ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα: Εντός του 2022 δημοπρατείται ο νέος σταθμός
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Δέκα χρόνια μετά την υπογραφή του πρώτου μνημονίου για την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα και πάνω από 15 χρόνια ύστερα από τις πρώτες συζητήσεις για την αναγκαιότητα της μεταφοράς των δύο σταθμών των ΚΤΕΛ, φιλοδοξεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να δημοπρατηθεί το έργο.
Όπως επεσήμανε ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος απαντώντας σε ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή, Παναγιώτη Κουρουμπλή: «Ελπίζουμε ότι μέσα στο 2022 θα έχει δημοπρατηθεί. Το στάδιο της υλοποίησης των σχεδίων εκπόνησης του έργου αναμένεται να διαρκέσει 16 μήνες από την έκδοση της σχετικής πολεοδομικής άδειας κατασκευής του κτηρίου».
Ο φουτουριστικός σταθμός που έχει σχεδιαστεί βάσει της μελέτης του ΕΜΠ και παραμένει μακέτα εδώ και πολλά χρόνια, θα στεγάσει τους δύο σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ της χώρας του Κηφισού και της Λιοσίων και τις διεθνείς γραμμές, οι οποίες έως τώρα σταθμεύουν εν πολλοίς ανεξέλεγκτα σε διάφορα σημεία. Εκτός του χώρου του σταθμού, ο σχεδιασμός δίνει τη δυνατότητα κατασκευής καταστημάτων εμπορικής χρήσης, εστίασης, χώρων πολιτιστικών εκδηλώσεων, τραπεζών, αλλά και μιας μικρης ξενοδοχειακής μονάδας δυναμικότητας έως 100 κλινών.
Στόχος είναι ο νέος τερματικός σταθμός να προσομοιάζει σε αεροδρόμιο. Η τελευταία εξέλιξη στο υπό σχεδιασμό έργο, είχε σημειωθεί ακριβώς ένα χρόνο πριν, όταν και είχε υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου. Η Μελέτη είχε διαβιβαστεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος στις 18.1.2021 στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής για δημοσιοποίηση στο πλαίσιο της διαβούλευσης και ενημέρωσης του κοινού. Ωστόσο, σήμερα, ένα χρόνο μετά, το θέμα δεν έχει εισαχθεί ακόμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, διότι εκκρεμούν οι απόψεις του Δήμου Αιγάλεω.
Επιπλέον, το υπουργείο δεν έχει καταλήξει ακόμα στον τρόπο της υλοποίησης του έργου, όπως προκύπτει από την απάντηση του κ. Παπαδόπουλου: «Πρόκειται για ένα έργο δημοσίου συμφέροντος, ιδιαίτερα σύνθετο, με πολλούς φορείς να έχουν άμεση ή έμμεση εμπλοκή. Γι’ αυτόν τον λόγο εξετάζονται όλοι οι δυνατοί τρόποι υλοποίησής του», σημείωσε.
Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 100 εκατ. ευρώ και εξετάζεται να προχωρήσει είτε μέσω παραχώρησης ή με ΣΔΙΤ, περίπτωση στην οποία θα συγχρηματοδοτηθεί από ιδιωτικά και δημόσια κεφάλαια.
Το σχέδιο για τον Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων
Ο Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων προγραμματίζεται να αναπτυχθεί σε συνολική έκταση περίπου 69 στρεμμάτων, η οποία ανήκει στην Αττικό Μετρό. Στόχος είναι να αποτελέσει ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο που θα εξυπηρετεί ημερήσια κίνηση άνω των 40.000 επιβατών ή ετήσια κίνηση περίπου 15 εκατομμυρίων επιβατών.
Σήμερα από τον σταθμό του Κηφισού αναχωρούν 31 ΚΤΕΛ, ενώ από το σταθμό της Λιοσίων αναχωρούν 11 ΚΤΕΛ. Στο νέο σταθμό εκτός από τους χώρους άφιξης και αναχώρησης των λεωφορείων έχουν προβλεφθεί επιφανειακοί χώροι πρασίνου συνολικής έκτασης 30.000 τ.μ. με δέντρα και θάμνους που θα περιορίζουν το θόρυβο, την ατμοσφαιρική ρύπανση αλλά και την οπτική όχληση, ενώ η πρόσβαση των οδικών μέσων θα γίνεται κυρίως μέσω οδών που πρόκειται να διανοιχτούν βάσει του ρυμοτομικού σχεδίου χωρίς επιβάρυνση του κορεσμένου οδικού δικτύου της περιοχής (π.χ. Ιερά Οδός).
Στη μελέτη έχουν προβλεφθεί και βοηθητικοί χώροι, στους οποίους περιλαμβάνονται αίθουσα αναμονής των επιβατών χωρητικότητας περίπου 2.000 ατόμων με καθίσματα, εκδοτήρια εισιτηρίων, γραφείο ασυνόδευτων αποσκευών, χώροι ανάπαυσης των οδηγών λεωφορείων, πρατήριο καυσίμων για τα λεωφορεία καθώς επίσης και πλυντήριο και συνεργείο επισκευών.
Στόχος της μελέτης ως προς την εξυπηρέτηση των επιβατών ήταν να ελαχιστοποιηθούν κατά το δυνατόν και να μην ξεπερνούν τα 300 μέτρα οι αποστάσεις που θα πρέπει να διανύουν με τις αποσκευές τους πεζή κατά τη μετεπιβίβασή τους από και προς το μετρό, τα λεωφορεία, τα ΙΧ και τα ταξί, ενώ προβλέπεται η δημιουργία χώρου στάθμευσης 572 οχημάτων.
Ο ΚΣΥΛ Ελαιώνα θα συνδέεται με τον σταθμό Μετρό “ΕΛΑΙΩΝΑΣ” καθώς επίσης και με αστικές γραμμές λεωφορείων, οι οποίες είχαν αρχικά υπολογιστεί σε 12 – 14, ενώ θα υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος χώρος για ταξί.
Το παρελθόν του έργου
Δέκα χρόνια πριν, στις 30 Μαρτίου του 2012 υπογράφεται Σύμφωνο Συνεργασίας μεταξύ της «Αττικό Μετρό», του Δήμου Αιγάλεω και του συνεταιρισμού με την επωνυμία «Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων», με αντικείμενο τη συνεργασία για την υλοποίηση του κεντρικού σταθμού σε έκταση 69 στρεμμάτων, όπου υπήρχαν άλλα 20 στρέμματα που απαιτούνταν για την απαλλοτρίωση, η οποία ήδη έχει συντελεστεί.
Ο ΚΣΑΥΛΕ, όπως ονομάζεται ο «Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων», ανέθεσε με ίδια κεφάλαια στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ένα ερευνητικό πρόγραμμα για τη διαχείριση, την οργάνωση, την ανάπτυξη, τον σχεδιασμό του πολυλειτουργικού αυτού συστήματος, το οποίο παρακολουθείται και συντονίστηκε από την Αττικό Μετρό.
Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει ανάπτυξη σχεδίων του σταθμού, δρόμους οι οποίοι χρειάζονται να υπάρχουν, περιβαλλοντικές επιπτώσεις και συγκοινωνιακές μελέτες. Το σχέδιο έχει πλήρως ολοκληρωθεί και έχει υποβληθεί στην Αττικό Μετρό για ενημέρωση.
Στις 2.1.2018 η Αττικό Μετρό συνέταξε ένα σχέδιο ιδιωτικού συμφωνητικού μεταξύ της ΚΣΑΥΛΕ και του χρηματοοικονομικού συμβούλου, προκειμένου να υπογραφεί μόλις αναδειχθεί υποψήφιος σύμβουλος για τον διαγωνισμό που έγινε πρόσκληση ενδιαφέροντος από την Αττικό Μετρό.
Στις 8.6.2018 αναδείχθηκε ο σύμβουλος, η «Grant Thornton», για την υλοποίηση αυτού του έργου. Τον Ιανουάριο του 2019 υπεγράφη το ιδιωτικό συμφωνητικό με την «Grant Thornton» με αντικείμενο τη σύνταξη χρηματοοικονομικής μελέτης.
Πλέον αναμένεται η εισαγωγή του θέματος στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.
Για τις καθυστερήσεις ετών, οι οποίες έχουν σημειωθεί στο έργο, το υπουργείο Μεταφορών καταλογίζει ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση: «Με ευθύνη της προηγούμενης Κυβέρνησης, η Αττικό Μετρό, ενώ έκανε όλες αυτές τις ενέργειες, δεν προχώρησε ποτέ στην παράταση του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Αττικό Μετρό, του Δήμου Αιγάλεω και του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων, παρ’ ότι η προηγούμενη σύμβαση, το μνημόνιο συνεργασίας, είχε λήξει το 2017», σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Απαντώντας ο κ. Κουρουμπλής τόνισε ότι η παρούσα κυβέρνηση βρίσκεται πλέον σχεδόν τρία χρόνια στο τιμόνι της χώρας, χωρίς το έργο να έχει προχωρήσει. Ανέφερε μάλιστα ότι «η απουσία του Πρωθυπουργού ως Βουλευτή της πιο υποβαθμισμένης περιοχής της Αττικής, την οποία επέλεξε για γνωστούς και ευνόητους λόγους να είναι η περιοχή όπου έθεσε υποψηφιότητα, είναι εκκωφαντική, όπως λένε οι δήμαρχοι της περιοχής».
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Μεταφορών απάντησε ότι «δεν είναι τυχαίο ότι Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε την έδρα σε αυτή την περιοχή και οι παρεμβάσεις που γίνονται εκεί τα τελευταία 2,5 χρονια είναι σημαντικές», αναφέροντας ενδεικτικά τη μετεγκατάσταση των μεταφορικών εταιρειών στη Φυλή, την οποία χαρακτήρισε «τεράστιο έργο».
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr