Εuroferry Olympia: «Άκουγα κι άλλες φωνές» - Τα πρώτα λόγια του διασωθέντα
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Πολύ θετική εξέλιξη στην υπεράνθρωπη προσπάθεια κατάσβεσης του φλεγόμενου πλοίου Euroferry Olympia καθώς εντοπίστηκε από διασώστες της ΕΜΑΚ στην πρύμνη και είναι καλά στην υγεία του, επιβάτης.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες ενώ αρχικά γινόταν λόγος για άνδρα Λιθουανικής καταγωγής, ο διασωθέντας τελικώς φαίνεται ότι κατάγεται από τη Λευκορωσία, χωρίς ακόμα να είναι γνωστό εάν πρόκειται για κάποιον από τους 12 αγνοούμενους ή δεν ήταν στη λίστα επιβατών.
Μάλιστα σύμφωνα με τις πληροφορίες που μετέδωσε στο OPEN η Γεωργία Λαγού ο άνδρας στα πρώτα του λόγια μετά τη διάσωση, ανέφερε ότι κατά διαστήματα άκουγε και άλλες φωνές μέσα το πλοίο κάτι το οποίο αναζωπυρώνει την ελπίδα για εντοπισμό και υπολοίπων αγνοούμενων.
Νωρίτερα, μιλώντας στο OPEN, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης επιβεβαίωσε την πολύ θετική εξέλιξη του εντοπισμού αναφέροντας ότι αναμένεται να γίνει η ταυτοποίηση.
Εντός της ημέρας δεν αποκλείεται να υπάρξει νέα επιχείρηση από ειδική ομάδα επί του πλοίου για τον εντοπισμό των υπολοίπων 11 αγνοουμένων αν το θερμικό και τοξικό φορτίο πέσει.
Η μετακίνηση του πλοίου στο συγκεκριμένο σημείο κρίθηκε αναγκαία λόγω αλλαγής των καιρικών συνθηκών στη θαλάσσια περιοχή αλλά και να διασφαλιστεί ότι δεν θα κινδυνεύει να παρασυρθεί και να προσαράξει στα αβαθή ή να σε προσκρούσει επάνω σε κάποιο άλλο πλοίο.
Περιμετρικά του πλοίου βρίσκονται πέντε ρυμουλκά, πλοιάριο της Πυροσβεστικής και δύο πλωτά του Λιμενικού. Επίσης επιχειρεί ελικόπτερο.
Σημειώνεται ότι κλιμάκιο της "Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ)" έχει ήδη μεταβεί στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της σύμφωνα με το κοινοτικό και εθνικό δίκαιο, για να διεξάγει τεχνική διερεύνηση για τον εντοπισμό των αιτιών και συνθηκών που οδήγησαν στην πρόκληση του ναυτικού ατυχήματος της πυρκαγιάς, σε συνεργασία με την ομότιμη ιταλική Αρχή DIGIFEMA. (DIGIFEMA: Direzione Generale Investigazioni Ferroviarie e Marittime).
Στα ανοιχτά της Κασσιόπης το φλεγόμενο πλοίο
Τις υπεράνθρωπες προσπάθειες καταβάλλουν οι δυνάμεις πυρόσβεσης, προκειμένου να σβήσουν τις εστίες φωτιάς που εξακολουθούν να μαίνονται στο πλοίο Euroferry Olympia καταγράφει η κάμερα του OPEN ενώ οι υψηλές θερμοκρασίες σε σημεία του πλοίου.
Στις αποκλειστικές εικόνες που καταγράφουν oι Δημήτρης Αλεξάκης και Άρης Κουτσιούκης αποτυπώνονται οι προσπάθειες για να τεθεί υπό έλεγχο η φωτιά ενώ το πλοίο ρυμουλκήθηκε σε ασφαλές αγκυροβόλιο, στα βόρεια της Κέρκυρας βορειοανατολικά του όρμου Κασσιόπης.
Συνολικά εξακολουθούν να επιχειρούν στην κατάσβεση τρία περιπολικά σκάφη του Λιμενικού , ένα πυροσβεστικό πλωτό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και πέντε Ρυμουλκά.
Μιλώντας στην εκπομπή του OPEN, «Τώρα ό,τι συμβαίνει» ο αρχιπυραγός και επικεφαλής της ΕΜΑΚ Γιώργος Μήτσης, εξήγησε ότι οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες δυσχεραίνουν το έργο των δυνάμεων που επιχειρούν καθώς οι θερμοκρασίες στο περίβλημα αγγίζουν τους 600 βαθμούς Κελσίου, ενώ στο εσωτερικό είναι πάνω και από 2.000.
Μάλιστα όπως ανέφερε δραματικά «οι διασώστες μας που είχαν μπει έλιωσαν τα παπούτσια τους», ενώ εκλείονται πολύ τοξικά αέρια.
Όπως εξήγησε, «η ορατότητα μέσα είναι μηδενική, πάμε δια της αφής γιατί δεν έχουμε καμία οπτική επαφή».
Καταγγελίες για το πλοίο από το 2017: Θυμίζει «Norman Atlantic»
Καταγγελίες από τον Ιούνιο του 2017 είχε διατυπώσει το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας για τις συνθήκες στο πλοίο «Euroferry Olympia» όπως και για το πλοίο «Euroferry Egnazia» της εταιρείας Grimaldi.
Σε σχετική επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές Πάτρας και Ηγουμενίτσας, οι επαγγελματίες οδηγοί τόνιζαν ότι η επικρατούσα κατάσταση θύμιζε «μνήμες Norman Atlantic».
«Η στοιβασία των φορτηγών δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δε χωράει να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών)», ανέφεραν στην επιστολή τους. Σημείωναν δε, ότι οδηγοί «κοιμούνται όπου βρουν», ακόμη και στα οχήματά τους. Στην ίδια επιστολή ανέφεραν ότι οι καμπίνες δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ότι δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός και ότι σε κάποια δρομολόγια δεν επαρκούσε ο αριθμός τους για τους επιβαίνοντες.
Αναλυτικά, ο Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας στην επιστολή του ανέφερε:
- Οι καμπίνες των πλοίων δεν τηρούν τις προδιαγραφές για την ξεκούραση και ανάπαυση των οδηγών. Είναι σε άθλια κατάσταση σε ό,τι αφορά την υγιεινή και ελλοχεύουν μολυσματικές ασθένειες (κυκλοφορούν έντομα, κατσαρίδες κ.λπ.)
- Οι χώροι καθαρισμού και υγιεινής των οδηγών (τουαλέτες, ντους) δεν λειτουργούν.
- Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, με συνέπεια οι οδηγοί να κοιμούνται όπου βρουν (σαλόνι κ.λπ.) ή για όσους επιτρέπεται η πρόσβαση (λόγω στοιβασίας) στις καμπίνες των φορτηγών - «(μνήμες "Norman Atlantic" κύριε υπουργέ)», επισημαίνουν.
- Πολλοί συνάδελφοι έχουν υποστεί τροφική δηλητηρίαση από το φαγητό του πλοίου.
- Οι καμπίνες του πλοίου πολλές φορές δεν επαρκούν για τους επιβαίνοντες με ό,τι συνεπάγεται αυτό.
- Δεν δουλεύουν τα εξαεριστικά στα γκαράζ των πλοίων, με συνέπεια η κατάσταση να είναι ανυπόφορη από τα καυσαέρια των ΦΔΧ.
- Η στοιβασία των ΦΔΧ δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωρά να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών).
Ο Σωκράτης Φάμελλος κι επίσημα πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ: Οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει, το πρώτο μήνυμά του και το βιογραφικό του
Πανικός σε γνωστό μπαρ στο Παγκράτι μετά από φωτιά: Έσπαγαν τα παράθυρα
Τρόμος στην Τουρκία: Φωτιά σε κινητήρα αεροσκάφους κατά την προσγείωση - Βίντεο
Γκλέτσος για τις μπαταρίες και τις ανεμογεννήτριες: «Έμαθε ο κόσμος από αυτό το viral λάθος»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr