Θέμα ημερών η προκήρυξη των προσλήψεων στις συγκοινωνιακές εταιρείες της Αθήνας
Την ίδια στιγμή παρά τα κενά μόνο μέσα στο 2020 και παρά το γεγονός ότι εξαιτίας των μεγάλων ελλείψεων σε προσωπικό δε φαίνεται να περισσεύει κανείς, σύμφωνα με τις σχετικές αναρτήσεις της ΟΣΥ στη «Διαύγεια» για τη διαγραφή προσωπικού, έχουν μετακινηθεί σε άλλες υπηρεσίες 47 άτομα στην πλειονότητά τους οδηγοί και τεχνίτες.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Εως τις αρχές της επόμενης εβδομάδας αναμένεται το ΑΣΕΠ να ανάψει το «πράσινο φως» για να προχωρήσουν οι 655 προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Τα τεύχη προκηρύξεων που έχουν συνταχθεί έχουν ήδη αποσταλεί στο ΑΣΕΠ, από όπου και αναμένεται τις προσεχείς ημέρες να ολοκληρωθεί ο έλεγχος ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία προσλήψεων το συντομότερο δυνατό. Τα νέα από το ΑΣΕΠ αναμένονται εκτός απροόπτου στο τέλος αυτής ή το αργότερο στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.
Η ανάρτηση της προκήρυξης θα γίνει από το ΑΣΕΠ και οι προσλήψεις από τους συγκοινωνιακούς φορείς, στους οποίους και θα υποβληθούν οι αιτήσεις των υποψηφίων. Συνολικά θα προσληφθούν 655 άτομα, εκ των οποίων τα 455 θα κατευθυνθούν στην ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και τα 200 στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες). Σε επίπεδο ειδικοτήτων, από την ΟΣΥ θα προσληφθούν 385 οδηγοί και 70 τεχνίτες, ενώ από τη ΣΤΑΣΥ 80 οδηγοί και 120 τεχνίτες.
Οπως έχει ήδη ανακοινώσει το υπουργείο Μεταφορών, οι προσλήψεις θα γίνουν με fast track διαδικασία, αλλά με τους κανόνες και τα κριτήρια του ΑΣΕΠ με το μοντέλο του οποίου θα γίνει η μοριοδότηση των υποψηφίων, ενώ θα ληφθούν υπόψη και τα πρόσθετα απαιτούμενα προσόντα ανά ειδικότητα.
Σε κάθε περίπτωση η ένταξη των εργαζομένων στο δυναμικό των δύο εταιρειών αναμένεται τη νέα χρονιά καθώς μετά τη δημοσίευση της προκήρυξης οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν προθεσμία 45 ημερών προκειμένου να υποβάλλουν αιτήσεις για την κάλυψη των νέων θέσεων.
Στόχος είναι κυριως σε ό,τι αφορά την ΟΣΥ, οι προσλήψεις να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι την παραλαβή των 300 λεωφορείων, τα οποία η εταιρία θα προμηθευτεί με τη μέθοδο του leasing ώστε να τα επανδρώσουν. Ο σχετικός διαγωνισμός «τρέχει» ήδη με τις προδιαγραφές του, πάντως, να έχουν αλλάξει ελαφρώς επιτρέποντας - με ειδική διευκρίνιση της ΟΣΥ - την απόκτηση λεωφορείων ακόμα και με δύο πόρτες παρά το γεγονός ότι στην πράξη τα οχήματα αυτά θα εξυπηρετούνται από μία και μοναδική πόρτα για επιβίβαση και αποβίβαση καθώς στα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού εντάσσεται και η απαγόρευση στη χρήση της μπροστινής θύρας.
Μετατάξεις
Την ίδια στιγμή και παρά τα σημαντικά οργανικά κενά, οι μετατάξεις εργαζομένων από την ΟΣΥ σε άλλους φορείς του Δημοσίου στο πλαίσιο της κινητικότητας συνεχίζονται. Μπορεί ο ρυθμός τους να έχει μειωθεί συγκριτικά με το «τσουνάμι» μετατάξεων παλαιότερων ετών, αλλά μόνο μέσα στο 2020 και παρά το γεγονός ότι εξαιτίας των μεγάλων ελλείψεων σε προσωπικό δε φαίνεται να περισσεύει κανείς, σύμφωνα με τις σχετικές αναρτήσεις της εταιρίας στη «Διαύγεια» για τη διαγραφή προσωπικού, έχουν μετακινηθεί σε άλλες υπηρεσίες 47 άτομα στην πλειονότητά τους οδηγοί και τεχνίτες.
Κι ενώ ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης είχε πει προ μηνών ότι θα ανασταλούν οι διαδικασίες της κινητικότητας των εργαζομένων από τους οργανισμούς των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε άλλον φορέα, στην πράξη αυτό δε φαίνεται να εφαρμόζεται.
Οπως προκύπτει από την εγκύκλιο για τη φετινή κινητικότητα, που εξέδωσε το υπουργείο Εσωτερικών, οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνιακές εταιρίες δεν ανήκουν στις ομάδες που εξαιρούνται από τη διαδικασία εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.
Εξαιρέσεις για τον συγκεκριμένο κύκλο κινητικότητας ισχύουν μόνο για το προσωπικό όλων των νοσηλευτικών ιδρυμάτων καθώς επίσης και το προσωπικό των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας και ορισμένων δήμων. Οι εργαζόμενοι που μετατάσσονται από την ΟΣΥ (οι τελευταίες δύο αποφάσεις αναρτήθηκαν αυτόν το μήνα) μετακινούνται σε υπουργεία, δήμους, αλλά και σε ανεξάρτητες αρχές όπως ο Συνήγορος του Πολίτη.
Χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση του περασμένου Απριλίου όταν με μία και μόνο απόφαση της διοίκησης της εταιρίας και εν μέσω πανδημίας και ισχύος των αδειών ειδικού σκοπού, προχώρησαν μαζικά οι μετατάξεις 24 εργαζομένων στην ΟΣΥ, εκ των οποίων οι περισσότεροι ήταν οδηγοί και τεχνίτες. Οι περισσότεροι μετακινήθηκαν σε δήμους και Περιφέρειες, ενώ αρκετοί αποχώρησαν για να εργαστούν στο Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης.
Η «αιμορραγία» της εταιρίας δεν αφορά όμως μόνο τις μετατάξεις, καθώς δεδομένου ότι στην ΟΣΥ οι τελευταίες προσλήψεις προσωπικού είχαν γίνει το 2006, ο μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων είναι ιδιαίτερα υψηλός με αποτέλεσμα αυτό να οδηγεί σε πλήθος συνταξιοδοτήσεων κάθε χρόνο αυξάνοντας τα οργανικά κενά στην ΟΣΥ. Σύμφωνα με την τελευταία αναρτημένη έκθεση πεπραγμένων του ΟΑΣΑ για το έτος 2018 την εξαετία 2012-2018 το δυναμικό του τακτικού προσωπικού της εταιρίας μειώθηκε κατά 1.076 άτομα χωρίς στο διάστημα αυτό να πραγματοποιηθεί καμία πρόσληψη.
Νέα όπλα και πυρηνικές απειλές - Πόσο άλλαξαν τα δεδομένα του πολέμου στην Ουκρανία σε μια εβδομάδα
«Κίνημα Δημοκρατίας» το όνομα του νέου κόμματος του Στέφανου Κασσελάκη
Μανούσος Μανουσάκης: Το τελευταίο «αντίο» στον σκηνοθέτη των μεγάλων επιτυχιών - Καταρρακωμένη η σύζυγός του
Ποιος φοβάται τη woke κουλτούρα;
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr