Πλάκα: Κυκλοφοριακό έμφραγμα - Το αδιαχώρητο από Ι.Χ. στα στενά (pics)
Ποιος είναι ο μόνος δρόμος που λειτουργεί, στην πράξη - Τι καταγγέλλει η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Κατοίκων🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
«Δεν έχει δρόμο να...διαβώ» μέσα στα στενά της Πλάκας. Σε καθημερινό φαινόμενο εξελίσσεται πλέον το μποτιλιάρισμα στους ελάχιστους δρόμους που διαπερνούν την συνοικία των θεών, καθώς στην κίνηση που δημιουργούν όσοι επιμένουν να έρχονται έως εδώ με ΙΧ αυτοκίνητο, ήρθαν να προστεθούν τα τελευταία χρόνια της τουριστικής ανάπτυξης και οι διελεύσεις για την εξυπηρέτηση των ολοένα αυξανόμενων επισκεπτών.
Στην πράξη, ο μοναδικός δρόμος που λειτουργεί ως είσοδος και έξοδος από την Πλάκα είναι εκείνος που ξεκινά από την Λυσικράτους, απέναντι ακριβώς από την Πύλη του Αδριανού, συνεχίζει στρίβοντας στην Τριπόδων και καταλήγει στην Φιλελλήνων μέσα από νέους ελιγμούς στην ανηφοριά της Ναυάρχου Νικοδήμου. Οποιος μπει στην είσοδο, υποχρεωτικά εγκλωβίζεται με όλους τους άλλους που μπήκαν εκεί. Εναλλακτικοί οδοί διαφυγής δεν υπάρχουν εκτός εάν κάποιος παρανομήσει ανεβαίνοντας στους πεζοδρόμους. Τα οχήματα κινούνται σημειωτόν καθώς στο οδόστρωμα κυκλοφορούν ταυτόχρονα εκατοντάδες πεζοί που δεν χωρούν στα στενά πεζοδρόμια ενώ την συμφόρηση επιτείνουν και αυτοκίνητα που έρχονται από άλλα στενά αναζητώντας και εκείνα την ίδια διέξοδο προς την Φιλελλήνων απέναντι από την Ρώσικη Εκκλησία.
Το αποτέλεσμα είναι να χρειάζεται κάποιος μισή ή και μία όλόκληρη ώρα για να διανύσει λίγες εκατοντάδες μέτρα με αυτοκίνητο, τόνους καυσαερίων να εκλύονται από τα ακινητοποιημένα οχήματα, κορναρίσματα και διαπληκτισμοί να ταράζουν την ηρεμία του ρεμβασμού που κυριαρχεί στο δίκτυο των πεζοδρόμων. Τα πράγματα γίνονται ορισμένες φορές επικίνδυνα όταν κάποιος μέσα σε καθεστώς εκνευρισμού αποφασίσει να κινηθεί παράνομα, ανεβαίνοντας στα πεζοδρόμια ή κινούμενος αντίθετα σε στενούς μονοδρόμους.
Το θέμα έχει τεθεί πολλές φορές το τελευταίο διάστημα από την Επιτροπή Πρωτοβουλίας Κατοίκων Πλάκας που έχει καταθέσει και συγκεκριμένες προτάσεις στον Δήμο Αθηναίων. Αφορμή για συζήτηση στο ίδιο θέμα δόθηκε και την περασμένη Δευτέρα 23/12 στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου όπου συζητήθηκε το αίτημα ξενοδοχείων και τουριστικών καταλυμάτων να αποκτήσουν θέσεις στάθμευσης για τουριστικά λεωφορεία, βάσει του πρόσφατου νόμου 4582/2018. Οπως ανέφερε εκεί η Διευθύντρια Σχεδίου Πόλεως και Αστικού Περιβάλλοντος Ευγενία Μελαμπιανάκη, έχουν κατατεθεί αιτήματα από 40 ξενοδοχεία να αποκτήσουν θέση στάθμευσης, αλλά με τις δεδομένες συνθήκες και τους στενούς δρόμους ειδικά στην περιοχή της Πλάκας, μπορούν να ικανοποιηθούν μόνον τα 2 από αυτα!!!
Η κυρία Μελαμπιανάκη τόνισε πως είναι αδύνατο να ικανοποιηθούν τα αιτήματα λόγω των προδιαγραφών που επιβάλλουν να διατίθεται ελεύθερος μήκους 20 μέτρων και πλάτους 2,5 μέτρων μπροστά από κάθε τουριστικό κατάλυμα. Η ίδια πρότεινε ως μια λύση την χρήση μικρών λεωφορείων αλλά είπε ότι θα ξεκινήσει η συλλογή των επίσημων αιτημάτων και στη συνέχεια θα ζητηθεί από κάθε τουριστική επιχείρηση να συντάξει κυκλοφοριακή μελέτη.
Σε γενικότερο επίπεδο, πάντως, η Διευθύντρια Σχεδίου Πόλης και Αστικού Περιβάλλοντος και με αφορμή άλλα προβλήματα που ανακύπτουν σε συγκεκριμένα σημεία του οδικού δικτύου στην Πλάκα, έχει αναγγείλει ότι απαιτείται συνολική μελέτη αναθεώρησης της κυκλοφορίας την ανάθεση της οποίας προτίθεται να εισηγηθεί.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο και μόλις είχε αναλάβει καθήκοντα η νέα δημοτική αρχή στην Αθήνα, η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Κατοίκων Πλάκας, είχε στείλει επιστολή στον Δήμαρχο Κώστα Μπακογιάννη γράφοντας: «Επανερχόμαστε στο θέμα του κυκλοφοριακού εμφράγματος της Πλάκας και ειδικότερα της οδού Ναυάρχου Νικοδήμου που αποτελεί τη μοναδική έξοδο για τα οχήματα που κινούνται στη γειτονιά. Η επιτροπή μας έχει προτείνει συγκεκριμένες άμεσα εφαρμόσιμες λύσεις που αφορούν σε περιορισμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις όπως η απαγόρευση στάθμευσης στην αριστερή πλευρά της Νικοδήμου για την ελευθέρωση της ροής εξόδου και άλλες που αναλυτικά αναφέρουμε στο έγγραφο που σας επισυνάπτουμε. Δυστυχώς παρά τις οχλήσεις μας προς τις αρμόδιες υπηρεσίες δεν έχουμε δει ανταπόκριση και το πρόβλημα παραμένει.
Όπως γνωρίζετε η γειτονιά μας αποτελεί τη βιτρίνα της Αθήνας και σε αυτή κινούνται εκατοντάδες επισκέπτες, ενώ λειτουργούν δεκάδες τουριστικές επιχειρήσεις. Το καθημερινό κυκλοφοριακό έμφραγμα πέρα από την υποβάθμιση της ζωής των κατοίκων και της εμπειρίας των επισκεπτών εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο εγκλωβισμού σε περιπτώσεις άμεσης ανάγκης με δραματικές ενδεχομένως συνέπειες».
Σε επόμενη ενημέρωσή της τον Νοέμβριο, η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Κατοίκων Πλάκας ανέφερε:
«Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης αυτής της επικίνδυνης κατάστασης αμέσως μετά την ανάληψη του Δήμου από τη νέα Δημοτική αρχή η Επιτροπή μας συναντήθηκε τη Δευτέρα 7/10 με τον Σύμβουλο του Δημάρχου κ. Αναγνωστάκη τον οποίο ενημέρωσε για το μεγάλο αυτό πρόβλημα και τις προτάσεις μας περί άμεσης ανακούφισης. Αυτές που περιλαμβάνουν την απαγόρευση στάθμευσης και τη διαγράμμιση στην αριστερή πλευρά της Νικοδήμου και την απελευθέρωση έτσι δύο λωρίδων κυκλοφορίας για την έξοδο από την Πλάκα προς την Φιλελλήνων.
Σχετική συνάντηση είχαμε και με την Πρόεδρο της 1ης Κοινότητας κ. Μαρία Αλεβίζου. Το ενδιαφέρον ήταν άμεσο και έτσι το αίτημα αυτό εγκρίθηκε παμψηφεί την 20/11/19 από το Συμβούλιο της 1ης Κοινότητας με θετική εισήγηση και της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου. Στη συνεδρίαση η Επιτροπή μας που ήταν παρούσα ευχαρίστησε το Συμβούλιο για την άμεση και τη θετική ανταπόκριση και τόνισε ότι τώρα προέχει να επισπευτούν οι διαδικασίες για την άμεση εφαρμογή της απόφασης έτσι ώστε αυτή η αλλαγή να μην καθυστερήσει.
Στις συναντήσεις μας επίσης είχαμε τονίσει ότι στην Πλάκα η μεγάλη κυκλοφοριακή φόρτιση , η πολλαπλότητα των χρήσεων και ο περιορισμένος χώρος απαιτούν άμεση αντιμετώπιση που θα βασιστεί σε μια εμπεριστατωμένη κυκλοφοριακή μελέτη που θα λάβει υπόψη τις νέες συνθήκες κατά τα πρότυπα των ευρωπαϊκών ιστορικών κέντρων».
Επειδή, πάντως, δεν είναι γνωστό εάν τελικά θα προχωρήσει η ρύθμιση που εισηγείται η Επιτροπή για το συγκεκριμένο σημείο και μέχρι να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί η γενική κυκλοφοριακή μελέτη, μήπως θα μπορούσε να εξετασθεί και η λύση των προειδοποιητικών πινακίδων. Εάν, για παράδειγμα, μπορούσε με τη χρήση των νέων τεχνολογιών να μπει στην είσοδο της Λυσικράτους μια πινακίδα που θα έλεγε ότι υπάρχει συμφόρηση μέχρι την έξοδο στο φανάρι της Φιλελλήνων, αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει δραστικά όσους σκέφτονται να χρησιμοποιήσουν αυτή την διαδρομή και δεν ξέρουν τι θα αντιμετωπίσουν. Μια τέτοια πινακίδα θα μπορούσε να τοποθετηθεί και στην είσοδο της Μητροπόλεως στο Σύνταγμα για τα οχήματα που εγκλωβίζονται μέχρι να βγουν στην Αθηνάς ή στο τέρμα της Ερμού.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr