μπάνκσυ και μια ανακοίνωση όχι και τόσο πειστική

Η διάψευση του street artist, η «αποκατάσταση της αλήθειας», ο Δήμος Αθηναίων και η Διεθνής Αμνηστία

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο

Ανακοίνωση «προς αποκατάσταση της αλήθειας» δημοσιοποίησε η People Entertainment Group, διοργανώτρια εταιρεία της έκθεσης «Τhe world of Banksy» που είναι «αφιερωμένη στο έργο του Μπάνκσυ, με αναπαραστάσεις κάποιων εκ των γνωστότερων έργων του» και φιλοξενείται αυτό τον καιρό στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, με εισιτήριο 10-15 ευρώ και με «όλα τα κέρδη της έκθεσης να διατίθενται προς ενίσχυση του έργου της Διεθνούς Αμνηστίας».

Η ανακοίνωση ακολούθησε ένα κύμα διαμαρτυρίας μετά την διαβεβαίωση του καλλιτέχνη μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα του πως η έκθεση (που παρουσιάζεται στην Αθήνα ενώ πανομοιότυπες παρουσιάζονται αυτό τον καιρό και σε Μόσχα, Μιλάνο, Βρυξέλλες, Άμστερνταμ, Μαϊάμι, Βερολίνο κ.ά.) δεν έχει τη συναίνεσή του και δεν περιλαμβάνει αυθεντικά του έργα. Πώς θα μπορούσε άλλωστε να περιλαμβάνει τα αυθεντικά γκράφιτι ενός καλλιτέχνη-φάντασμα που έχει κατά καιρούς παίξει άγρια παιχνίδια εναντίον της εμπορευματοποίησης της τέχνης;

Στην πρόσφατη ανακοίνωσή της η εταιρεία επισημαίνει πώς «η έκθεση έχει σκοπό να παρουσιάσει την ιδιοφυή και προκλητική περσόνα ενός εκ των σπουδαιότερων καλλιτεχνών της εποχής μας (…)με σκηνικές απεικονίσεις των χώρων που έγιναν τα graffiti και τα stencils κι όχι απλώς με εκτυπώσεις σε μουσαμάδες μέσα σε ένα κάδρο, όπως παρουσιάζονται στις υπόλοιπες εκθέσεις ανά τον κόσμο». Και πιο κάτω οι διοργανωτές διαμαρτύρονται επικαλούμενοι το «ηθικό μέρος», επισημαίνοντας ότι «με δεδομένο ότι ο καλλιτέχνης δεν μπορεί να λάβει αμοιβή (καθώς κανένας δεν γνωρίζει καν ποιος είναι), δεν θεωρήσαμε σωστό να εισπράξουμε και εμείς ως εταιρεία διοργάνωσης κανένα κέρδος. Για αυτό το λόγο αποφασίσαμε από την αρχή να διαθέσουμε το σύνολο των κερδών της έκθεσης στη Διεθνή Αμνηστία (…)».

Κι ακόμα επισημαίνουν ότι παρατήρησαν «με λύπη…ένα κύμα ανυπόστατης επίθεσης και ανθρωποφαγίας απέναντι στην έκθεση, στον βωμό κάποιων κλικς (..)». Και καταλήγουν ότι «από την πρώτη στιγμή και την αρχική ανακοίνωση της έκθεσης, έγινε λόγος για "έκθεση αφιερωμένη στον Banksy", χωρίς ουδέποτε να ισχυριστούμε ότι υπήρξε άδεια ή συμμετοχή του Banksy σε αυτή, ούτε ότι προβάλλονται αυθεντικά έργα του καλλιτέχνη», καταλήγοντας πάλι στη συμβολή τους στο έργο της Διεθνούς Αμνηστίας.

Όμως πουθενά στο αρχικό δελτίο Τύπου που ανακοίνωνε την έκθεση δεν αναφερόταν με σαφήνεια ότι τα εκθέματα είναι «αναπαραστάσεις».  Και η γενική διατύπωση παρέμενε ασαφής. Παράδειγμα;  «Τα έργα και τα μηνύματα του Banksy «ζωντανεύουν» καθώς οι τοίχοι της Τεχνόπολης ντύνονται με τα κορυφαία δείγματα της street art της εποχής μας...».

‘BanksyΌπως και να ‘χει η ασάφεια στην αρχική διατύπωση, η παρουσία της συγκεκριμένης έκθεσης σε χώρο του Δήμου Αθηναίων, από τη στιγμή μάλιστα που ο ίδιος ο καλλιτέχνης, ένας ιδιοφυής αιρετικός του 21ου αιώνα, έχει αντιδράσει και το εισιτήριο που δεν είναι φτηνό, δεν περιποιεί τιμή στον Δήμο Αθηναίων ενώ εκθέτει και τη Διεθνή Αμνηστία χωρίς μάλιστα αυτή η τελευταία να ευθύνεται.

Και κάτι ακόμα επειδή η εταιρεία διατείνεται ότι «έφερε κοντά στο ελληνικό κοινό έργα του σπουδαιότερου street artist της εποχής μας, πολλά από αυτά σε ακριβή αναπαραγωγή, τα οποία για να τα δει κανείς θα έπρεπε να ταξιδέψει σε πολλές χώρες»..

Τα έργα του Μπάνκσυ ήταν πάντα in situ για συγκεκριμένους λόγους και λειτουργώντας ως κοινωνικοπολιτικό σχόλιο σ΄ένα γεγονός που αφορούσε τη συγκεκριμένη χώρα. Η αυτόνομη παρουσίαση των αναπαραγωγών τους σημαίνει εν προκειμένω έναν καλλιτεχνικό «ακρωτηριασμό» που καθόλου δεν βοηθάει στη γνωριμία με το σπουδαίο έργο αυτού του καλλιτέχνη.

Διαβάστε ακόμη

«Ήταν σοκαριστικό και τρομακτικό»: Αυτόπτης μάρτυρας επιβεβαιώνει την επίθεση του Νίκου Παππά κατά δημοσιογράφου

«Θέλω να βγει η αλήθεια»: 21χρονος τραγουδιστής κατέθεσε μήνυση στον Γιώργο Μαζωνάκη για ασελγείς πράξεις

«Μου είπε αν είμαι μάγκας να το πιω»: Συγκλονίζει η μητέρα του 9χρονου που κατανάλωσε ψυχοφάρμακο ως challenge

«Ελληνική τραγωδία»: Οι φώκιες Monachus monachus κρύβονται σε σπηλιές για να γλιτώσουν από τον υπερτουρισμό

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • Banksy
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr