Αεροδρόμιο Μακεδονία: 2,7 εκατ. € για την ολοκλήρωση διαδρόµου
Στόχος να παραδοθεί πριν από την έναρξη της τουριστικής περιόδου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Αγώνας δρόµου για να ολοκληρωθούν τα έργα στο αεροδρόµιο «Μακεδονία» µέχρι τα µέσα Μαρτίου, έτσι ώστε να µη χαθεί ούτε µία µέρα από τη νέα τουριστική σεζόν. Το υπουργείο Υποδοµών και Μεταφορών ενέκρινε έκτακτη χρηµατοδότηση 2,7 εκατ. ευρώ στην κοινοπραξία «Αθηνά-Aκτωρ», ώστε να ολοκληρωθεί µέχρι τις 15 Μαρτίου ο διάδροµος προσγειώσεων και απογειώσεων 10-28 του αεροδροµίου «Μακεδονία», κι όχι στις 15 Ιουνίου όπως ήθελε η κατασκευάστρια εταιρεία.
Αρχικά η κοινοπραξία είχε ζητήσει πρόσθετη αποζηµίωση 6,6 εκατ. ευρώ, και παράταση των εργασιών µέχρι τις 15 Ιουνίου. Τελικά, το υπουργείο Μεταφορών πέτυχε συµφωνία για εντατικοποίηση των εργασιών µε έκτακτη αποζηµίωση 2,7 εκατ., σε τρεις ισόποσες δόσεις.
Η λειτουργία του νέου διαδρόµου θα ξεκινήσει από τις 15 Μαρτίου, λίγο πριν από την έναρξη της ερχόµενης τουριστικής σεζόν για τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική και όσες άλλες περιοχές εξυπηρετεί το αεροδρόµιο. Με τον νέο διάδροµο, επεκτείνονται σηµαντικά οι επιχειρησιακές δυνατότητες του αεροδροµίου, καθώς θα µπορεί να φιλοξενεί µεγαλύτερα αεροσκάφη, περισσότερες πτήσεις και, το κυριότερο, θα ελαχιστοποιήσει τις µαταιώσεις πτήσεων, λόγω οµίχλης ή άλλου έντονου καιρικού φαινοµένου.
300 εκατ. ευρώ εκτιµάται ότι θα είναι το τελικό κόστος του έργου, που ξεκίνησε στις 31 Οκτωβρίου 2005
Ο διάδροµος 10-28 χωρίζεται σε δύο έργα. Το πρώτο αφορά στην επέκταση του υπάρχοντος διαδρόµου προς τη θάλασσα και το δεύτερο στην αναβάθµιση της αντοχής του χερσαίου τµήµατος.
Μαζί µε τα έργα επέκτασης του αεροδιαδρόµου προχωρούν και εκείνα της Fraport Greece για την κατασκευή του νέου τερµατικού σταθµού
Το έργο ξεκίνησε στις 31 Οκτωβρίου 2005, ενώ το τελικό κόστος του εκτιµάται ότι θα ξεπεράσει τα 300 εκατ. ευρώ. Εκτός από το κύριο έργο γίνεται και επέκταση του παράλληλου τροχιόδροµου. Για την κατασκευή των δύο διαδρόµων επιχωµατώνεται θαλάσσιο τµήµα µήκους 1.064 µέτρων και πλάτους 450 µέτρων.
Ο προϋπολογισµός αυτού του έργου ήταν 246 εκατ. ευρώ. Η αναβάθµιση και επέκταση του διαδρόµου 10-28 αποτελεί απόλυτη προϋπόθεση για να µπορεί το αεροδρόµιο «Μακεδονία» να δέχεται υπερατλαντικές πτήσεις (το µήκος του διαδρόµου θα είναι 3,4 χλµ.) αλλά και να αυξηθεί η ικανότητα του πτητικού έργου.
1.064 µέτρα µήκος και 450 µέτρα πλάτος είναι θαλάσσιο τµήµα που επιχωµατώνεται για την επέκταση των δύο διαδρόµων
Παράλληλα στο αεροδρόµιο «Μακεδονία» προχωρούν και τα έργα της Fraport Greece για την κατασκευή του νέου τερµατικού σταθµού.
Το νέο κτίριο αναµένεται να ολοκληρωθεί το 2020 και να συνδεθεί µε το υφιστάµενο τέρµιναλ του αεροδροµίου «Μακεδονία», το οποίο επίσης στη συνέχεια θα δεχθεί ένα εκτεταµένο λίφτινγκ. Στην τελική του µορφή ο τερµατικός σταθµός του αεροδροµίου θα µπορεί να δέχεται έως και 8 εκατ. επιβάτες τον χρόνΟ
Ο Σωκράτης Φάμελλος κι επίσημα πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ: Οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει, το πρώτο μήνυμά του και το βιογραφικό του
Πανικός σε γνωστό μπαρ στο Παγκράτι μετά από φωτιά: Έσπαγαν τα παράθυρα
Τρόμος στην Τουρκία: Φωτιά σε κινητήρα αεροσκάφους κατά την προσγείωση - Βίντεο
Γκλέτσος για τις μπαταρίες και τις ανεμογεννήτριες: «Έμαθε ο κόσμος από αυτό το viral λάθος»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr