Κορονοϊός: Πότε οι οδηγοί λεωφορείων μπορούν να μην φορούν μάσκα - Οι αλλαγές
Εξακολουθεί να ισχύσει η υποχρέωση χρήσης μάσκας από τους επιβάτες🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Δεν είναι πλέον υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας προστασίας για τον κορονοιό από τους οδηγούς των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, υπό την προϋπόθεση ότι έχει τοποθετηθεί διαχωριστικό, το οποίο τους απομονώνει από τους επιβάτες.
Σύμφωνα με την νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, παραμένει έως τις 28 Ιουνίου η υποχρέωση για μέγιστη πληρότητα έως 65% σε οχήματα και συρμούς των αστικών συγκοινωνιών. Ωστόσο μετατρέπεται σε σύσταση από υποχρέωση η χρήση μη ιατρικής μάσκας από τους οδηγούς εφόσον υπάρχει διαχωριστικό, το οποίο απομονώνει τη θέση τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι οδηγοί δεν αντιμετωπίζουν πλέον τον κίνδυνο επιβολής προστίμου ύψους 150 ευρώ για τη μη χρήση μάσκας. Να σημειωθεί ότι έως τώρα αντίστοιχο πρόστιμο έχει επιβληθεί σε τουλάχιστον πέντε οδηγούς λεωφορείων και τρόλεϊ.
Η υποχρέωση χρήσης μάσκας για τους επιβάτες, πάντως, παραμένει σε ισχύ. Το ίδιο και το πρόστιμο για τη μη χρήση της. Συγκεκριμένα το άρθρο 7 της ΚΥΑ αναφέρει ότι: «Στους χώρους προσέλευσης και αναμονής, καθώς και εντός των οχημάτων και συρμών, το προσωπικό και οι επιβάτες υποχρεούνται να φέρουν μη ιατρική μάσκα προστασίας. Στην περίπτωση που σε αστικά λεωφορεία υπάρχει διαχωριστικό το οποίο απομονώνει τον οδηγό από τους υπόλοιπους επιβάτες, συστήνεται η χρήση μη ιατρικής μάσκας από τον οδηγό. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου ισχύει και για τους οδηγούς των μέσων σταθερής τροχιάς και των σιδηροδρομικών οχημάτων, στα οποία απομονώνεται η θέση του οδηγού από τον υπόλοιπο συρμό ή μέσο. Για κάθε παράβαση των διατάξεων του παρόντος, επιβάλλεται με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150) ευρώ».
Οι εργαζόμενοι στα οδικά μέσα επισημαίνουν, πάντως, ότι η διατύπωση είναι σχετικά ασαφής και θα πρέπει να ακολουθήσουν διευκρινίσεις ως προς το εάν θεωρείται απομονωμένη η θέση του οδηγού με το νάιλον που έχει τοποθετηθεί, ώστε να μην κινδυνεύουν με πρόστιμο στην περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία.
Αντίστοιχο προστατευτικό, πάντως, έχει ήδη τοποθετηθεί στο σύνολο των οχημάτων που εκτελούν δρομολόγια. Κατά τα λοιπά με την ΚΥΑ ανανεώνεται η δυνατότητα μεταφοράς επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού 65% του προβλεπόμενου μέγιστου αριθμού μεταφερόμενων επιβατών ανά όχημα/συρμό σε όλα τα λεωφορεία δημόσιας χρήσης (λεωφορεία αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ ή ΚΤΕΛ ΑΕ, λεωφορεία μεμονωμένων αυτοκινητιστών άγονων γραμμών, τουριστικά λεωφορεία και ειδικά τουριστικά λεωφορεία περιήγησης πόλεων ανοικτού ή κλειστού τύπου), σε λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης, καθώς και στα λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας, στα λεωφορεία αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΑΣΘ ΑΕ, στα μέσα σταθερής τροχιάς αρμοδιότητας ΣΤΑΣΥ ΑΕ, όπως επίσης στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις.
Για κάθε παράβαση των διατάξεων του παρόντος επιβάλλεται σε κάθε επιβάτη πέραν του ποσοστού της παρ. 1, καθώς και στον οδηγό του οχήματος/συρμού, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150) ευρώ.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr