ΟΣΥ: Αυτοί είναι οι όροι στις συμβάσεις leasing στα λεωφορεία
Πότε θα παραδοθεί το σύνολο των οχημάτων - Οι συμβάσεις μόνο στο ethnos.gr🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Μέχρι τον Αύγουστο έχουν τη δυνατότητα να παραδίδουν σταδιακά τα 293 λεωφορεία που μισθώθηκαν από την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) οι τρεις εταιρίες ανάδοχοι, όπως προκύπτει από τα κείμενα των συμβάσεων που υπέγραψαν με την εταιρία οδικών συγκοινωνιών. Οι τρεις διαφορετικές συμβάσεις με τους ισάριθμους αναδόχους για την μίσθωση των 90 αρθρωτών και 210 κανονικών λεωφορείων με τη μέθοδο του leasing, τις οποίες παρουσιάζει το ethnos.gr, υπεγράφησαν στις 2 Απριλίου.
Η πρώτη με την εταιρία Παπαδάκη αφορά 146 λεωφορεία (106 κανονικά και 40 αρθρωτά), τα οποία μισθώνονται έναντι τιμήματος ύψους 17,7 εκατομμυρίων ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Διαβάστε επίσης: Τις συμβάσεις μίσθωσης για τα 293 μεταχειρισμένα λεωφορεία ζητεί ο ΣΥΡΙΖΑ
Η δεύτερη με την ΕΘΝΙΚΗ LEASING A.E. αφορά 88 λεωφορεία (78 κανονικά και 10 αρθρωτά) έναντι τιμήματος 9,96 εκατομμυρίων ευρώ με ΦΠΑ και η τρίτη με την εταιρία ΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ αφορά τη μίσθωση 59 κανονικών λεωφορείων έναντι 7.079.546,88 ευρώ.
Αν και οι τίτλοι των συμβάσεων αναφέρονται στη μίσθωση 90 αρθρωτών και 210 κανονικών οχημάτων, ο αριθμός των οχημάτων που θα παραδοθούν από τους αναδόχους θα είναι 293 εκ των οποίων μόνο τα 50 θα είναι αρθρωτά (αντί για 90 που όριζε η διακήρυξη του διαγωνισμού.
Οι τρεις ανάδοχοι υποχρεούνται να διασφαλίζουν τη διαθεσιμότητα του 90% του συμβατικού αριθμού των οχημάτων σε καθημερινή βάση, ενώ σε περίπτωση εμφάνισης σοβαρού προβλήματος σε λεωφορείο θα πρέπει να προβούν στην αντικατάστασή του εντός 48 ωρών. Η συγκεκριμένη προθεσμία δεν ισχύει στις περιπτώσεις ανώτερης βίας, βανδαλισμών, και ατυχημάτων.
Οσον αφορά τη συντήρηση των λεωφορείων, την αναλαμβάνει η ΟΣΥ με το τεχνικό προσωπικό της εντός των εγκαταστάσεών της και υπό την επίβλεψη και ευθύνη του αναδόχου. Συγκεκριμένα θα παρέχει, σύμφωνα με τη διακήρυξη:
- 2 προληπτικές συντηρήσεις κατ΄έτος.
- 52 νυστερινές επιθεωρήσεις κατ΄έτος (έλεγχος σε όλα τα κρίσιμα υποσυστήματα του λεωφορείου).
- Προετοιμασία ελέγχου ΚΤΕΟ 1 φορά κατ΄έτος.
- Εκδοση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων 2 φορές κατ΄ έτος.
«Ολες οι δαπάνες και εργασίες που απαιτούνται ώστε τα λεωφορεία να διατηρούνται σε άριστη κατάσταση, για ασφαλή κυκλοφορία σε καθημερινή βάση, με εξαίρεση τα καύσιμα, τα ελαστικά, τον καθαρισμό και την απολύμανση που είναι ευθύνη και δαπάνες της ΟΣΥ» θα βαρύνουν τον ανάδοχο.
Στα κείμενα των συμβάσεων επισημαίνεται μάλιστα ότι «το κόστος των υπηρεσιών αυτών έχει προϋπολογιστεί σε μηνιαία βάση και κατά το ποσό αυτό έχει περιοριστεί το μηνιαίο προυπολογισθέν μίσθωμα και ανήλθε τελικά σε 2.800 ευρώ ανά λεωφορείο και ανά μισθωτικό μήνα». Να σημειωθεί ότι το μηνιαίο μίσθωμα των 2.800 ευρώ είναι χωρίς ΦΠΑ.
Στα λεωφορεία, τα οποία κατά την παραλαβή τους θα πρέπει να διαθέτουν πιστοποιητικό ελέγχου ΚΤΕΟ σε ισχύ, ορίζεται ότι θα γίνεται αναγόμωση των ελαστικών τους με την συμπλήρωση 100.000 km κυκλοφορίας. Το κόστος αυτό όμως θα επιβαρύνει την ΟΣΥ, ενώ οι ανάδοχοι θα βαρύνονται μόνο με τη δαπάνη των εργασιών αφαίρεσης και επανατοποθέτησης των ελαστικών.
Αντικατάσταση των ελαστικών των λεωφορείων ορίζεται ότι θα πρέπει να γίνει με τη συμπλήρωση 150.000 km κυκλοφορίας (50.000 km μετά την αναγόμωση) και τα ελαστικά θα διατίθενται και πάλι από την ΟΣΥ.
Οι ανάδοχοι υποχρεούνται στην διατήρηση εφεδρείας λεωφορείων σε ποσοστό μέχρι το 5% των μισθωμένων οχημάτων, ώστε να καλύπτονται ακινητοποιήσεις λεωφορείων από τυχόν βλάβες, ατυχήματα κλπ.
Επίσης ορίζεται ότι οι ημέρες μη λειτουργίας (ακινητοποίησης) λεωφορείων για την προληπτική συντήρηση και την αναγόμωση / αντικατάσταση ελαστικών θεωρούνται εργάσιμες και αποζημιώνονται, εφόσον είναι σε κυκλοφορία τουλάχιστον το 90% του συμβατικού αριθμού των οχημάτων.
Οπως επισημαίνεται στις συμβάσεις, κάθε μήνα θα συντάσσεται έκθεση από την υπηρεσία της ΟΣΥ και την αρμόδια επιτροπή παρακολούθησης, η οποία θα περιλαμβάνει την ακριβή καταμέτρηση του αριθμού των διατεθέντων λεωφορείων, καθώς και την Οικονομική Εκκαθάριση για τον προσδιορισμό του Πραγματικού Οικονομικού Ανταλλάγματος του Οικονομικού Φορέα, για την Περίοδο Παρακολούθησης, καθώς επίσης και κάθε άλλο στοιχείο που θα θεωρείται κρίσιμο από την επιτροπή.
Πότε θα παραδοθούν τα λεωφορεία
Σύμφωνα με τις υπογεγραμμένες συμβάσεις, το σύνολο των λεωφορείων θα πρέπει να έχει παραδοθεί το αργότερο σε διάστημα 150 ημερων ή πέντε μηνών από την υπογραφή της σύμβασης, γεγονός που μπορεί να παρατείνει τη διαδικασία έως τον Αύγουστο.
Συγκεκριμένα οι ρυθμοί παράδοσης έχουν οριστεί ως εξής:
- Το 20% εντός 30 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης.
- Το 20% εντός 75 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης.
- Το 30% εντός 120 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης.
- Το 30% εντός 170 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης.
Τι προβλέπουν οι συμβάσεις στις περιπτώσεις έλλειψης λεωφορείων
Στον ανάδοχο «συγχωρούνται» έως πέντε αστοχίες ανά μήνα, δηλαδή η μη διαθεσιμότητα έως 5% του συμβατικού αριθμού λεωφορείων, ενώ εάν η αστοχία αφορά ποσοστό έως και 15% για διάστημα έως πέντε ημερών, στον ανάδοχο επιβάλλεται μόνον πρόστιμο χωρίς περαιτέρω συνέπειες.
Αναλυτικά, όπως επισημαίνεται στη σύμβαση:
Στην περίπτωση όπου η καθημερινή διαθεσιμότητα των λεωφορείων υπολείπεται, με υπευθυνότητα του Αναδόχου, μέχρι το 5% του συμβατικού αριθμού, θεωρείται τυχαία, και ο Ανάδοχος δεν θα έχει οποιεσδήποτε άλλες συνέπειες. Αυτό θα ισχύσει για μέχρι συνολικά πέντε αστοχίες (πέντε ημέρες για κάθε μηνιαία πιστοποίηση), στο σύνολο της τριάντα μηνών (30 πιστοποιήσεις) διάρκειας των συμβάσεων.
Σε περίπτωση που ξεπεραστεί το όριο των πέντε αστοχιών ανά μήνα, αλλά η απόκλιση είναι μέχρι 5% του συμβατικού αριθμού, επιβάλλεται ποινική ρήτρα ύψους 50 ευρώ ανά ημέρα και ανά λεωφορείο που υπολείπεται, και θα κρατείται από τα επόμενα τιμολόγια (μήνα) του Αναδόχου χωρίς άλλες συνέπειες. Το ποσό αυτό είναι πάντως, σημαντικά χαμηλότερο από το ημερήσιο μίσθωμα που προκύπτει ανά λεωφορείο και ανέρχεται σε 93 ευρώ, με βάση το τίμημα των 2.800 ευρώ ανά όχημα.
Για κάθε απόκλιση πέραν αυτου του ορίου, δηλαδή πάνω από 5% και μέχρι 10%, για μέχρι πέντε ημέρες για κάθε μηνιαία πιστοποίηση, στη διάρκεια της σύμβασης, επιβάλλεται ποινική ρήτρα 100 ευρώ ανά ημέρα και ανά λεωφορείο που υπολείπεται, και θα κρατείται από τα επόμενα τιμολόγια (μήνα) του Αναδόχου χωρίς άλλες συνέπειες.
Για κάθε απόκλιση μεγαλύτερη από το 10%, και μέχρι 15%, για μέχρι πέντε ημέρες για κάθε μηνιαία πιστοποίηση, στη διάρκεια της Σύμβασης, επιβάλλεται ποινική ρήτρα 200 ευρώ ανά ημέρα και ανά λεωφορείο που υπολείπεται, και θα κρατείται από τα επόμενα τιμολόγια (μήνα) του Αναδόχου χωρίς άλλες συνέπειες.
Εάν συστηματικά (καθ’ υποτροπή, δηλ. απόκλιση άνω του 15% και για περισσότερες από 5 ημέρες ανά μήνα) η καθημερινή διαθεσιμότητα των λεωφορείων υπολείπεται, με υπευθυνότητα του Αναδόχου, άνω του 15% του συμβατικού αριθμού, ο ανάδοχος καλείται να συμμορφωθεί άμεσα εντός 15 ημερολογιακών ημερών. Η πρόσκληση για συμμόρφωση συνιστά ειδική προ εκπτώσεως πρόσκληση. Εάν δεν συμμορφωθεί, εκτός από την επιβολή των ρητρών, δύναται να κηρυχθεί έκπτωτος, χωρίς άλλη ενέργεια ή ειδοποίηση. Σε αυτή την περίπτωση καταπίπτουν άμεσα, υπέρ του Αναθέτοντος Φορέα όλες οι εγγυήσεις εις χείρας της.
Αναλυτικά οι συμβάσεις εδώ, εδώ και εδώ.
Διαβάστε επίσης: Κίνημα Αλλαγής: Ωρολογιακή βόμβα τα λεωφορεία leasing της ΟΣΥ
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr