Μετρό Θεσσαλονίκης: Λύση στο ζήτημα πρόσβασης των επιβατών στο σταθμό «Νέα Ελβετία»
Καραμανλής: Θέλουμε ένα Μετρό που να έχει και το Σταθμό Βενιζέλου, που θα αναδείξει την αρχαία κληρονομιά🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Η λύση στο ζήτημα της διάνοιξης στην οδό Ψελλού, ώστε να διασφαλιστεί η πρόσβαση των επιβατών στο σταθμό «Νέα Ελβετία» του Μετρό Θεσσαλονίκης αποτέλεσε το κεντρικό αντικείμενο της συνάντησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα.
Κατά τη συνάντηση παρουσιάστηκε επίσης το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και συζητήθηκε η πρόοδος, αλλά και τα βήματα, που πρέπει ακόμη να γίνουν, για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
Αναφορικά με τον τερματικό σταθμό «Νέα Ελβετία» του Μετρό Θεσσαλονίκης σημειωνεται ότι προβλέπεται να λειτουργήσει στην περιοχή του αδιάνοικτου σήμερα τμήματος της οδού Μιχαήλ Ψελλού με κίνδυνο κατά την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, να μην είναι δυνατή η πρόσβαση των επιβατών σε αυτόν.
Με την κατασκευή του τμήματος αυτού της οδού Μιχαήλ Ψελλού, θα συνδεθεί η Πυλαία με τη Θεσσαλονίκη και την Καλαμαριά, γεγονός μείζονος σημασίας για την περιοχή. Στο αδιάνοικτο αυτό τμήμα όμως εμπλέκονται το ρυμοτομικό σχέδιο της Θεσσαλονίκης, η επέκταση αυτού (περιοχή Κηφισιάς), το ρυμοτομικό σχέδιο της Πυλαίας, καθώς και περιοχή εκτός σχεδίου. Η αρμοδιότητα για την διάνοιξη της οδού ανήκει στο Δήμο Θεσσαλονίκης, αλλά, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, η γραφειοκρατία και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις καθυστερούσαν την υλοποίησή του.
Για την επίλυση του προβλήματος, το υπουργείο θα προχωρήσει στην κατασκευή Σταθμού Μετεπιβίβασης, μέσω του ΟΣΕΘ. Ταυτόχρονα με τη διάνοιξη της οδού, θα κατασκευαστούν και δύο ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι για τη σύνδεσή της με την οδό Παπαναστασίου και με το υφιστάμενο τμήμα της Ψελλού.
Το έργο αυτό αποτελεί την πρώτη φάση του ευρύτερου σχεδιασμού για την ανάπλαση της νοτιοανατολικής πύλης του Δήμου Θεσσαλονίκης και έχει συμφωνηθεί να χρηματοδοτηθεί με πόρους από το Τομεακό Πρόγραμμα Ε.Π. ΥΜΕΠΕΡΑΑ, στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Για την υλοποίηση της δεύτερης φάσης, που αφορά στη συνολική ανάπλαση της περιοχής, θα πρέπει ο Δήμος Θεσσαλονίκης να προχωρήσει άμεσα στη σύνταξη των απαραίτητων μελετών, με χρηματοδότηση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Επιπλέον σε συνεννόηση με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων λύθηκε το θέμα της χρηματοδότησης του έργου και των απαραίτητων απαλλοτριώσεων, που θα γίνει από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.
«Σήμερα με το δήμαρχο λύσαμε ένα ζήτημα που έχει να κάνει με τη διάνοιξη στην οδό Ψελλού. Εμείς ως Υπουργείο και ως Αττικό Μετρό αυτό που έπρεπε να κάνουμε και πράγματι είχαμε κάνει, ήταν να βρούμε τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις, έτσι ώστε να υπάρχει οδική σύνδεση με το σταθμό του Μετρό. Διότι φανταστείτε πόσο κωμικό θα ήταν για μία σύγχρονη πόλη να έχει ένα μετρό και να μην έχει σύνδεση με το Μετρό. Ο Δήμος εδώ και καιρό έχει ένα πλάνο για ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής. Το ζήτημα – όπως πάντα στην Ελλάδα – δεν ήταν μόνο οι μελέτες, αλλά και πού θα βρούμε τη χρηματοδότηση. Μετά από πρόταση που έκανε το Υπουργείο μας, τα χρήματα αυτά θα δοθούν από το Υπουργείο Ανάπτυξης και το ΕΣΠΑ» επεσήμανε ο κ. Καραμανλής μετά τη συνάντηση με τον κ. Ζέρβα.
Αναφερόμενος στη συγκοινωνία της πόλης, ο υπουργός Υποδομών τόνισε πως «η κατάσταση στον ΟΑΣΘ δεν έχει καμία σχέση με αυτή που υπήρχε στο παρελθόν, από 220 λεωφορεία που παραλάβαμε στο δρόμο σήμερα είναι πάνω από 400. Επομένως και η ποσότητα, αλλά και η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται με τη διαδικασία του leasing, που ξεκίνησε εδώ από τη Θεσσαλονίκη, ένα πρωτοποριακό μέτρο, είναι πολύ καλύτερη από αυτή που ήταν. Αλλά δεν είμαστε ικανοποιημένοι και δε μένουμε εδώ. Θέλουμε να δημιουργήσουμε αστικές συγκοινωνίες ακόμη καλύτερες».
Η πορεία των έργων του μετρό
Απαντώντας σε ερωτήσεις για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής παρέπεμψε στην αναμενόμενη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) προσθέτοντας ότι «σε αυτή την πόλη το έργο του Μετρό συζητιέται εδώ και 15 χρόνια. Είναι το μόνο έργο Μετρό στην Ευρώπη που έχει μπει σε τρία χρηματοδοτικά προγράμματα. Τώρα, το εάν θα έχουμε καθυστέρηση, να το ρωτήσετε σε αυτούς που έκαναν προσφυγές.
Διότι έγινε μία προσφυγή, που δεν έπρεπε να γίνει, κατά την ταπεινή μου άποψη. Καθυστέρησε η απόφαση, διότι λόγω Covid και τα δικαστήρια ήταν κλειστά. Επομένως, αφού δούμε με προσοχή την απόφαση, την οποία αναμένουμε τις επόμενες ημέρες, θα μπορέσουμε να δούμε και το χρονοδιάγραμμα.
Πρέπει να αφήσουμε τις αντιπαραθέσεις του παρελθόντος και να καταλάβουμε ότι εμείς θέλουμε ένα Μετρό που να έχει και το Σταθμό Βενιζέλου, που θα αναδείξει την αρχαία κληρονομιά, αλλά θα είναι και ένα Μετρό, το οποίο θα μπορεί να λειτουργεί και να εξυπηρετεί τις ανάγκες της πρωτεύουσας των Βαλκανίων» κατέληξε.
Σύγκρουση Μητσοτάκη - Τσίπρα στη Βουλή - «Δεν είστε ο Παπανδρέου» - «Είσαι μπαταχτζής»
Άδεια αναψυχής: Τι ισχύει για όσους εργαζόμενους βρίσκονται σε αναστολή
Κορονοϊός: «Kουρεύεται» η ενημέρωση – Όλο το παρασκήνιο
Πανελλήνιες 2021: Οι απαντήσεις στο μάθημα της Βιολογίας
Εμβόλια mRNA: Στο «μικροσκόπιο» περιστατικά μυοκαρδίτιδας – Τι γνωρίζουμε μέχρι τώρα
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr