Ευρωπαικό Ετος Σιδηροδρόμων: Ξεκίνησε το τρένο που θα ενώσει 26 ευρωπαικές χώρες
Το Connecting Europe Express θα φτάσει στην Αθήνα στις 14 Σεπτεμβρίου με ενδιάμεσες στάσεις σε Ειδομένη και Θεσσαλονίκη🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Ξεκίνησε σήμερα Πέμπτη το ταξίδι του από την Πορτογαλία το ειδικό τρένο «Connecting Europe Express», το οποίο στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων 2021 μέσα στις επόμενες 35 μέρες θα περάσει από 40 πόλεις 26 κρατών, καταλήγοντας στο Παρίσι στις 7 Οκτωβρίου.
Το τρένο αναμένεται να φτάσει στην Αθήνα στις 14 Σεπτεμβρίου μέσω Βόρειας Μακεδονίας με ενδιάμεσες στάσεις σε Ειδομένη και Θεσσαλονίκη, ενώ την επόμενη μέρα θα αναχωρήσει προς Βουλγαρία και πάλι μέσω Θεσσαλονίκης.
Η πρωτοβουλία στην πραγματικότητα περιλαμβάνει τρεις διαφορετικές αμαξοστοιχίες εξαιτίας του διαφορετικού εύρους των σιδηροδρομικών γραμμών στην Ευρώπη, οι οποίες στις προσεχείς πέντε εβδομάδες θα σταματήσουν συνολικά σε περισσότερες από εκατό πόλεις. Πρόκειται για την ιβηρική αμαξοστοιχία, την κλασική αμαξοστοιχία και τη βαλτική αμαξοστοιχία που θα συναντιούνται κατά τη διαδρομή με στόχο να υπενθυμίσουν την έλλειψη διαλειτουργικότητας ανάμεσα σε ορισμένα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου της Ευρώπης, αλλά και να καταδείξουν την πολύ καλή συνεργασία ανάμεσα στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και τους διαχειριστές υποδομής.
Τα βαγόνια παρέχονται από διάφορες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες. Ένα από αυτά, που παρέχεται από τη MAV (Ουγγαρία), θα φιλοξενήσει κινητή έκθεση που διοργανώνει ο Ευρωπαϊκός Εκτελεστικός Οργανισμός για το Κλίμα, τις Υποδομές και το Περιβάλλον (CINEA) και η κοινή επιχείρηση Shift2Rail. Θα προβάλει τις πολυάριθμες υφιστάμενες τεχνολογίες και καινοτομίες που βελτιώνουν τη σιδηροδρομική εμπειρία και θα δείξει τον τρόπο με τον οποίο η ΕΕ στηρίζει έργα υποδομής. Την κλασική αμαξοστοιχία θα συμπληρώνουν ένα βαγόνι διαλέξεων (το οποίο παρέχει η SNCF, Γαλλία), δύο κλασικά βαγόνια επιβατών (DB, Γερμανία και SBB, Ελβετία), ένα βαγόνιεστιατόριο (FS, Ιταλία) και μια κλινάμαξα (ÖBB, Αυστρία).
Η ιβηρική αμαξοστοιχία που ταξιδεύει μεταξύ Πορτογαλίας και Ισπανίας παρασχέθηκε από την ισπανική εταιρεία Renfe, ενώ η λιθουανική LTG εκμεταλλεύεται τη βαλτική αμαξοστοιχία.
Εκδηλώσεις εντός και εκτός τρένου
Κατά μήκος της διαδρομής, προγραμματίζονται διάφορες εκδηλώσεις για την υποδοχή του τρένου σε σιδηροδρομικούς σταθμούς σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι φίλοι των σιδηροδρόμων μπορούν επίσης να παρακολουθήσουν συζητήσεις μέσα στην αμαξοστοιχία, καθώς και συνέδρια σχετικά με την πολιτική της ΕΕ για τις υποδομές και τον ρόλο του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), που θα μεταδίδονται ζωντανά μέσω του ιστότοπου της εκδήλωσης από τη Λισαβόνα, το Βουκουρέστι, το Βερολίνο και το Bettembourg.
Βάσει του προγράμματος το «Connecting Europe Express», αναχωρώντας από τη Λισαβόνα και τερματίζοντας το ταξίδι του στο Παρίσι, θα κάνει μια επίσημη στάση στη Λιουμπλιάνα, συνδέοντας την πορτογαλική, τη σλοβενική και τη γαλλική προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαικής Ενωσης.
Η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών, κ. Αντίνα Βαλεάν δήλωσε σχετικά: «Ο σιδηρόδρομος έχει διαμορφώσει την πλούσια, κοινή μας ιστορία. Ωστόσο, ο σιδηρόδρομος είναι επίσης το μέλλον της Ευρώπης, ο δρόμος μας για τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής και την τόνωση της οικονομικής ανάκαμψης από την πανδημία, καθώς χτίζουμε έναν τομέα μεταφορών με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Τις επόμενες εβδομάδες, το Connecting Europe Express θα εξελιχθεί σε κινούμενο συνεδριακό χώρο, εργαστήριο και φόρουμ δημόσιου διαλόγου για το πώς μπορούν επιβάτες και επιχειρήσεις να επιλέγουν τον σιδηρόδρομο ως τρόπο μεταφοράς».
Το Connecting Europe Express είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στην Κοινότητα Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων και Διαχειριστών Υποδομών (CER), με ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, διαχειριστές υποδομών και πολλούς άλλους εταίρους σε ευρωπαϊκό και σε τοπικό επίπεδο.
Ο πρόεδρος της CER και διευθύνων σύμβουλος των Αυστριακών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων, κ. Andreas Matthä, τόνισε τη σημασία του κοινού έργου, αλλά και των προβλημάτων που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ο σιδηρόδρομος: «Επί του παρόντος, υπάρχουν πάρα πολλοί τεχνικοί φραγμοί στις διασυνοριακές σιδηροδρομικές μεταφορές και είναι πολύ περίπλοκο να κυκλοφορεί ένα τρένο πέρα από τα εθνικά σύνορα στην Ευρώπη. Πρέπει να συνεχίσουμε τη στροφή των εμπορευματικών μεταφορών από τις οδικές στις σιδηροδρομικές μεταφορές, να παρέχουμε αποτελεσματικές υπηρεσίες στους καθημερινώς μετακινούμενους εργαζομένους και να διευρύνουμε τις διεθνείς επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με ημερήσιες και νυχτερινές υπηρεσίες. Είμαι πεπεισμένος ότι το Connecting Europe Express θα αυξήσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με αυτές τις προκλήσεις» κατέληξε.
Να σημειωθεί ότι για το συγκεκριμένο ταξίδι δεν διατίθενται εισιτήρια προς πώληση, αλλά οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποδεχτούν Connecting Europe Express και να συμμετάσχουν σε μερικές από τις εκδηλώσεις και τις δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν σε έναν σταθμό κοντά τους, εφόσον το επιτρέπουν τα μέτρα κατά της COVID-19.
Μίκης Θεοδωράκης: Ο Κρητικός, o Έλληνας, ο Οικουμενικός
Μίκης Θεοδωράκης: Δεν είπα ποτέ το Καραμανλής ή τανκς
Μίκης Θεοδωράκης: Όταν η Εντίθ Πιάφ ερμήνευσε την «Όμορφη Πόλη» στα γαλλικά
Μίκης Θεοδωράκης: Μια συζήτηση για όλα
Mad Clip: Πώς σημειώθηκε το τροχαίο δυστύχημα – Έτρεχε με ιλιγγιώδη ταχύτητα
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr