Στο Ελεγκτικό Συνέδριο οι συμβάσεις για τα 300 λεωφορεία leasing
Βασει των εκπτώσεων που προσέφεραν οι προσωρινοί ανάδοχοι, το μηνιαίο μίσθωμα κυμαίνεται από 2.500 έως 2.700 ευρώ για τα 12μετρα και από 2.700 έως 2.800 ευρώ για τα αρθρωτά. Αλλωστε σύμφωνα με τη διακήρυξη του διαγωνισμού, τα 2.800 ευρώ ήταν το «ταβάνι» για το προτεινόμενο μίσθωμα.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Με μία λιτή ανακοίνωση, στην οποία δεν αναφέρει ούτε τα ονόματα των αναδόχων, ούτε το προσφερόμενο μηνιαίο μίσθωμα, αλλά ούτε και την ηλικία των οχημάτων που αποκτήθηκαν, η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε τη διαγωνιστική διαδικασία για την προμήθεια 300 λεωφορείων με leasing.
Σύμφωνα με την εταιρία, κατακυρώθηκε η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά για την ανάθεση υπηρεσιών χρηματοδοτικής μίσθωσης 90 ντιζελοκίνητων αρθρωτών (με ρυμουλκό) και 210 κανονικών (διαξονικών) αστικών λεωφορείων. Η εταιρία καταθέτει αύριο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, για τον κατά νόμο προσυμβατικό έλεγχο, την απόφαση και τις σχετικές συμβάσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, προσωρινοί ανάδοχοι, μετά την αξιολόγηση των προσφορών, αναδείχθηκαν τρεις από τους τέσσερις συμμετέχοντες στον διαγωνισμό και συγκεκριμένα ο όμιλος Σαρακάκη, το Μεσογειακό Κέντρο Φορτηγού & Λεωφορείου (συμφερόντων Παπαδάκη) και η Εθνική Leasing.
Οπως μεταδίδουν οι ίδιες πηγές, ο προυπολογισμός για την τριετία μίσθωσης ανέρχεται σε περιπου 30 εκατομμύρια ευρώ. Να σημειωθεί ότι τον τελευταίο καιρό υπήρχε έντονη φημολογία ότι τελικώς δεν είχε προσφερθεί από τις εταιρίες ο αριθμός των 90 αρθρωτών λεωφορείων που απαιτούνταν καθώς είχαν βρεθεί μόνο 50 με αποτέλεσμα ο διαγωνισμός γι΄αυτά να έβγαινε «άγονος» και να προχωρούσε η αντικατάστασή τους από μικρότερα οχήματα, τα οποία όμως δεν προσφέρουν την απαιτούμενη χωρητικότητα για τις γραμμές κορμού, στις οποίες κατά κύριο λόγο δρομολογούνται.
Ωστόσο πηγές της ΟΣΥ διαβεβαίωναν σήμερα ότι τελικώς έχει προσφερθεί το σύνολο των 90 αρθρωτών λεωφορείων.
Βασει των εκπτώσεων που προσέφεραν οι προσωρινοί ανάδοχοι, το μηνιαίο μίσθωμα κυμαίνεται από 2.500 έως 2.700 ευρώ για τα 12μετρα και από 2.700 έως 2.800 ευρώ για τα αρθρωτά. Αλλωστε σύμφωνα με τη διακήρυξη του διαγωνισμού, τα 2.800 ευρώ ήταν το «ταβάνι» για το προτεινόμενο μίσθωμα.
Αν και η εταιρία δεν αναφέρει ούτε το πότε ακριβώς θα προστεθούν στο στόλο τα συγκεκριμένα λεωφορεία, αυτό εξαρτάται άμεσα και από το πόσο γρήγορα θα ολοκληρωθεί ο έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Σύμφωνα με την διακήρυξη, πάντως, η παράδοση των οχημάτων στην ΟΣΥ από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης θα πρέπει να προχωρήσει ως εξής:
- Σε 30 ημέρες το αργότερο για το 20% των οχημάτων.
- Σε 75 ημέρες για το 20% των οχημάτων.
- Σε 120 ημέρες για το 30% των οχημάτων.
- Σε 150 ημέρες για το υπολειπόμενο 30%.
Οι συμβάσεις προβλέπεται να είναι τριετείς με δυνατότητα παράτασής τους για ακόμα ένα χρόνο μετά την παρέλευση του οποίου η ΟΣΥ θα έχει τη δυνατότητα να αγοράσει τα οχήματα που βάσει των προδιαγραφών θα είναι έως δέκα ετών, έναντι 12.000 ευρω για τα κανονικά και 15.000 ευρώ για τα αρθρωτά.
Να σημειωθεί ότι για την ταχύτερη ολοκλήρωση της διαδικασίας, το υπουργείο Μεταφορών με ειδικές διατάξεις στο νομοσχέδιο – σκούπα που ψηφίστηκε την παραμονή των Χριστουγέννων, απαλλάσσει για 4 μήνες τόσο από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας όσο και από την υποχρέωση καταβολής τεχνικής μελέτης μηχανολόγου – μηχανικού για τη διαδικασία ταξινόμησης.
Συγκεκριμένα ορίζεται ότι για την ταξινόμηση των 300 λεωφορείων που θα αποκτηθούν μέσω leasing και θα ενταχθούν στο στόλο της ΟΣΥ, θα αρκεί η υποβολή μόνο του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου από τα ΚΤΕΟ, στο οποίο θα αναγράφονται όλα τα προβλεπόμενα στην άδεια κυκλοφορίας στοιχεία καθώς και η πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας, η παράδοση της χώρας προέλευσης, ενώ απαλλάσσονται για 4 μήνες τόσο από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας όσο και από την υποχρέωση καταβολής τεχνικής μελέτης μηχανολόγου – μηχανικού για τη διαδικασία ταξινόμησης.
Στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους επισημαίνεται ότι θα προκύψει δαπάνη από την εν λόγω απαλλαγή, χωρίς να αναφέρεται το ύψος της παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των οχημάτων που θα αποκτηθούν είναι συγκεκριμένος. Να σημειωθεί ότι ο εν λόγω διαγωνισμός είχε λήξει από τις 30 Οκτωβρίου χωρίς η εταιρία επισήμως να έχει ανακοινώσει επίσημα τα ονόματα των προσωρινών αναδόχων.
Βία κατά των γυναικών: Τι είναι το Risk Tool που θα κρίνει την επικινδυνότητα των κακοποιητών - Χιλιάδες καταγγελίες μέσα στο 2024
Νέα καταγγελία για το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο: Στρατιώτης πέθανε έπειτα από επέμβαση – Αμέλεια καταγγέλλει η οικογένειά του
Παρανάλωμα του πυρός η μεγαλύτερη παραγκούπολη της Μανίλα - Συνταρακτικό βίντεο
Μίλτος Πασχαλίδης: «Αν αρχίσουμε να κάνουμε λογοκρισία, αυτό είναι ένα πηγάδι που δεν έχει πάτο»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr