Μετά το καλοκαίρι η δημοπράτηση επεκτάσεων του Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο
Ποιο είναι το σχέδιο για τα 23 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για την αξιοποίηση μέσω παραχώρησης των 23 περιφερειακών κρατικών αεροδρομίων άφησε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 98,9, ενώ σημείωσε ότι επισπεύδονται οι διαδικασίες για τη σύνδεση του Αεροδρομίου της Αθήνας με τη Ραφήνα και το Λαύριο μέσω του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.
«Στο επενδυτικό πλάνο της ΕΡΓΟΣΕ συμπεριλαμβανεται η διασύνδεση των λιμένων του Λαυρίου και της Ραφήνας με το Διεθνή Αερολιμένα των Αθηνών. Ο προϋπολογισμός των έργων αυτών εκτιμάται στα 700 εκ ευρώ και αναμένεται μετά το καλοκαίρι να δημοπρατηθούν με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης: ΕΟΤ και AEGEAN ενώνουν δυνάμεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας
Σε ό,τι αφορά τα 23 αεροδρόμια, ο κ. Καραμανλής αφού επεσήμανε ότι το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) είναι αρμόδιο και εκπονεί το σχέδιο του, προσέθεσε ότι και η Πολιτεία εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα. Επιβεβαίωσε συγκεκριμένα ότι συζητείται και η δυνατότητα δημιουργίας clusters, καθώς και άλλα εναλλακτικά σενάρια και δομές παραχώρησης. Σε αυτα συγκαταλέγονται η μακροχρόνια σύμβαση παραχώρησης, κατά τα πρότυπα των συμβάσεων παραχώρησης του Ελευθέριος Βενιζέλος στην Αθήνα, των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης, οι συμβάσεις ΣΔΙΤ – και πιο συγκεκριμένα ο θεσμός της παραχώρησης εκμετάλλευσης, αλλά και η σύμβαση διαχείρισης. Το τελευταίο αφορά το λεγόμενο «management contract», που αποτελεί τη συγκριτικά απλούστερη μορφή παραχώρησης, στην οποία ένας ιδιωτικός φορέας αναλαμβάνει να παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης και λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων ως έχουν, έναντι αμοιβής.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε μάλιστα ειδικότερα στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, για το οποίο υπήρχε επενδυτικό ενδιαφέρον πριν ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού. Οπως υπογράμμισε ο υπουργός, το 2021 τα μεγάλα έργα υποδομής θα είναι στην πρώτη γραμμή καθώς ξεκινά ένα πρόγραμμα έργων άνω των 13 δισ. ευρώ.
Όσον αφορά στο Πάτρα – Πύργος, ανέφερε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε επικοινωνία με τις υπηρεσίες της Ε.Ε. για τα θέματα κρατικών ενισχύσεων, μετά την υποβολή του φακέλου προγνωστοποίησης και εκτίμησε ότι σύντομα θα υπάρξει θετική απάντηση ώστε να ενταχθεί το έργο εκ νέου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.
Τόνισε όμως ότι επειδή ο υφιστάμενος δρόμος έχει μεγάλη επικινδυνότητα και γίνονται συχνά θανατηφόρα ατυχήματα, το Υπουργείο δημοπράτησε έργο αξίας 30 εκ ευρώ για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο. Η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί εντός του καλοκαιριού και η διάρκειά της είναι 30 μήνες.
Για τον ΒΟΑΚ, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι ολοκληρώθηκαν οι μελέτες -μετά το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ- και για το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και άμεσα θα κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση έχει καταφέρει να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση του συγκεκριμένου δρόμου από το ΕΣΠΑ και εν μέρει και από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Μετρό και Τραμ
Μέσα στο καλοκαίρι θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια, σε Κολωνάκι, Εξάρχεια και Κατεχάκη για τη γραμμή 4 του μετρό, επανέλαβε ο κ. Καραμανλής καθώς έχει ήδη υπογραφεί η σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες.
Όσον αφορά δε στην κύρια σύμβαση, δήλωσε πως αυτή τη στιγμή εξελίσσεται ο έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο και αφού δοθεί το «πράσινο φως» θα έλθει στη Βουλή, εκτιμώντας ότι έως το τέλος του καλοκαιριού αναμένεται να υπογραφεί.
Για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά, ο υπουργός δήλωσε ότι τα έργα προχωρούν κανονικά και το καλοκαίρι του 2022 θα παραδοθούν οι 3 νέοι σταθμοί στα Μανιάτικα, το Πειραιά και το Δημοτικό Θέατρο.
Το Τραμ στον Πειραιά όμως, θα δοθεί σε κυκλοφορία όταν λυθεί οριστικά το θέμα με το κτίριο στην οδό Σκυλίτση από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το μέλλον των μεταφορών πρέπει και στην Ελλάδα να συνδεθεί άμεσα με το σιδηρόδρομο και την ανάπτυξή του σημειώνοντας ότι έχει εξαγγελθεί πρόγραμμα ανακαίνισης και μακροχρόνιας συντήρησης του δικτύου του ΟΣΕ, προϋπολογισμού πάνω από 1 δισ. ευρώ, το οποίο ενισχύεται ήδη με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης και βασίζεται στη λογική των ΣΔΙΤ, με στόχο η χώρα να αποκτήσει επιτέλους σιδηρόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
Όσον αφορά την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι προγραμματισμός του νομοθετικού έργου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπει την ψήφιση νόμου για την εναρμόνιση της χώρας μας με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 1370, η οποία δημιουργεί προοπτική απελευθέρωσής τους.
Διαβάστε επίσης: Ταξί: Ερχεται ...διπλοκούρσα με το νόμο
Συνελήφθη η Ειρήνη Μουρτζούκου - Πήγε στο ΑΤ για να καταθέσει μήνυση κατά του Κουσουλού
Τέλος εποχής για τον ΣΥΡΙΖΑ και λίγα... αλλά καλά προνόμια για το ΠΑΣΟΚ - Πώς αλλάζει το πολιτικό τοπίο
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί - Κατέρρευσε σε εμπορικό κέντρο
Μανούσος Μανουσάκης: Ο καλλιτεχνικός κόσμος αποχαιρετά τον σπουδαίο σκηνοθέτη
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr