Νέοι σταθμοί μετρό: 60.000 επιβάτες ημερησίως, 11.000 αυτοκίνητα λιγότερα
Την Τρίτη (7/7) κάνουν πρεμιέρα οι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια - Τι λένε οι πολίτες, πόσο χρόνο κερδίζουν για τη διαδρομή Σύνταγμα-Νίκαια🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Νίκαια - Σύνταγμα σε μόλις 14 λεπτά. Μία απόσταση περίπου 9 χιλιομέτρων που οι οδηγοί των αυτοκινήτων μπορούν να διανύσουν το λιγότερο σε 40 λεπτά στις ώρες αιχμής και οι επιβάτες των λεωφορείων σε αρκετά περισσότερο χρόνο από τις 05:30 το πρωί της Τρίτης θα διαρκεί μόλις 14 λεπτά.
Η κάμερα του Open TV περιηγήθηκε στους χώρους των νέων σταθμών του Μετρό σε Νίκαια - Κορυδαλλό και Αγία Βαρβάρα, προτού ανοίξουν για το κοινό. Πολίτες που μίλησαν στην κάμερα του Open TV μίλησαν θετικά για το άνοιγμα των σταθμών, καθώς - όπως είπαν - περίμεναν για χρόνια την επέκταση της γραμμής 3 στην περιοχή τους μιας και ξόδευαν πολύ χρόνο είτε με τα άλλα μέσα μεταφοράς είτε με τα οχήματά τους για να φτάσουν στον προορισμό τους.
Από το πρωί της Δευτέρας συνεργεία της Αττικό Μετρό επιδόθηκαν σε αγώνα δρόμου, προκειμένου οι τρεις νέοι σταθμοί να είναι έτοιμοι για χρήση από το επιβατικό κοινό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι τρεις νέοι σταθμοί θα εξυπηρετούν 60.000 επιβάτες ημερησίως. Ο συγκεκριμένος αριθμός πρόκειται να αυξηθεί μέχρι και το 2022 όταν θα ολοκληρωθεί η επέκταση της γραμμής 3 στον Πειραιά.
Το πρώτο δρομολόγιο θα ξεκινάει από τη Νίκαια στις 05:30 και το τελευταίο στις 00:05. Όσον αφορά το συνολικό χρόνο της διαδρομής Νίκαια - Αεροδρόμιο αυτός είναι 55 λεπτά. Το άνοιγμα των νέων σταθμών του Μετρό πρόκειται να δώσει σημαντική ανάσα στους καταστηματάρχες της Νίκαιας, του Κορυδαλλού και της Αγίας Βαρβάρας. «Το κριτήριο για να ανοίξουμε μαγαζί εδώ ήταν ο σταθμός του μετρό. Η σκάλα βρίσκεται ακριβώς απέναντι», λέει στο Open TV ο κ. Λάμπρος που άνοιξε το νέο του cafe στη Νίκαια. Στο μεταξύ για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού θα τροποποιηθούν τα δρομολόγια των λεωφορείων ενώ θα προστεθεί και νέα γραμμή Πειραιάς - Νίκαια.
Μητσοτάκης: Το είπαμε, το κάναμε, τώρα μιλούν τα έργα μας
Στις τελετή παράδοσης της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό στη Νίκαια, τον Κορυδαλλό και την Αγία Βαρβάρα βρέθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το απόγευμα της Δευτέρας.
Μιλώντας από το εσωτερικό του σταθμού στη Νίκαια ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι πρόκειται για το πρώτο βήμα της ευρύτερης ανάπλασης επιβαρυμένων περιοχών, καθώς στις προτεραιότητες της κυβέρνησης παραμένει η απομάκρυνση των φυλακών Κορυδαλλού και η μετατροπή της περιοχής σε πνεύμονα πρασίνου και κυψέλη πολιτισμού.
Ο πρωθυπουργός υπενθύμισε και την απόφαση να δημιουργηθεί ένα δεύτερο μητροπολιτικό πάρκο στο χώρο των λιπασμάτων, το οποίο στόχος είναι να φιλοξενεί και ένα κέντρο καινοτομίας. Ο κ. Μητσοτάκης συνέδεσε τα έργα με την εμβληματική επένδυση του Ελληνικού τονίζοντας ότι κατά τη διάρκεια της καταιγίδας του κορονοϊού αποδείχτηκε η αντοχή και οι μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει η εθνική μας οικονομία να συμπράξουν αρμονικά ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας δημιουργώντας περισσότερες δουλειές και καλύτερη ζωή και ευημερία για όλους.
Αναφερόμενος στην παράδοση των τριών νέων σταθμών, ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι το έργο ολοκληρώθηκε όπως σχεδιάστηκε μέσα στα χρονοδιαγράμματα παρά τη μεγάλη αναστάτωση που προκάλεσε η πανδημία και πλέον εξελίσσονται οι εργασίες για τους τρεις υπόλοιπους σταθμούς της επέκτασης (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο).
«Τέτοιες μέρες το 2022 το μετρό θα συναντά τις γραμμές του ηλεκτρικού στον Πειραιά και θα τερματίζει στην "καρδιά" της πόλης», σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσθέτοντας ότι στο διάστημα που προηγήθηκε χρειάστηκε να ξεπεραστούν δυσκολίες και προβλήματα με βασικό τη διασύνδεση των σταθμών με το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, «κάτι που για κάποιον ακατανόητο λόγο δεν είχε καν προβλεφθεί», όπως είπε.
Ο ίδιος δεσμεύτηκε ότι η ολοκλήρωση της γραμμής 3 θα γίνει εντός των χρονοδιαγραμμάτων, ενώ προτεραιότητα θα δοθεί και στην οριστική δημοπράτηση και έναρξη των εργασιών στη γραμμή 4 που θα συνδέσει το Γαλάτσι με το Γουδή, σημειώνοντας πως «θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας να επιλυθούν το συντομότερο οι νομικές δυσκολίες χωρίς όμως να γίνουν εκπτώσεις στο κράτος δικαίου».
Μιλώντας για την αισθητική αναβάθμιση των περιοχών που θα εξυπηρετούν οι σταθμοί και ειδικά στη Νίκαια, ο κ. Μητσοτάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο χαρακτικό του Τάσσου που θα τοποθετηθεί: «Η επιλογή να κοσμήσει τον συγκεκριμένο χώρο είναι απόλυτα εύστοχη καθώς ο μεγάλος δημιουργός αποκρυσταλλώνει στο έργο του τους αγώνες του λαού μας για ελευθερία και η Κοκκινιά βρέθηκε πάντα στην πρώτη γραμμή».
Καραμανλής: Θα μειωθούν κατά 11.000 τα αυτοκίνητα
Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής ευχαρίστησε τους 2.000 ανθρώπους που εργάστηκαν στο έργο προσθέτοντας ότι τους τελευταίους μήνες παρά την πανδημία οι εργασίες όχι μόνο δεν διακόπηκαν αλλά συνεχίστηκαν εντατικά, προκειμένου να ξεπεραστούν και τα προβλήματα με το ηλεκτρονικό εισιτήριο: «Ηταν ορατός ο κίνδυνος να ολοκληρωθούν οι σταθμοί και να μην μπορούν να λειτουργήσουν επειδή δεν θα μπορούσαν χρήστες να επικυρώνουν το εισιτήριό τους».
Αναφερόμενος στους σταθμούς, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι θα προστεθούν 63.000 νέοι επιβάτες ημερησίως, ενώ θα μειώσουν κατά 11.000 τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν και κατά 60 τόνους ημερησίως τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σημείωσε ότι πλέον περίπου 2,6 εκατομμύρια κάτοικοι του λεκανοπεδίου έχουν άμεση πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς, ενώ απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό τόνισε πως «εσείς εγκαινιάζετε ολόκληρο έργο όταν άλλοι εγκαινίαζαν μουσαμάδες. Υπάρχουν οι πολιτικοί των εξαγγελιών και των εφέ, υπάρχουν και οι πολιτικοί των έργων και των χειροπιαστών αποτελεσμάτων. Η δική σας κυβέρνηση απαντά με έργα».
Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο έργο έχει μεγάλη ιστορία καθώς οι μελέτες ξεκίνησαν στις αρχές του 2004, ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε το 2008 και η σύμβαση υπεγράφη του 2012.
Παρόντες στην ειδική τελετή ήταν επίσης ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, Ιωάννης Γκόλιας, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Νικόλαος Αθανασόπουλος, ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Χαράλαμπος Δαμάσκος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Νικόλαος Χαιρέτας, ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Νίκος Ταχιάος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Νίκος Κουρέτας και το διοικητικό συμβούλιο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ., οι δήμαρχοι Αγίας Βαρβάρας, Λάμπρος Μίχος, Κορυδαλλού, Νίκος Χουρσαλάς και Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη, Γιώργος Ιωακειμίδης, οι Υπουργοί Εσωτερικών, Παναγιώτης Θεοδωρικάκος και Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Άδωνις – Σπυρίδων Γεωργιάδης, καθώς και βουλευτές όλων των πολιτικών κομμάτων.
Αυτονόητη η κυκλοφορία τρένων μόνο στα τμήματα με έγκριση ασφαλείας - Νέα πρόστιμα σε ΟΣΕ και Hellenic Train
«Βαθμό» στους...καθηγητές τους θα βάλουν οι φοιτητές - Θα κρίνουν τον τρόπο διδασκαλίας, τη μεταδοτικότητα και την προθυμία
Απίστευτη καταγγελία: Πήραν το 100 για περιστατικό κλοπής και αρνήθηκε να πάει - «Μας είπαν δεν μπορούν να έρθουν»
Από τη Μαρία Κάλλας στον Στέλιο Καζαντζίδη και τον Γκαμπίτο: Βιογραφίες που φωτίζουν το χθες και εμπνέουν το σήμερα
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr