Τα ΚΤΕΛ δεν έχουν εξοπλισμό τηλεματικής και εισιτηρίου - Μεταφέρουν «δωρεάν» τους πολίτες
Τα οχήματα δρομολογήθηκαν σε δύο γραμμές από σήμερα και σε άλλες έξι από την προσεχή Δευτέρα, ενώ συνολικά στα ΚΤΕΛ θα ανατεθούν εξήντα γραμμές στην Αθήνα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Δωρεάν είναι ουσιαστικά για τους επιβάτες οι μετακινήσεις με το λεωφορείο στις δύο γραμμές, στις οποίες δρομολογήθηκαν από σήμερα οχήματα των ΚΤΕΛ καθώς η κατεπείγουσα εφαρμογή του σχεδίου του υπουργείου Μεταφορών για τόνωση των δρομολογίων σε μια προσπάθεια αποφυγής της διασποράς του κορονοϊού, δεν παρείχε τον αναγκαίο χρόνο τοποθέτησης του εξοπλισμού της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα δέκα οχήματα που δρομολογήθηκαν.
Αυτό, όπως έχει επισημάνει ήδη ο ΟΑΣΑ από χθες αναμένεται να γίνει σταδιακά. Ωστόσο εκτιμάται ότι η διαδικασία για το σύνολο των οχημάτων θα διαρκέσει κάποιες εβδομάδες. Στο διάστημα αυτό πρακτικά οι επιβάτες των δύο γραμμών που ήδη ξεκίνησαν και των επόμενων έξι που θα ξεκινήσουν από την ερχόμενη Δευτέρα να εξυπηρετούνται από λεωφορεία των ΚΤΕΛ, δε θα χτυπάνε εισιτήριο δεδομένου ότι δεν έχουν τοποθετηθεί επικυρωτικά μηχανήματα, ενώ δε θα υπάρχει και σαφής ενημέρωση για τα δρομολόγια καθώς δεν έχει προηγηθεί η σύνδεση των οχημάτων με το σύστημα της τηλεματικής.
Οι ελλείψεις αποδίδονται στο γεγονός ότι το σχέδιο ενίσχυσης των δρομολογίων των λεωφορείων ουσιαστικά επισπεύστηκε κατά ένα μήνα εξαιτίας των εικόνων συνωστισμού στα λεωφορεία που παρατηρούνταν καθημερινά σε περίοδο πανδημίας και μάλιστα στην Αττική, η οποία βρίσκεται «στο κόκκινο» επί σειρά εβδομάδων αναφορικά με τα νέα κρούσματα κορονοϊού.
Κόντρα κυβέρνησης - αντιπολίτευσης για τη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ
Την ίδια στιγμή φουντώνει η κόντρα κυβέρνησης - αξιωματικής αντιπολίτευσης με αιχμή τη μη δημοσιοποιημένη ακόμα σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ αλλά και τις σημερινές δηλώσεις της αναπληρώτριας κυβερνητικής εκπροσώπου, Αριστοτελίας Πελώνη ότι το κόστος ανά χιλιόμετρο με την ΟΣΥ είναι 3 ευρώ, ενώ με τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ δεν ξεπερνά το 1,40.
Να σημειωθεί, πάντως, παρά το γεγονός ότι δεν έχει δημοσιοποιηθεί ούτε το προσύμφωνο της σύμβασης ούτε και σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ, απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, η οποία αναρτήθηκε σήμερα στη «Διαύγεια» αναφέρεται σε «υπογραφείσα σύμβαση» μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ Αττικής και σε υπογραφείσες συμβάσεις υπεκμίσθωσης με τα ΚΤΕΛ Εύβοιας, Κορίνθου και Θήβας και δίνει τη δυνατότητα fast track ταξινόμησης των οχημάτων εγκρίνοντας κατά παρέκκλιση τον τεχνικό τους έλεγχο και από ιδιωτικά ΚΤΕΟ και όχι μόνο από δημόσια.
Συγκεκριμένα επισημαίνεται πως «Με γνώμονα την εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19, την ανάγκη λήψης μέτρων πρόληψης και περιορισμού διάδοσής του και για την ενίσχυση του στόλου των αστικών λεωφορείων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.), με σκοπό την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, σας πληροφορούμε ότι τα στοιχεία κυκλοφορίας (άδειες και πινακίδες) των αστικών λεωφορείων που έχουν μισθωθεί από το ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. με βάση την υπογραφείσα σύμβαση με τον Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. και των συμβάσεων υπεκμίσθωσης με τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ Ευβοίας, Κορίνθου και Θήβας, θα εκδοθούν, ανεξάρτητα από την έδρα εκάστου ΚΤΕΛ, από την Διεύθυνση Μεταφορών Κεντρικού Τομέα της Περιφέρειας Αττικής».
Επισης σημειώνεται ότι «για την ταξινόμηση των προαναφερόμενων μεταχειρισμένων λεωφορείων αντί του προβλεπόμενου ελέγχου από Δημόσιο ΚΤΕΟ που διαθέτει διάδρομο ειδικών ελέγχων, διενεργείται περιοδικός τεχνικός έλεγχος από Δημόσιο ή Ιδιωτικό ΚΤΕΟ».
Το μεσημέρι, πάντως, η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος ερωτηθείσα για τη σύμπραξη του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ κατά τη διάρκεια της σημερινής ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών αναφερόμενη στο κόστος υπογράμμισε πως «επειδή έχω ακούσει και αιτιάσεις για το κόστος, αρκεί να σας πω ότι αυτή την στιγμή με τις αστικές συγκοινωνίες το κόστος είναι περίπου 3 ευρώ το χιλιόμετρο, ενώ με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ το κόστος είναι 1,40 ευρώ».
Η ίδια συμπλήρωσε ότι η κυβέρνηση έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι είναι υπέρ των συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών υπενθυμίζοντας ότι βάσει του σχεδίου που έχει τεθεί ήδη σε εφαρμογή, τα επιπλέον λεωφορεία θα φτάσουν τα 500 μέχρι το τέλος του χρόνου, ενώ εκατό λεωφορεία από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ θα προστεθούν εντός του Οκτωβρίου σε γραμμές επιβαρυμένες κατά τις ώρες αιχμής και προβληματικά δρομολόγια.
Αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ
Για «αυθαίρετη σύγκριση του κόστους μετακίνησης αστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ», η οποία «υποκρύπτει το σχέδιο της Ν.Δ. για ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών» έκαναν λόγο σε κοινή δήλωσή τους, απαντώντας στην εκπρόσωπο της κυβέρνησης ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς, και ο αναπληρωτής τομεάρχης, Χρήστος Γιαννούλης.
«Η ατεκμηρίωτη σύγκριση του κόστους μετακίνησης των λεωφορείων των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών σε σχέση με αυτό των ΚΤΕΛ υποκρύπτει: την ανικανότητα Καραμανλή να συντάξει και να υλοποιήσει ένα επαρκές και ασφαλές σχέδιο λειτουργίας των ΜΜΜ εν μέσω κορονοϊού, η οποία έχει οδηγήσει στα καθημερινά φαινόμενα συνωστισμού των επιβατών και την πρόθεση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να ξεπουλήσει μία κρίσιμη δημόσια υπηρεσία, όπως αυτή των αστικών μεταφορών».
Οι δύο τομεάρχες χαρακτηρίζουν «αυθαίρετες» τέτοιες ανακοινώσεις ζητώντας να μάθουν - με ποιες παραδοχές γίνεται η κοστολόγηση δεδομένου ότι τέτοιες αναφορές υποδηλώνουν ότι υπάρχει συμφωνία με καθορισμένους όρους,
- Πότε θα καταθέσει το προσύμφωνο που έχει υπογραφεί με τα ΚΤΕΛ και το οποίο ζητάμε εδώ και μέρες;
- Τι περιλαμβάνει αυτό σε σχέση με το κόστος συνεργασίας των δύο μερών και την κάλυψη των αμοιβών των οδηγών, των καυσίμων, τη συντήρηση των οχημάτων και τη διοικητική υποστήριξη των γραμμών;
- Πρόκειται για όμοιες προσφερόμενες υπηρεσίες στις δύο περιπτώσεις;
- Ποια η οικονομική κατάσταση των ΚΤΕΛ Αττικής; Ποιες οι υποχρεώσεις τους προς Δημόσιο, περιφέρεια Αττικής και ασφαλιστικά Ταμεία;
«Η Ν.Δ. οφείλει να προστατεύσει τη δημόσια Υγεία και το δημόσιο χρήμα. Είχε το χρόνο να προετοιμαστεί, αλλά δεν το έπραξε. Είτε από ανικανότητα είτε από σκοπιμότητα. Ας διαλέξει» καταλήγει η δήλωση.
Πως κύλησε η πρώτη μέρα των ΚΤΕΛ - Πού δρομολογούνται προσεχώς
Κατά τα άλλα ομαλά κύλησε η σημερινή πρώτη ημέρα ένταξης των ΚΤΕΛ στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας με εξαίρεση ορισμένες καθυστερήσεις που σημειώθηκαν στην αρχή της βάρδιας από την παρουσία μελών του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ σε κάποιες στάσεις.
Οπως ήταν αναμενόμενοι οι οδηγοί των οχημάτων δεν ήταν εξοικειωμένοι με τα δρομολόγια και τις στάσεις και συχνά χρειάστηκαν τη βοήθεια των επιβατών κατά τη διάρκεια των πρώτων δρομολογίων.
Υπενθυμίζεται ότι από σήμερα οχήματα ΚΤΕΛ έχουν δρομολογηθεί στις γραμμές «504: Θρακομακεδόνες – Σ.Σ. Δεκελείας – Κηφισιά» και «740: Ολυμπιακό Χωριό – ΣΚΑ – Αχαρναί – Αγ. Άννα».
Από την ερχόμενη εβδομάδα στα ΚΤΕΛ θα προστεθούν και άλλες γραμμές, ενώ συνολικά οι γραμμές που θα παραχωρηθούν στα ΚΤΕΛ φτάνουν τις 60. Συγκεκριμένα από τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου θα ανατεθούν και οι εξής γραμμές:
«123: Σαρωνίδα – Ανάβυσσος – Παλαιά Φώκαια»,
«171: Στ. Μετρό Ελληνικό – Βάρκιζα»,
«323: Αγ. Νικόλαος – Αγ. Κυριακή – Βραυρώνα»,
«326: Στ. Κάντζας – Σπάτα – Άρτεμις»,
«310: Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα» και
«330: Κορωπί – Αγ. Μαρίνα».
Η βία των γυναικών μια επιδημία που δεν τελειώνει: Πάνω από 16.000 έπεσαν θύματα το 2024 - Θύτες οι σύζυγοι
Υπουργείο Δικαιοσύνης: Μπαίνει φρένο στις πρόωρες αποφυλακίσεις - Τα θύματα θα μπορούν να καταθέτουν ενστάσεις
Νέα κρίση προ των πυλών στη Γαλλία: Η Λεπέν απειλεί να ρίξει τη κυβέρνηση για τον προϋπολογισμό
Βέφα Αλεξιάδου: Η «εθνική μαγείρισσα» που έβαλε την Ελλάδα στο παγκόσμιο τραπέζι, ένα φωτεινό παράδειγμα ζωής
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr