«Επιστρέφουν» δίπλα στον εξεταζόμενο οι εκπαιδευτές οδήγησης
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Στη σκιά των δύο τροχαίων δυστυχημάτων, στα οποία έχαναν τη ζωή τους ο διανομέας και η μαραθωνοδρόμος – ποδηλάτισσα στη Θεσσαλονίκη, αλλά και των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ που δείχνουν αύξηση των τροχαίων και του αριθμού των νεκρών και τραυματιών εξαιτίας οδικών ατυχημάτων και δυστυχημάτων φέτος, συζητήθηκε την Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου, το νομοσχέδιο για τις αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπαναχώρησε από την αρχική του θέση και με νομοτεχνική βελτίωση που ανακοίνωσε ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής θα επιτρέψει τελικά την παραμονή των εκπαιδευτών οδήγησης στο μπροστινό κάθισμα του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια της πρακτικής εξέτασης, δίπλα δηλαδή στον εξεταζόμενο.
Να σημειωθεί ότι η αρχική μορφή του νομοσχεδίου τοποθετούσε τους εκπαιδευτές στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου εξέτασης, ενώ ο νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης τους έθετε εντελώς εκτός οχήματος. Τελικά, φαίνεται ότι αν και η αρχική αιτιολόγηση της πρότασης να κάθονται οι εκπαιδευτές στο πίσω κάθισμα αφορούσε την πάταξη φαινομένων διαφθοράς και αλλοίωσης του αποτελέσματος της εξέτασης σήκωσε πολύ θόρυβο για το τίποτα αφού το υπουργείο αναδιπλώθηκε και συναίνεσε στη συνέχιση της υφιστάμενης πρακτικής.
Ο κ. Καραμανλής, πάντως, δεσμεύτηκε από το βήμα της Βουλής ότι θα υπάρξουν αυστηρές δικλείδες ασφαλείας και συγκεκριμένα:
Στα οχήματα θα υπάρχει κάμερα που θα καταγράφει πλήρως το εσωτερικό τους.
Το οπτικοακουστικό υλικό θα διατηρείται και θα υπόκειται σε ελέγχους.
Η διαδικασία θα παρακολουθειται και θα εκτελούνται δειγματοληπτικοί έλεγχοι από τους επόπτες.
Στην εφαρμοστική υπουργική απόφαση που θα ακολουθήσει θα προβλεφθούν πολύ αυστηρές κυρώσεις τόσο για τις σχολές οδήγησης και για τους εξεταστές σε περίπτωση που διαπιστωθεί αλλοίωση της εξέτασης.
Κόντρα για τη βροχή τροπολογιών και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Αιτία κόντρας μεταξύ κυβέρνησης και ΣΥΡΙΖΑ έγινε για ακόμα μια φορά η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον κ. Καραμανλή να επαναλαμβάνει τις θέσεις του για ξεπούλημα της εταιρίας από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή ποσού σχεδόν ίσου με την ετήσια επιχορήγηση της εταιρίας για την εκτέλεση των αγονων δρομολογίων.
Ο υπουργός αναφερόμενος στην κριτική που ασκήθηκε από τους δύο τομεάρχες Μεταφορών του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Νίκο Παππά και Χρήστο Γιαννούλη τόσο στις διατάξεις του νομοσχεδίου όσο και συνολικά, σημείωσε πως «η άρνηση της πραγματικότητας μπορεί να έχει και ιατρικές αιτίες», ενώ έκανε λόγο για «φαιδρότητες».
«Θέλω να ελπίζω ότι δεν τον χαρακτηρίζουν όσα είπε ότι η δική μας κριτική και ο τρόπος με τον οποίο τοποθετούμαστε οφείλεται σε ιατρικούς λόγους», απάντησε ο κ. Παππάς προσθέτοντας ότι αυτό «δεν τιμά το κοινοβούλιο και κανέναν από τους παραβρισκόμενους και με τη δική του συμβολή αυτά τα πράγματα θα έπρεπε να διαγραφούν από τα πρακτικά».
Για ένα ακόμα παράδειγμα κακής νομοθέτησης έκανε λόγο ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Χρήστος Γκόκας τονίζοντας ότι το εν λόγω νομοσχέδιο έφτασε στην Βουλή με 30 άρθρα περισσότερα, τα οποία δεν υπήρχαν στο αρχικό κείμενο που είχε αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση, αλλά και φορτωμένο με 6 τροπολογίες με συνολικά 47 άρθρα, δηλαδή «ουσιαστικά ένα ακόμα νομοσχέδιο», όπως είπε, τα οποία δεν πέρασαν καν από τις επιτροπές και η διαδικασία δε δίνει τη δυνατότητα στους βουλευτές να ψηφίσουν μόνο τα άρθρα με τα οποία συμφωνούν. Παράλληλα – όπως τόνισε – προβλέπει πληθώρα εξουσιοδοτικών διατάξεων και έκδοση 19 υπουργικών αποφάσεων μετά την ψήφισή του, οι οποίες πιθανότατα θα φέρουν καθυστερήσεις στην εφαρμογή του νόμου: «Η διαδικασία επαναλαμβάνεται και είναι αντίθετη με τον κανονισμό, όπως έχουμε επισημάνει και καταγγείλει πάρα πολλές φορές. Προφανώς για μια ακόμα φορά δεν έχουμε μια καλή νομοθετηση» κατέληξε.
Βαρύς εξακολουθεί να είναι ο φόρος αίματος στους δρόμους
Αυξημένα κατά 17,3% ήταν τα τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν στους ελληνικούς δρόμους τον Αύγουστο του 2021 σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Αν και το συγκεκριμένο μήνα δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα καμία από τις δύο χρονιές, η αυξημένη κινητικότητα φέτος φαίνεται ότι οδήγησε σε μεγαλύτερες απώλειες.
Συγκεκριμένα, ενώ τον Αύγουστο καταγράφηκαν 1.030 ατυχήματα, πέρυσι είχαν καταγραφεί 878 και τον Αύγουστο του 2019, 969.
Μεγαλύτερες ήταν όμως και οι απώλειες ανθρώπινων ζωών αλλά και οι βαρύτεροι ή ελαφρύτεροι τραυματισμοί. Βάσει των στοιχείων, τη ζωή τους τον φετινό Αύγουστο έχασαν 70 άνθρωποι έναντι 68 πέρυσι, βαριά τραυματίστηκαν 70 έναντι 54 πέρυσι και ελαφρά 1.177 έναντι 998.
Σε επίπεδο 8μήνου η αύξηση των τροχαίων περιοριζεται σε 13,1%, κάτι όμως το οποίο πιθανότατα αποδίδεται στους αρκετούς μήνες ισχύος των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας. Παρόλα αυτά ο αριθμός των νεκρών και τραυματιών εμφανίζεται σημαντικά αυξημένος: 387 νεκροί έναντι 370 και 390 βαριά τραυματίες έναντι 339.
«Φοβήθηκαν να την τιμήσουν»: Το ΑΠΘ δεν απένειμε τίτλο σπουδών στην οικογένεια της Κέλλυς που έχασε τη ζωή της στα Τέμπη - Η μητέρα της στο ethnos.gr
Θεσσαλονίκη: 55χρονος χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα, τελικά είχε καρκίνο και τον ενημέρωσαν 1 χρόνο μετά!
Η κλήρωση της Εθνικής: Η Σκωτία αντίπαλος της Ελλάδας στα πλέι οφ του Nations League
Συνεχίζει στο «Emily in Paris» ο Λούκας Μπράβο - Επιστρέφει στη Γαλλία η σειρά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr