ΟΣΥ: Κρούσματα σε αμαξοστάσια - Εμβολιασμό κατά προτεραιότητα ζητούν οι εργαζόμενοι
Πιο αυστηρά μέτρα και πλήρη απομόνωση της καμπίνας του οδηγού ζητούν οι εργαζόμενοι🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται ο κατά προτεραιότητα εμβολιασμός των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας στις ευπαθείς ομάδες δεδομένου ότι ειδικά στην Αττική ο αριθμός κρουσμάτων, διασωληνωμένων και νεκρών έχει ξεφύγει παρά το παρατεταμένο lockdown.
Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες επανέρχεται στο προσκήνιο ύστερα από τον θάνατο από κορονοιό ενός οδηγού λεωφορείου της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) την περασμένη εβδομάδα, αλλά και τον εντοπισμό οκτώ θετικών κρουσμάτων, τα έξι εκ των οποίων μεταξύ των τεχνικών, τα οποία ανακοινώθηκαν σήμερα το απόγευμα από την εταιρία.
Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης: Ο Τσίπρας υπονομεύει τα μέτρα κατά της πανδημίας
Στις πιο πρόσφατες δηλώσεις του για το ζήτημα του εμβολιασμού των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης είχε επισημάνει πως «οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ επιτελούν ένα κρίσιμο κοινωνικό έργο. Χωρίς οδηγούς δεν έχουμε συγκοινωνίες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ανήκουν σίγουρα στις επαγγελματικές ομάδες που θα πρέπει να εμβολιαστούν κατά προτεραιότητα. Είναι κάτι που έχουμε θέσει υπόψη στους ειδικούς. Σε κάθε περίπτωση, αυτοί έχουν τη συνολική εικόνα και τη γνώση, ως εκ τούτου, έχουν τον πρώτο λόγο».
Από την πλευρά τους αρκετοί εργαζόμενοι έχουν ήδη θέσει το θέμα των εμβολιασμών στο προσωπικό των συγκοινωνιών ενόψει των διαδικασιών προτεραιοποίησης. Το ΜΕΤΑ-ΟΣΥ με έγγραφό του προς τη διοίκηση της εταιρίας που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλει της Αθήνας, έχει ζητήσει να προχωρήσουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να εξεταστεί η δυνατότητα, να συμπεριληφθούν οι εργαζόμενοι της Ο.ΣΥ. Α.Ε. στις επαγγελματικές ομάδες που θα εμβολιαστούν κατά τις πρώτες φάσεις, «δεδομένου ότι η εργασία τους πραγματοποιείται αποδεδειγμένα σε συνθήκες <υψηλής έκθεσης>», όπως επισημαίνουν.
Στο μεταξύ η ΟΣΥ ανακοίνωσε σήμερα τον εντοπισμό έξι θετικών κρουσμάτων σε τεχνικούς της Εταιρείας. Πρόκειται για την πρώτη φορά που η εταιρία προβαίνει σε ανακοίνωση κρουσμάτων, ενώ στη μακροσκελή της ανακοίνωση δεν κάνει την παραμικρή αναφορά στην απώλεια του άτυχου 54χρονου οδηγού από κορονοιό.
Αναφορικά με τα σημερινά κρούσματα επισημαίνει ότι σε ιχνηλάτηση που πραγματοποιήθηκε κατόπιν επιβεβαιωμένου θετικού κρούσματος σε τεχνίτη των συνεργείων Αγ. Ι. Ρέντη και Π. Ράλλη, η Ο.ΣΥ. Α.Ε. διενήργησε 135 μοριακά τεστ σε όλους τους τεχνίτες της βάρδιας του θετικού επιβεβαιωμένου κρούσματος, από όπου και προέκυψαν πέντε ακόμη θετικοί στον ιό.
Ακολουθώντας τα πρωτόκολλα η εταιρία προχώρησε σε απολύμανση των χώρων των συνεργείων και των δύο Αμαξοστασίων την Κυριακή 7.3.2021 και τη Δευτέρα 8.3.2021 και πριν ακόμη λάβει τα αποτελέσματα των υπολοίπων τεστ ενώ έθεσε σε προληπτική καραντίνα και όλους τους αρνητικούς εργαζόμενους της βάρδιας του επιβεβαιωμένου κρούσματος.
Επιπλέον, από τη διενέργεια των προληπτικών τεστ προέκυψαν δύο ακόμη θετικά κρούσματα σε εργαζομένους εντός Αμαξοστασίου εκτός επαφής του αρχικού επιβεβαιωμένου.
Τα μέτρα κατά του κορονοϊού
Η ΟΣΥ επαναλαμβάνει ότι από την πρώτη στιγμή της πανδημίας του κορονοϊού έχει εκπονήσει Σχέδιο Δράσης και έχει δημιουργήσει Ειδική Ομάδα Πρόληψης και Προστασίας, ενώ εφαρμόζει αυστηρό πρωτόκολλο και έως σημερα έχουν διενεργηθεί περισσότερα από 3.500 τεστ Covid-19 σε εργαζόμενους.
Ως προς τα μέτρα που έχουν ληφθεί η εταιρία αναφέρει ότι:
- Διενεργούνται ειδικοί νεφελοψεκασμοί στο σύνολο του στόλου και όλων των κτηριακών εγκαταστάσεων.
- Γίνονται καθημερινές διεξοδικές απολυμάνσεις στο σύνολο του στόλου και όλων των κτηριακών εγκαταστάσεων της Εταιρείας.
- Παρέχονται στους εργαζόμενους ατομικό υγειονομικό υλικό και ατομικά μέσα προστασίας (μάσκες, γάντια, αντισηπτικό υλικό για χέρια και επιφάνειες και αντισηπτικά μαντηλάκια).
- Στα οχήματα, προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία εργαζομένων και επιβατών, έχει τροποποιηθεί ο τρόπος και η διαδικασία κλιματισμού και έχουν τοποθετηθεί ειδικά φίλτρα αέρα στις κλιματιστικές μονάδες των οχημάτων.
- Έχουν τοποθετηθεί ειδικά διαχωριστικά και αλυσίδες, ώστε να απομονωθεί ο χώρος του οδηγού πλέον των δύο μέτρων από τους επιβάτες και δεν γίνεται επιβίβαση από την μπροστινή πόρτα των οχημάτων.
- Στα οχήματα έχουν τοποθετηθεί ειδικές σημάνσεις και πινακίδες, ώστε οι επιβάτες να τηρούν τις αποστάσεις μεταξύ καθισμάτων.
- Υπάρχει συνεχής ροή μηνυμάτων ενημέρωσης για την προστασία από τον COVID-19 στις οθόνες της τηλεματικής.
- Εφαρμόζεται το μέτρο της τηλεργασίας, λαμβάνονται όλα τα προβλεπόμενα μέτρα για τις ευπαθείς ομάδες των εργαζομένων και εφαρμόζονται τα μέτρα της χρήσης μάσκας στους χώρους εργασίας και της τήρησης των αποστάσεων.
- Έχουν αυξηθεί στο μέγιστο δυνατό τα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός των επιβατών και ειδικά σε ώρες αιχμής.
Επιπλέον η ΟΣΥ αναφέρει ότι άμεσα θα ξεκινήσει μηνιαίο προληπτικό έλεγχο (τεστ Covid-19) σε όλους τους εργαζόμενους.
Πιο αυστηρά μέτρα και απομόνωση της καμπίνας του οδηγού ζητούν οι εργαζόμενοι
Να σημειωθεί, πάντως, ότι σύμφωνα με μεγάλη μερίδα των εργαζομένων, τα μέτρα προστασίας θα έπρεπε να είναι πιο αυστηρά, καθώς όπως επισημαίνουν οι νεφελοψεκασμοί γίνονται με συχνότητα εβδομάδας, ενώ δεν έχει γίνει αποδεκτό το μαζικό αίτημα για πλήρη απομόνωση της καμπίνας του οδηγού με πλέξιγκλας και όχι με απλό πλαστικό διαχωριστικό και αλυσίδες, οι οποίες καθόλου δεν μπορούν να προστατεύσουν από τη διασπορά του κορονοιού.
Ως προς τα μηνύματα μέσω της τηλεματικής, θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτά προβάλλονται βέβαια εντός των λεωφορείων, αλλά μόνο σε όσα είναι ιδιοκτησία της εταιρίας, καθώς στα 185 οχήματα που έχουν προστθεί στο στόλο ύστερα από την παραχώρηση έργου στα ΚΤΕΛ δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα – μήνες μετά τη δρομολόγησή τους - τα συστήματα τηλεματικής.
Διαβάστε επίσης: Πρώτη απόλυση για άρνηση εμβολιασμού: Τι ισχύει για εργαζόμενους
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr