Χάνουν κοινοτική επιδότηση αλιείς για παραβάσεις που δεν... τεκμηριώνονται
Το ποιες παραβάσεις είναι σοβαρές, θα έπρεπε να τις κρίνει τριμελής επιτροπή, η οποία δε συστάθηκε εδώ και πέντε χρόνια. Τι δηλώνει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Μέσης Αλιείας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Χάνουν την επιδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αποφασίστηκε να δοθεί στους πληγέντες από τον κορονοϊό αλιείς, περισσότερα από 50 σκάφη μέσης αλιείας στη χώρα, επειδή έχουν χαρακτηριστεί ότι προχώρησαν σε σοβαρές παραβάσεις τον τελευταίο χρόνο, χωρίς, ωστόσο, κατά τους εκπροσώπους τους να έχουν προχωρήσει οι αλιείς τεκμηριωμένα σε σοβαρές παραβάσεις, αφού εδώ και πέντε χρόνια δεν έχει συσταθεί η προβλεπόμενη τριμελής επιτροπή που θα τις κρίνει.
Μάλιστα, κατά τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Μέσης Αλιείας, Γιάννη Μπουντούκο, η επιδότηση χάνεται παρά το γεγονός ότι εκκρεμούν οι ενστάσεις των ιδιοκτητών σκαφών μέσης αλιείας (μηχανότρατες, γρι-γρι), αφού καμία υπόθεση δεν έχει τελεσιδικήσει. Ως μόνη λύση για τους αλιείς φαντάζει η προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια, ωστόσο, σε μία τέτοια περίπτωση η απόφαση θα εκδοθεί μετά από δύο-τρία χρόνια, τη στιγμή που τώρα οι επαγγελματίες αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα βιωσιμότητας λόγω του κορονοϊού.
Όπως αναφέρει στο ethnos.gr ο κ. Μπουντούκος, τα περισσότερα από 50 σκάφη που έχουν κοπεί, αποτελούν σχεδόν το 10% του συνόλου των μέσων αλιέων στη χώρα.
Αρμόδια τριμελής επιτροπή που δεν… συστάθηκε
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Μπουντούκο, έχει αποφασισθεί με κοινοτικούς πόρους να δοθεί οικονομική ενίσχυση στους πληγέντες από τον κορονοϊό αλιείς, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος για την αλιεία και τη θάλασσα, με την προϋπόθεση να μην έχουν τους τελευταίους δώδεκα μήνες παραβατική συμπεριφορά, όπως αυτήν ορίζεται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό 508. Ο ελληνικός νόμος 1005/2008 ορίζει ποιος θα κρίνει τις σοβαρές παραβάσεις, προκειμένου να δοθεί κάθε είδους εγκεκριμένη ενίσχυση, ο οποίος τροποποιήθηκε με 3866/2015 που όριζε ότι για το σκοπό αυτόν πρέπει να συσταθεί μία τριμελής επιτροπή.
«Η τριμελής αυτή επιτροπή εδώ και πέντε χρόνια δεν έκανε τίποτα, αφού δε συστάθηκε ποτέ και άρα δεν μπορεί να υπάρχει ο όρος ‘’σοβαρές παραβάσεις’’. Άρα χωρίς την τριμελή επιτροπή, η οποία είναι αρμόδια να κρίνει, δεν υπάρχει κανένα σκάφος με σοβαρή παράβαση. Επίσης, κάποια από τα περισσότερα από τα 50 σκάφη που κατηγορούνται για σοβαρές παραβάσεις, έχουν προχωρήσει σε ένσταση, η οποία δεν έχει τελεσιδικήσει, αλλά και πάλι δε δικαιούνται την αποζημίωση», λέει στο ethnos.gr o κ. Μπουντούκος.
Κατά τον ίδιο η αρμόδια υπηρεσία διαχείρισης των κοινοτικών επιδοτήσεων, μια και δεν υπάρχει τριμελής επιτροπή, αποτάνθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο διατηρεί δικό του μητρώο παραβάσεων. Ωστόσο, όπως λέει ο κ. Μπουντούκος, σε αυτό χαρακτηρίζονται σχεδόν όλες οι παραβάσεις ως σοβαρές κι έτσι δε δικαιούνται αποζημίωση σχεδόν όλοι οι αλιείς.
«Αυτό που αντιμετωπίζουμε, είναι τραγικό. Είναι μία παθογένεια του συστήματος. Εφόσον δε υπάρχει η επιτροπή και εθνικό μητρώο παραβάσεων, δεν έπρεπε να απορριφθεί κανένα σκάφος. Στο μητρώο του Υπουργείου Ναυτιλίας σχεδόν όλες οι παραβάσεις χαρακτηρίζονται ως σοβαρές και όχι εν δυνάμει σοβαρές. Το Υπουργείο Ναυτιλίας θα έπρεπε να πιέσει, ώστε να συσταθεί η τριμελής επιτροπή. Αυτή είναι η δουλειά του. Τα έχουν κάνει θάλασσα. Κινδυνεύουν να χαθούν πολλά χρήματα. Σε άλλες χώρες τα έχουν πάρει και εμάς θα μας βγάλουν την ψυχή. Είναι ξεκάθαρο ότι δεν εφαρμόζεται η νομοθεσία, είναι ξεκάθαρο ότι κάτι δε λειτουργεί σωστά. Μπορούμε να προσφύγουμε στα διοικητικά δικαστήρια, όπου είναι σίγουρο ότι θα δικαιωθούμε, αλλά αυτά θα αποφασίσουν μετά από δύο–τρία χρόνια, οπότε ζήσε Μάη να φας τριφύλλι. Εμείς τώρα αντιμετωπίζουμε τεράστιο πρόβλημα», τονίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Μέσης Αλιείας.
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr