ΟΑΣΘ: Περίπου 50 λεωφορεία αποσύρονται καθημερινά λόγω καύσωνα και έλλειψης κλιματιστικών
Έχουν αποσυρθεί όλα τα λεωφορεία από τη Λειψία, αφού δεν έχουν κλιματιστικά - Μεγάλο θύμα το επιβατικό κοινό που για μία ακόμα φορά βρίσκεται αντιμέτωπο με τεράστια ταλαιπωρία - Τις καταλληλότερες συνθήκες μετάδοσης του covid-19 δημιουργεί το αδιαχώρητο μέσα στα λεωφορεία🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Μεγάλο πρόβλημα έχει δημιουργήσει τις τελευταίες μέρες ο καύσωνας στην αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, με θύμα το επιβατικό κοινό που για μία ακόμα φορά βρίσκεται αντιμέτωπο με τεράστια ταλαιπωρία. Όπως αναφέρουν στο ethnos.gr εκπρόσωποι των εργαζομένων στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), τα λεωφορεία που προμηθεύτηκε κατά τη διάρκεια του χειμώνα ο οργανισμός από τη Λειψία, ως δωρεά του Δήμου Θεσσαλονίκης, δε διαθέτουν κλιματιστικό και δεν ανοίγουν τα παράθυρά τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κυκλοφορήσουν με επιβάτες τις ημέρες του καύσωνα και οι πολίτες να είναι αναγκασμένοι να εξυπηρετηθούν με λιγότερα οχήματα.
Στα λεωφορεία της Λειψίας πρέπει να προστεθούν και κάποια άλλα που αποσύρονται τις ημέρες του καύσωνα, αφού τα κλιματιστικά τους υπολειτουργούν λόγω βλαβών. Το αποτέλεσμα είναι, από τα 305 λεωφορεία που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, εξαιτίας των προβλημάτων με τα κλιματιστικά, κατά τη διάρκεια της ημέρας κάποια αποσύρονται και εξυπηρετούν τελικά τους πολίτες μέσα στον καύσωνα 240-280 οχήματα. Να σημειωθεί ότι με βάση τις ανάγκες της πόλης και την ισχύουσα νομοθεσία θα πρέπει να κυκλοφορούν καθημερινά στη Θεσσαλονίκη 398 λεωφορεία.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων υποστηρίζουν ακόμα ότι ουσιαστικά είναι καθαρά θεωρητικός ο αριθμός των 50 λεωφορείων που προμηθεύτηκε ο οργανισμός από τη Λειψία, αφού, λόγω τεχνικών προβλημάτων, στους δρόμους της πόλης δεν έχουν κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής περισσότερα από 13.
«Η ευθύνη βαραίνει καθαρά τη διοίκηση του οργανισμού, αφού, όταν προμηθευτήκαμε τα λεωφορεία από τη Λειψία, κανένας δεν έλεγξε, αν αυτά ταιριάζουν στα δεδομένα της πόλης. Από τα 50 τα 37 βρίσκονται για διάφορους λόγους στα συνεργεία και κυκλοφόρησαν μόνο τα 13. Μάλιστα, δε διαθέτουν κλιματιστικά, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να κυκλοφορήσουν με επιβάτες στους δρόμους της πόλης. Υπάρχει σαφέστατη ΚΥΑ που ορίζει ότι, όταν η εξωτερική θερμοκρασία βρίσκεται στους 28 βαθμούς, υποχρεωτικά στα λεωφορεία πρέπει να δουλεύουν κλιματιστικά. Όταν η εξωτερική θερμοκρασία βρίσκεται στους 25 βαθμούς, μέσα στα λεωφορεία ανεβαίνει στους 32. Φανταστείτε τι γίνεται, όταν η εξωτερική θερμοκρασία φτάνει στους 37 βαθμούς», τονίζει στο ethnos.gr ο γενικός γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης.
Διοίκηση: Ήταν γνωστό το πρόβλημα
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόρδας αναφέρει στο ethnos.gr ότι, όταν έγινε η προμήθεια των λεωφορείων από τη Λειψία, ήταν γνωστό το πρόβλημα ότι δε διέθεταν κλιματιστικά. Όπως αναφέρει, η έλλειψη τεχνογνωσίας στα συνεργεία του ΟΑΣΘ αλλά και στα ιδιωτικά συνεργεία, σε συνδυασμό με την έλλειψη απαραίτητων ανταλλακτικών και συγκεκριμένου τύπου κλιματιστικών, έφεραν μεγαλύτερες από το αναμενόμενο καθυστερήσεις στην τοποθέτηση μονάδων δροσισμού στα συγκεκριμένα λεωφορεία.
Παράλληλα, ο κ. Σκόρδας σημειώνει ότι από τον οργανισμό καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια, ώστε το θέμα με την τοποθέτηση των κλιματιστικών να έχει λυθεί μέσα στο καλοκαίρι.
«Πολύ ορθώς ο Δήμος Θεσσαλονίκης προμηθεύτηκε τα λεωφορεία από τη Λειψία, με πολύ χαμηλό κόστος, μόλις 11.000 ευρώ το καθένα και μας τα έκανε δωρεά και μακάρι το παράδειγμά του να ακολουθήσουν και άλλοι δήμοι για τις ανάγκες της πόλης. Δεν πέσαμε από τα σύννεφα, αφού ξέραμε ότι τα λεωφορεία δεν έχουν κλιματιστικές μονάδες. Επίσης, ξέραμε ότι αυτές χρειάζονται κάποιο χρόνο, για να τοποθετηθούν. Δεν υπάρχει γνώση στα συνεργεία του ΟΑΣΘ αλλά και έξω για συγκεκριμένου τύπου λεωφορεία, υπάρχει έλλειψη ανταλλακτικών και κατάλληλων κλιματιστικών και όλα αυτά προκάλεσαν μεγαλύτερες καθυστερήσεις από τις αναμενόμενες. Δουλεύουμε, ώστε να είμαστε έτοιμοι με τα κλιματιστικά μέσα στο καλοκαίρι. Το πρόβλημα μεγαλοποιούν κάποιοι άεργοι συνδικαλιστές, οι οποίοι πληρώνονται είκοσι χρόνια, χωρίς να δουλεύουν», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Σκόρδας.
Μεγάλος κίνδυνος μετάβασης covid-19
Κατά τους εκπροσώπους των εργαζομένων, ο μικρότερος σε σχέση με τον προβλεπόμενο και αναγκαίο αριθμός των αστικών λεωφορείων που κυκλοφορούν καθημερινά στη Θεσσαλονίκη, έχει ως αποτέλεσμα σε πολλές γραμμές να δημιουργείται το αδιαχώρητο μέσα στα οχήματα και να δημιουργούνται οι καταλληλότερες συνθήκες μετάδοσης του κορονοϊού.
«Εμείς φωνάζουμε εδώ και πολύ καιρό, αλλά εισπράξαμε την ειρωνεία των αρμοδίων. Ακόμα και μεγάλα, αρθρωτά λεωφορεία έχουν αποσυρθεί από ιδιαίτερα πολυσύχναστες γραμμές, όπως την Τούμπα, τη Χαριλάου και τη Βούλγαρη και έχουν τοποθετηθεί σε αυτές μικρότερα λεωφορεία. Μέσα στα οχήματα γίνεται το αδιαχώρητο σε εποχή κορονοϊού. Ο καθένας μπορεί να καταλάβει, με αυτές τις συνθήκες, πόσο μεγάλο πρόβλημα μπορούν να δημιουργήσουν στη δημόσια υγεία τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ», υποστηρίζει ο κ. Αγγελούδης.
«Σήμερα το μεσημέρι το διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού εγκρίνει την προμήθεια άλλων 80 λεωφορείων, τα οποία θα βγουν στους δρόμους της πόλης μέσα στον Αύγουστο. Η αστική συγκοινωνία είναι για να εξυπηρετούνται οι πολίτες και όχι για να βολεύονται κάποιοι. Εμείς ενοχλούμε, διότι ξεβολεύουμε, επιστρέφουμε κάποιους στο τιμόνι και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε», τονίζει από την πλευρά του ο κ. Σκόρδας.
Κορονοϊός: Η μετάλλαξη Δέλτα ανησυχεί τους ειδικούς - Ποια ενδεχόμενα εξετάζονται
Προνόμια εμβολιασμένων: Data, εισιτήρια, μπαρ - Ολα όσα είναι στο τραπέζι
ΟΑΣΘ: Περίπου 50 λεωφορεία αποσύρονται καθημερινά λόγω καύσωνα και έλλειψης κλιματιστικών
Φανταστικός Λευτέρης Πετρούνιας! Εκανε τέλεια προσπάθεια και πάει Ολυμπιακούς Αγώνες
Καιρός: Κορυφώνεται ο καύσωνας με θερμοκρασίες έως 43 βαθμούς
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr