Θεσσαλονίκη: Στο...1% η χρήση ποδηλάτου - Οι νέοι ποδηλατόδρομοι
Σύμφωνα με τη μελέτη Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στο ευρύτερο κέντρο της συμπρωτεύουσας, σήμερα το ποσοστό μετακινούμενων με ποδήλατο είναι μόλις το 1% του συνόλου των μετακινούμενων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Και κατασκευή σταθερών τοιχίων-νησίδων πλάτους 70 εκατοστών, τα οποία θα προστατεύουν τους ποδηλάτες από αυτοκίνητα και μηχανάκια προβλέπει το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στη Θεσσαλονίκη, το οποίο μεγαλώνει κατά 6,2 χιλιόμετρα φθάνοντας συνολικά τα 18,2 χλμ.
Ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζει το ένα εκατ. ευρώ και εκτός από την επέκτασή του τόσο προς τα δυτικά όσο και προς την περιοχή της Τούμπας προβλέπεται και η αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου μήκους, περίπου 12 χλμ, το οποίο ολοκληρώθηκε το 2009 και παρουσιάζει ουσιαστικά εικόνα εγκατάλειψης.
Το θέμα συζητείται στις 12 Νοεμβρίου στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης και το έργο αναμένεται να προκηρυχθεί μέχρι τον Ιανουάριο του 2019. «Το επόμενο δίμηνο η κατασκευή των ποδηλατοδρόμων θα δημοπρατηθεί. Έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ», ανέφερε στο ethnos.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του δήμου Θεσσαλονίκης Θανάσης Παππάς.
Σύμφωνα με τη μελέτη Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στο ευρύτερο κέντρο του δήμου Θεσσαλονίκης, σήμερα το ποσοστό μετακινούμενων με ποδήλατο είναι μόλις το 1% του συνόλου των μετακινούμενων. Αντίστοιχη έρευνα που έγινε για τα έτη 2015 και 2016 και τον μήνα Μάιο για τη Θεσσαλονίκη εκτιμάται ότι το ποσοστό που κάνει χρήση ποδηλάτου για μετακινήσεις είναι ίσο με 3% και περίπου 9.000 κάτοικοι. Εξ αυτών εκτιμάται ότι οι μισοί τουλάχιστον (4.500) το χρησιμοποιούν για μετακίνηση στη δουλειά τουλάχιστον για επτά μήνες και για περίπου 15 ημέρες τον μήνα.
Τι προβλέπει η μελέτη
Η μελέτη προβλέπει λίφτινγκ στον υφιστάμενο άξονα ποδηλατοδρόμου, που συνδέει το Μέγαρο Μουσικής με τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέσω των οδών Κουντουριώτη-Σαλαμίνος-Πολυτεχνείου και Αναγεννήσεως. Παράλληλα, προβλέπει την επέκταση του υφιστάμενου δικτύου κατά 6,2 χλμ προς την περιοχή της Τούμπας και συγκεκριμένα προς το πολιτιστικό και αθλητικό κέντρο της πλατείας Μικρασιατικού και Θρακικού Πολιτισμού μέσω των οδών Παπάφη και Κλεάνθους.
Επαναχάραξη λωρίδων με διπλασιασμό του πλάτους του ποδηλατοδρόμου από 1,20μ. και μετατροπή των υφιστάμενων μονόδρομης κίνησης σε διάδρομο ποδηλάτου αμφίδρομης κίνησης πλάτους 2,50 μ. πλήρως διαχωριζόμενου από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70 εκατοστών προβλέπει, μεταξύ άλλων, η νέα μελέτη. Η νησίδα θα διακόπτεται σε σημεία εισόδων-εξόδων οχημάτων από πάρκινγκ αλλά και θέσεις κάδων απορριμμάτων. Στα σημεία που θα διακόπτεται η νησίδα, θα αντικαθίσταται από οριζόντια σήμανση.
«Τα διαχωριστικά κυκλοφορίας από καουτσούκ, τα οποία είχαν τοποθετηθεί, για τον διαχωρισμό της λωρίδας ποδηλάτου από την υπόλοιπη μηχανοκίνητη κυκλοφορία, καταστρέφονταν συνεχώς από την παράνομη στάθμευση και την πίεση που ασκούνταν σε αυτά, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται επισφαλείς συνθήκες κίνησης για τους ποδηλάτες. Τα τοιχία θα είναι απροσπέλαστα και στόχος είναι η απρόσκοπτη λειτουργία των ποδηλατοδρόμων. Θέλουμε το ποδήλατο να γίνει καθημερινή συνήθεια για τους Θεσσαλονικείς», ανέφερε στο ethnos.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Θανάσης Παππάς.
Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr