Δυστύχημα ΗΣΑΠ: «Δεν έχουμε φρένα» – Οι εκκλήσεις του 41χρονου εργαζόμενου
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
O 41χρονος εργαζόμενος που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα που σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης στη γραμμή του ΗΣΑΠ, είχε ειδοποιήσει από την αρχή του δρομολογίου ότι υπήρχε πρόβλημα με τα φρένα του βαγονέτου.
Σύμφωνα με τον δικηγόρο της οικογένειας του θύματος, Δημήτρη Φούτση, από τις μαρτυρίες που υπάρχουν «ο συρμός από την Κηφισιά, από όπου ξεκίνησε, δεν είχε φρένα». Όπως είπε ο δικηγόρος μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο άτυχος 41χρονος στην ενδοεπικοινωνία έκανε εκκλήσεις «Δεν έχουμε φρένα, η πορεία μας είναι ανεξέλεγκτη».
Ο κ. Φούτσης τόνισε πως ο εργοδηγός ήταν εκείνος που έσωσε τις ζωές των συναδέλφων του, προτρέποντάς τους να πηδήξουν σε συγκεκριμένο σημείο, στο Νέο Ηράκλειο, και έμεινε τελευταίος πάνω στον συρμό που προσέκρουσε τελικά σε τρένο, το οποίο είχε ακινητοποιηθεί στον Άγιο Νικόλαο, προκειμένου να σταματήσει την ανεξέλεγκτη πορεία του.
«Δεν μπορεί να πήγαινε με ταχύτητα μόνο 50 χλμ/ώρα»
«Δεν μπορεί να πήγαινε με ταχύτητα μόνο 50 χλμ/ώρα» δήλωσε εμφατικά ο κ. Φούτσης, εκτιμώντας πως είχε αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 100 χλμ/ώρα κατά τη στιγμή της πρόσκρουσης.
Σημείωσε, τέλος, πως ο συρμός ανήκε σε μία αυστριακή εταιρεία, που είχε αναλάβει εργολαβικά από την ΣΤΑΣΥ τις εργασίες λείανσης στις γραμμές. Ήταν ιδιοκατασκευή, για την οποία εγείρονται – όπως είπε – ζητήματα ασφαλείας. Επικαλούμενος μαρτυρίες, ανέφερε επίσης πως τους τελευταίους δύο μήνες υπήρχαν και άλλα αντίστοιχα συμβάντα με τον συγκεκριμένο συρμό.
ΣΤΑΣΥ: «Θα αναζητηθούν ευθύνες στον ιδιώτη ανάδοχο του έργου»
Σύμφωνα με την ΣΤΑΣY διερευνάται για ποιο λόγο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης ενώ θα αναζητηθούν ευθύνες στον ιδιώτη ανάδοχο του έργου. Η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο λείανσης του τροχιόδρομου είναι γερμανική Schweerbau GMBH & CO KG. Το μηχάνημα λείανσης ανήκει στην εν λόγω εταιρεία, και στις συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας, είναι μεταξύ άλλων και η συντήρηση και ο έλεγχος των μηχανημάτων, αναφέρει.
H ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ
«Αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα, που σημειώθηκε το πρωί στη Γραμμή 1 του Μετρό και ενώ είναι σε εξέλιξη έρευνα που διενεργείται από τις αρμόδιες Αρχές σε συνεργασία με τη ΣΤΑ.ΣΥ. Μον. Α.Ε., διευκρινίζεται, ότι:
- Στο μηχάνημα λείανσης επέβαιναν 5 συνολικά εργαζόμενοι, 2 υπάλληλοι της ΣΤΑ.ΣΥ. και 3 αλλοδαποί, υπάλληλοι της Γερμανικής εταιρείας που εκτελεί το έργο. Ο εκλιπών είναι υπάλληλος της ΣΤΑ.ΣΥ., ένας υπάλληλος της Αναδόχου εταιρείας νοσηλεύεται με σοβαρά τραύματα και οι λοιποί τρεις επιβαίνοντες είναι καλά στην υγεία τους.
- Οι υπάλληλοι της ΣΤΑ.ΣΥ. μετακίνησαν σταθμευμένο στο σταθμό “Αττική” συρμό στον τροχιόδρομο μεταξύ των σταθμών “Αττική” και “Άγιος Νικόλαος”, ούτως ώστε να προκληθεί ελεγχόμενη σύγκρουση εκτός του σταθμού, με τις μικρότερες το δυνατό υλικές ζημιές.
- Διερευνάται ο λόγος για τον οποίο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης της Αναδόχου εταιρείας.
- Το έργο λείανσης του τροχιόδρομου ανέλαβε εταιρεία, πιστοποιημένη στο εν λόγω αντικείμενο, μετά από διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού. Στις συμβατικές υποχρεώσεις τις εταιρείας, είναι μεταξύ άλλων και η συντήρηση και ο έλεγχος των μηχανημάτων.
Το τραγικό συμβάν αποδίδεται σε αίτια που αφορούν στον εξοπλισμό της Αναδόχου και η ΣΤΑ.ΣΥ. θα αναζητήσει κάθε είδους ευθύνες για αυτό».
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr