Διπλώματα οδήγησης και άδειες κυκλοφορίας του 1950 «πνίγουν» την Περιφέρεια Αττικής!
Η Περιφέρεια προτείνει ως μοναδική λύση τη διαδικασία εκκαθάρισης - καταστροφής αρχείων καθώς και τη συμπλήρωση ρητώς προσδιοριζόμενου χρόνου από την έκδοση της πράξης και το σχηματισμό του σχετικού φακέλου άδειας άδειες οδήγησης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
«Πνιγμένη» σε εκατοντάδες χιλιάδες φακέλους της υπηρεσίας Μεταφορών, οι οποίοι καλύπτουν το εμβαδό πολυόροφων κτιρίων είναι η Περιφέρεια Αττικής, που εξακολουθεί να διατηρεί στα αρχεία της διπλώματα οδήγησης και άδειες κυκλοφορίας από τη δεκαετία του ΄50! Το αρχείο αυτό καταλαμβάνει ήδη τεράστιο χώρο τόσο στο τριώροφο κτίριο της οδού Τζαβέλλα στον Πειραιά, όσο και σε άλλα κτίρια στην Αθήνα και στα ΚΤΕΟ Μεγάρων και Αναβύσσου. Ο όγκος του αρχείου μάλιστα, όπως επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών, Βασίλης Γιαννακόπουλος, είναι τέτοιος που ουσιαστικά καθιστά αδύνατη την ψηφιοποίηση του συνόλου των φακέλων, αφού θα απαιτούσε χιλιάδες ανθρωποώρες αποκλειστικής απασχόλησης.
Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο η Περιφέρεια Αττικής επαναφέρει ένα πάγιο αίτημά της για την έκδοση νομοθετικής ρύθμισης, η οποία θα επιτρέπει την εκκαθάριση και την καταστροφή εκατοντάδων χιλιάδων εγγράφων και αρχείων αδειών οδήγησης και κυκλοφορίας που διατηρούνται στις Υπηρεσίες Μεταφορών και στα δημόσια ΚΤΕΟ και χρονολογούνται δεκαετίες πίσω. Οπως επισημαίνει η Περιφέρεια, πολλά εξ αυτών των αρχείων χρονολογούνται από συστάσεως του Ελληνικού Κράτους και φυλάσσονται διάσπαρτα σε τουλάχιστον δέκα διαφορετικά κτίρια με ανυπολόγιστο οικονομικό κόστος για την Περιφέρεια Αττικής. Στην πλειονότητά τους τα αρχεία αυτά έχουν ξεπεραστεί στο διάβα του χρόνου είτε με τις ανανεώσεις – αντικαταστάσεις των διπλωμάτων οδήγησης, είτε με τις μεταβιβάσεις – οριστικές διαγραφές των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης. Επιπλέον η διαχείρισή τους θέτει εκτός «μάχης» το ανθρώπινο δυναμικό.
Ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης έχει ήδη θέσει το ζήτημα στο υπουργείο Μεταφορών από τον περασμένο Σεπτέμβριο καταθέτοντας δέσμη προτάσεων για την αναμόρφωση του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών και οδηγών και την απλούστευση διοικητικών διαδικασιών. «Οφείλουμε να βάλουμε τέλος σε μια παρωχημένη γραφειοκρατική διαδικασία και να συμβάλουμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών. Είναι αδιανόητο, ένας τεράστιος όγκος αρχείων να καταλαμβάνει χιλιάδες τετραγωνικά τα οποία η Περιφέρεια θα μπορούσε να αξιοποιεί για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών μειώνοντας παράλληλα και τα λειτουργικά της κόστη» σημείωσε ο κ. Πατούλης.
Η Περιφέρεια προτείνει ως μοναδική λύση τη διαδικασία εκκαθάρισης - καταστροφής αρχείων καθώς και τη συμπλήρωση ρητώς προσδιοριζόμενου χρόνου από την έκδοση της πράξης και το σχηματισμό του σχετικού φακέλου άδειας άδειες οδήγησης (προκρίνεται η δεκαετία) και της άδειας κυκλοφορίας (προκρίνεται η δεκαπενταετία) με εξαίρεση των οχημάτων δημοσίας χρήσης (ταξί, λεωφορεία, φορτηγά). Επιπλέον προτείνουν τη ρητή πρόβλεψη της ανά τακτά χρονικά διαστήματα εκκαθάρισης και καταστροφής των παλαιών φακέλων κατά τον ίδιο τρόπο ώστε το φυσικό αρχείο να περιοριστεί στο απολύτως αναγκαίο, «γεγονός στο οποίο συνδράμει και η ψηφιοποίηση υπηρεσιών».
Στις προτάσεις της Περιφέρειας αναφέρεται επίσης και η συνεργασία με επιστημονική ομάδα, η οποία θα επιλέξει από τα αρχεία υλικό που μπορεί να χαρακτηριστεί ως ιστορικό και μπορεί να αξιοποιηθεί και σε μουσειακό επίπεδο. Στο ζήτημα επανήλθε με σημερινή του ανάρτηση και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Πατούλης, ενώ πρόσφατα νέα σχετική επιστολή – υπόμνηση προς το υπουργείο Μεταφορών έστειλε και ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών, Βασίλης Γιαννακόπουλος, επισημαίνοντας την αναγκαιότητα της ρύθμισης, ώστε να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών και να εξοικονομηθούν χιλιάδες ανθρωποώρες.
«Η υπέρμετρη γραφειοκρατική διαδικασία, σημειώνει χαρακτηριστικά, καθώς και ο μεγάλος όγκος των εγγράφων κάθε μορφής που παράγονται καθημερινά, καθιστούν δυσχερέστατη, περίπλοκη και στην ουσία ανεφάρμοστη την εκκαθάριση και την καταστροφή τους σύμφωνα με το ισχύον γενικό θεσμικό πλαίσιο. H διαδικασία αυτή περιπλέκεται ακόμη περισσότερο καθώς το Π.Δ του 2007, το οποίο αναφέρεται στα έγγραφα - αρχεία αρμοδιότητας του υπουργείου Μεταφορών, είναι ήδη ξεπερασμένο από τις αλλεπάλληλες τροποποιήσεις της νομοθεσίας και την εξέλιξη της τεχνολογίας και γι΄ αυτό κρίνεται απαραίτητη η τροποποίηση- συμπλήρωσή του» τονίζει. Εως την οριστική λύση του προβλήματος, πάντως, και προκειμένου ο εκσυγχρονισμός του αρχείου να ξεκινήσει, η Περιφέρεια προσανατολίζεται να ξεκινήσει τη από την ψηφιοποίηση των πιο πρόσφατων φακέλων.
ΣΥΡΙΖΑ: Ο Σωκράτης Φάμελλος πρόεδρος, τα προβλήματα της Κουμουνδούρου άλυτα – Η συμμετοχή, ο ισχυρός παράγοντας Πολάκης και τα σενάρια επιστροφής της Νέας Αριστεράς
Στο «χαρτί» της οικονομίας επενδύει η κυβέρνηση - Ποια σήματα θα εκπέμψει ο Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο
ΜΜΜ: Ερχονται ανέπαφες πληρωμές και «έξυπνες» στάσεις, αλλά τα ανεκτέλεστα δρομολόγια αποθαρρύνουν τους επιβάτες
Διεθνολόγος για πόλεμο στην Ουκρανία: «Τρομακτική η επιτάχυνση των εξελίξεων - Μεγάλοι κίνδυνοι»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr