Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο ΚΑΣ η έγκριση των μελετών για τις υποκείμενες αρχαιότητες
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Τη δέσμευση ότι στο τέλος του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό σε λειτουργία επανέλαβε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης ύστερα από την πολύωρη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη στα γραφεία της Αττικό Μετρό στη Θεσσαλονίκη.
Αναφορικά με τις αρχαιολογικές εργασίες, σημείωσε ότι έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου πλην του σταθμού Βενιζέλου που βρίσκονται στο 97%, ενώ ανακοίνωσε ότι αύριο θα εισαχθεί σε συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) το θέμα της έγκρισης των μελετών για την αντιμετώπιση των υποκείμενων αρχαιοτήτων.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, στη βασική γραμμή του έργου υπάρχει μεγάλη πρόοδος στην εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ παράλληλα ξεμπλόκαρε, μετά από αρκετά χρόνια, και πλέον υπογράφεται την ερχόμενη εβδομάδα η σύμβαση για τον υπολειπόμενο ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό στο έργο της επέκτασης στην Καλαμαριά.
Έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 18 υπερσύγχρονων συρμών και συνεχίζονται επιτυχώς οι δοκιμαστικές λειτουργίες, ενώ προκηρύχθηκε και ο διαγωνισμός και η επιτροπή ελέγχει τα δικαιολογητικά για την προμήθεια των 15 επιπλέον συρμών του Μετρό.
«Προχωράμε με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα στον προγραμματισμό που έχουμε κάνει και μένουμε πιστοί στα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει. Είμαστε αποφασισμένοι και προχωράμε μπροστά για να έχει η πόλη μέχρι το τέλος του 2023 το πλέον σύγχρονο και λειτουργικό Μετρό σε όλη την Ελλάδα», τόνισε ο κ. Καραγιάννης.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει του αναθεωρημένου από την τελευταία αίτηση παράτασης χρονοδιαγράμματος του αναδόχου, το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ενώ η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση ανέρχεται σε 250.000 επιβάτες.
Αναλυτικά το έργο περιλαμβάνει:
- 13 σύγχρονους Σταθμούς με κεντρική αποβάθρα (απόσταση μεταξύ σταθμών: 500 - 600μ., μήκος κεντρικής αποβάθρας: 60 μ.)
- 9,6χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
- 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό και χωρητικότητα 450 ατόμων και έχουν ήδη παραληφθεί.
- Μέγιστη Ικανότητα μεταφοράς: 18.000 επιβάτες / ώρα / κατεύθυνση
- Αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ. στη περιοχή της Πυλαίας
Σύστημα αυτόματων θυρών επί των αποβαθρών σε κάθε σταθμό, για να λειτουργήσει σε συντονισμό με τους συρμούς, μέσω του συστήματος σηματοδότησης
Στη σύσκεψη μετείχαν εκτός του κ. Καραγιάννη, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑTTIKO ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Νίκος Κουρέτας, ο Διευθυντής Έργου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε, Μιλτιάδης Μπούγαλης, υψηλόβαθμα στελέχη της Διεύθυνσης Έργου καθώς και ο Διευθυντής Έργου της Αναδόχου Κοινοπραξίας, Παναγιώτης Κορακίτης και συνεργάτες του.
Σημερινή κατάσταση του Βασικού Έργου
Μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 82% και ο ανάδοχος απασχολεί προσωπικό 605 ατόμων.
Σύμφωνα με την ενημέρωση της Αττικό μετρό, έχουν ολοκληρωθεί πλήρως οι δύο σήραγγες και τα έργα πολιτικού μηχανικού στους 12 σταθμούς και στο αμαξοστάσιο, ενώ έως τις αρχές του καλοκαιριού θα έχουν ολοκληρωθεί και θα παραδοθούν προς χρήση τα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ στο Aμαξοστάσιο. Τους τελευταίους μήνες έχουν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό οι εργασίες τελικής διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου στους σταθμούς «Ν. Σιδ. Σταθμός», «Δημοκρατίας», «Σιντριβάνι», «Πανεπιστήμιο», «Παπάφη», «Ευκλείδη» και «Μαρτίου».
Στο Νότιο τμήμα του σταθμού «Αγία Σοφία» ξεκίνησε η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων και ολοκληρώθηκε η τελική διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου ενώ δόθηκε σταδιακά προς χρήση στο τέλος του 2021. Επίσης αποδόθηκε η οδός Εγνατία στην οριστική της μορφή και έχει κατασκευαστεί πλήρως (διπλή γραμμή) στο τμήμα από «Συντριβάνι» έως Αμαξοστάσιο (στο τμήμα όπου έχουν ξεκίνησει τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών), ενώ στο υπόλοιπο τμήμα από «Ν. Σιδ. Σταθμός» έως «Σιντριβάνι» αναμένεται να ολοκληρωθούν στο πρώτο εξάμηνο του 2022.
Επιπλέον έχουν αφιχθεί στο Αμαξοστάσιο και οι 18 συρμοί που προβλέπονταν στη σύμβαση και βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικές δοκιμές τους.
Τον Ιούλιο του 2021 ολοκληρώθηκαν οι εγκαταστάσεις όλων των απαραίτητων συστημάτων, ενεργοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση στο τμήμα «Σιντριβάνι» έως «Αμαξοστάσιο» και ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών στο συγκεκριμένο τμήμα. Με την ολοκλήρωση των εργασιών στον σταθμό «Βενιζέλου» οι παραπάνω δοκιμές θα επεκταθούν στο υπόλοιπο τμήμα από «Ν. Σιδ. Σταθμός» έως «Σιντριβάνι» και η επιτυχής έκβασή τους θα αποτελέσει την ολοκλήρωση του έργου.
Αρχαιολογικές Εργασίες - Σταθμός Βενιζέλου
Βάσει της ενημέρωσης της Αττικό Μετρό, έχει αποσπασθεί το οδόστρωμα της Μέσης οδού ‘decumanus maximus’ ολόκληρο (ανά τμήματα), όπως περιγράφεται στην εγκεκριμένη μελέτη, μαζί με τα υποκείμενα οδοστρώματα, έως την άνω επιφάνεια των υποκείμενων αγωγών ΑΓ12 και ΑΓ13.
Τον Αύγουστο του 2021 ξεκίνησαν οι εργασίες προσωρινής αντιστήριξης της Βόρειας Πρόσβασης του Σταθμού «Βενιζέλου», απαραίτητες για την έναρξη αρχαιολογικής ανασκαφής στην εν λόγω περιοχή. Ολοκληρώθηκαν τέλος Δεκεμβρίου 2021 και κατόπιν ξεκίνησε η αρχαιολογική ανασκαφή η οποία διενεργείται σε έκταση 323,00 τ.μ. και θα φτάσει σε βάθος 9,5μ. περίπου.
Υπολείπεται επίσης η αρχαιολογική έρευνα στο ΝΑ φρέαρ του Σταθμού, σε έκταση 83 τ.μ. και σε βάθος 7,5μ. περίπου.
Επέκταση προς Καλαμαριά
Παράλληλα με την εξέλιξη των εργασιών του βασικού έργου του ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, βρίσκονται σε εξέλιξη και οι εργασίες για την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά, η οποία περιλαμβάνει 5 Σταθμούς, 5 φρέατα και συνολικά 4,77χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
Στα έργα της επέκτασης απασχολούνται 220 άτομα, ενώ μέχρι σήμερα το συνολικό ποσοστό υλοποίησης του αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 84,3%.
Συγκεκριμένα, έχουν ήδη ολοκληρωθεί πλήρως οι δύο σήραγγες, ενώ τον Ιούνιο του 2021 ξεκίνησαν οι εργασίες τελικής διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου στους σταθμούς «Νομαρχία», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα». Έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό οι εργασίες τελικής διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου, κατασκευής νησίδων και πεζοδρομίων στην περιοχή του σταθμού «Καλαμαριά».
Για τις ανάγκες της επέκτασης, προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την προμήθεια 15 νέων συρμών, προϋπολογισμού 142.000.000 ευρώ. Οι προσφορές αποσφραγίσθηκαν την 1η Φεβρουαρίου 2022 και την περίοδο αυτή η Επιτροπή Διαγωνισμού ελέγχει τα σχετικά δικαιολογητικά.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr