Κορονοϊός: «Άκυρο» από τη Χίο στις τουρκικές νταλίκες για τον Πειραιά
Η θαλάσσια εμπορική οδός Τσεσμέ-Χίου-Πειραιά, μέσω της οποίας διακινούνταν μεγάλος όγκος εμπορευμάτων, έχει διακοπεί από το Μάρτιο. Έντονες πιέσεις της τουρκικής πλευράς. Οι προτάσεις για «ορφανά» εμπορεύματα και η εξαίρεση για το ...νυφικό🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
«Μπλόκο» σε μια από τις βασικές θαλάσσιες εμπορικές οδούς μεταφοράς προϊόντων από την Τουρκία στην Ελλάδα έβαλε ο κορονοϊός. Η Χίος είχε αναδειχτεί τα τελευταία χρόνια σε διαμετακομιστικό κόμβο, ως ενδιάμεσος σταθμός μεταφοράς μεγάλου όγκου εμπορευμάτων από την Τουρκία προς την ηπειρωτική Ελλάδα, μέσω της γραμμής Τσεσμέ – Χίου και από εκεί στον Πειραιά με μεταφόρτωση στο πλοίο της γραμμής.
Το συγκεκριμένο δρομολόγιο, το οποίο επιλέγονταν από πολλούς Τούρκους εξαγωγείς ως πιο γρήγορο και οικονομικό σε σχέση με τη χερσαία οδό μέσω Έβρου, έχει κοπεί από τον περασμένο Μάρτιο και δεν προβλέπεται να ανοίξει σύντομα, τουλάχιστον ως τις 15 Ιουλίου με τα σημερινά δεδομένα, παρά τις έντονες πιέσεις της τουρκικής πλευράς.
Η ιδιαιτερότητα, σε σχέση με την οδική μεταφορά, είναι πως οι Τούρκοι οδηγοί των φορτηγών έπρεπε να παραμένουν στη Χίο για χρονικό διάστημα 7 ωρών, από την άφιξή τους στο νησί, νωρίς το μεσημέρι, μέχρι την επιβίβασή τους στο πλοίο της γραμμής, που αναχωρεί το βράδυ για Πειραιά.
«Δεν μπορούμε να διακινδυνεύσουμε την δημόσια υγεία, ούτε να παρακάμψουμε τις οδηγίες και τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ», λέει στο ethnos.gr ο αντιπεριφερειάρχης Δημόσιας Υγείας Βόρειου Αιγαίου, Παντελής Βρουλής, με εισήγηση του οποίου διακόπηκαν τα δρομολόγια του πλοίου «Chios» από τις 15 Μαρτίου. Το συγκεκριμένο πλοίο έκανε καθημερινά το δρομολόγιο Τσεσμέ – Χίος, μεταφέροντας 6 ως 8 νταλίκες με εμπορεύματα, ενώ σε περιόδους υψηλής ζήτησης «έπιανε» λιμάνι μέχρι και τρεις φορές την ημέρα.
Έκτοτε οι ελληνικές Αρχές δέχονται ασφυκτικές πιέσεις από την τουρκική πλευρά για άρση της απαγόρευσης. «Μετά το Πάσχα πίεζαν πολύ. Ζήτησαν να καταθέσουμε εγγράφως τις απόψεις μας και το έκανα. Τους έγραψα απλά τους κανόνες που ισχύουν με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα», είπε στο ethnos.gr ο προϊστάμενος του Τελωνείου Χίου, Θεοχάρης Γιαλούρης.
Η Περιφέρεια κατέθεσε δύο εναλλακτικές προτάσεις, για τη διακίνηση «ορφανών» εμπορευμάτων, χωρίς την παρουσία Τούρκων οδηγών: Η πρώτη, η οποία δεν έγινε δεκτή, προέβλεπε πως τα φορτηγά που θα φορτώνονταν στο πλοίο από τον Τσεσμέ θα συνοδεύονταν από μόνο έναν ή δύο Τούρκους οδηγούς, οι οποίοι θα τα κατέβαζαν στο λιμάνι της Χίου και από εκεί στο πλοίο της γραμμής για Πειραιά. Η δεύτερη πρόταση αφορούσε την φόρτωση και εκφόρτωση των παλετών με τα εμπορεύματα απευθείας στο πλοίο «παντόφλα», χωρίς φορτηγά, με την συνδρομή συνεργατών στο ελληνικό νησί. Η συγκεκριμένη λύση προκρίθηκε, αλλά αφορά κυρίως εμπορεύματα που έχουν ως τελικό προορισμό τη Χίο και δεν μεταφέρονται στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Το δρομολόγιο με το ...νυφικό
Ήδη το πρώτο δρομολόγιο κατ΄ εξαίρεση πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες με αυτόν τον τρόπο, μεταφέροντας μεταξύ άλλων τα έπιπλα και το …νυφικό για ένα ζευγάρι νεόνυμφων από τη Χίο που κινδύνευε να χάσει τις ημερομηνίες, ενώ το ερχόμενο Σάββατο αναμένεται το δεύτερο.
Η γραμμή Τσεσμέ – Χίου είναι η μοναδική εμπορευματική μεταξύ των νησιών του Βόρειου Αιγαίου και των τουρκικών παραλίων. Σε ό,τι αφορά τις επιβατικές συνδέσεις προς Λέσβο, Χίο και Σάμο, αυτές έχουν απαγορευτεί εντελώς, στερώντας από τα νησιά τους Τούρκους επισκέπτες που είναι βασικοί «αιμοδότες» των οικονομιών τους, με πάνω από 110.000 επισκέψεις ετησίως.
Χαρδαλιάς: Κλειστή η Τουρκία μέχρι τις 15 Ιουλίου
Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, ο οποίος ρωτήθηκε σχετικά κατά την επίσκεψή του στη Χίο την Κυριακή, ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται να ανοίξουν οι γραμμές, τουλάχιστον μέχρι της 15 Ιουλίου.
«Το δεδομένο είναι ότι η Τουρκία μέχρι και τις 15 Ιουλίου είναι κλειστή. Κάθε 15 μέρες αξιολογούμε την κατάσταση επιδημιολογικά και μόνο. Οι αποφάσεις μας δεν αφορούν τη διπλωματία, δεν αφορούν τις εξωτερικές σχέσεις όλες οι αποφάσεις που παίρνουμε είναι βασισμένες αποκλειστικά και μόνο στα επιδημιολογικά δεδομένα, στα φορτία που έχει η κάθε περιοχή. Όλα αυτά αξιολογούνται και με βάση αυτά το παρατηρητήριο που έχει συσταθεί εδώ και αρκετούς μήνες παίρνει και την κατάλληλη απόφαση», ανέφερε ο κ.Χαρδαλιάς.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr