Σχολεία: Οι μαθητές γύρισαν στις τάξεις αγριεμένοι και αρνητές της μαθησιακής διαδικασίας
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Μετράμε ήδη τρεις μήνες από την πρώτη μέρα επαναλειτουργίας των σχολείων. Κρατήσαμε τα σχολεία ανοιχτά, με την καλή συνεργασία όλων μας. Με τον κίνδυνο και την πιθανότητα ενός νέου κλεισίματος να μας σημαδεύει. Ευτυχώς, ο εφιάλτης δεν επαναλήφθηκε. Συνεχίστηκε η δια ζώσης διδασκαλία με καθηγητές και μαθητές στις τάξεις εκεί που είναι η θέση τους.
Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν τα μαθήματα διαπιστώθηκε η αλλαγή των μαθητών.
Και δεν μιλάω για τη μαθησιακή απόδοση που έφτασε στα τάρταρα… Μιλάω για την αλλαγή της συμπεριφοράς. Θυμός, πολλές φορές αναίτιος, έλλειψη συγκέντρωσης, διάσπαση προσοχής, εύκολη κόπωση , απουσία καλής διάθεσης, εκρήξεις χωρίς σοβαρό λόγο και κάποιες φορές προσβλητική συμπεριφορά ως προς διδάσκοντες και συμμαθητές, είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά του νέου προφίλ των μαθητών, μετά την παρατεταμένη καραντίνα και την τηλεκπαίδευση.
Ο ιός μεταλλάσσεται και εξαπλώνεται προκαλώντας τρόμο και ανασφάλεια, αλλά μαζί μ αυτόν μεταλλάσσεται και η ανθρώπινη ψυχολογία. Τα παιδιά κλείστηκαν στο σπίτι και συνδέθηκαν με τον έξω κόσμο χρησιμοποιώντας το ίντερνετ, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και για την εκπαίδευση τους αλλά και για τη διασκέδαση τους.
Η παρατεταμένη όμως χρήση του διαδικτύου δημιουργεί προβλήματα και ανεπιθύμητες ενέργειες. Το βασικότερο; Οι κοινωνικές συναναστροφές αντικαθίστανται από την επαφή που προσφέρει ο ψηφιακός κόσμος της οθόνης και του πληκτρολογίου. Τα συναισθήματα όμως δεν πληκτρολογούνται ούτε εκφράζονται με εικονίδια. Και οι έφηβοι χρειάζονται όσο καμία ηλικιακή μερίδα της κοινωνίας, την επαφή δια ζώσης, για την ομαλή ψυχοσυναισθηματική τους εξέλιξη.
Οι μαθητές γύρισαν στις τάξεις αγριεμένοι θυμωμένοι και αρνητές της μαθησιακής διαδικασίας. Έχουν ξεχάσει πως να είναι μαθητές, πως πρέπει να συμπεριφέρονται, πως να αφομοιώνουν ένα κείμενο πως να επεξεργάζονται ένα μαθηματικό πρόβλημα.
Ο χρόνος έχει σταματήσει εκεί στο πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου του 2020. Όταν νομίζαμε όλοι, ότι μετά τις δυο κρίσιμες βδομάδες θα επανέλθουμε στην κανονικότητα. Όμως αυτό δεν έγινε και οι συνέπειες γίνονται πια αισθητές στην επίδοση τους και στη συμπεριφορά τους.
Ο κορονοϊός δεν ήταν τελικά μόνο ένας ιός που δοκιμάζει και εξαντλεί τους πνεύμονες, αλλά μια κατάσταση που δοκιμάζει και εξαντλεί την ψυχική μας ισορροπία, την παιδεία μας, τη συνείδηση μας, τη θετική σκέψη μας όλη μας την ανθρώπινη υπόσταση. Μας απομόνωσε, μας τρόμαξε, μας δίχασε. Ήταν ένας δοκιμαστής της ανθρώπινης συμπεριφοράς τελικά, με τους εφήβους να επηρεάζονται πιο πολύ απ όλους και να βιώνουν τις πιο άσχημες παρενέργειες της αλλαγής της καθημερινότητας όπως μέχρι τώρα τη γνωρίζαμε. Απροειδοποίητο διαγώνισμα. Με μια ολόκληρη κοινωνία να πιάνεται αδιάβαστη. Και την ψυχική μας ισορροπία μετεξεταστέα. Ας ελπίσουμε να μη μείνει «στον τόπο»...
Διαβάστε ακόμη στο alfavita.gr:
- Νέα προκήρυξη προσλήψεων ΕΠΟΠ 2022: Πότε βγαίνει, πώς κάνετε αίτηση
- Προκήρυξη - Προσλήψεις ΕΛ.ΑΣ.: Πώς μοριοδοτείσαι στην Αστυνομία
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr