ΟΣΥ: Δεύτερο λεωφορείο στις φλόγες σε μία εβδομάδα - Ερωτηματικά για την κατάσταση του στόλου
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων εγείρουν τα απανωτά περιστατικά φωτιάς σε αστικά λεωφορεία στην Αθήνα. Μέσα σε τρεις μήνες από την αρχή της χρονιάς τρία διαφορετικά οχήματα έπιασαν φωτιά με τα δύο τελευταία περιστατικά μάλιστα να απέχουν χρονικά μεταξύ τους λιγότερο από μία εβδομάδα.
Το τελευταίο συμβάν καταγράφηκε το πρωί της Τετάρτης στον Πειραιά όταν αρθρωτό όχημα ηλικίας 22 – 23 ετών, το οποίο ήταν δρομολογημένο στη γραμμή 040 (Πειραιάς - Σύνταγμα), πήρε φωτιά εξαιτίας - όπως φαίνεται - προβλήματος στον κινητήρα με αποτέλεσμα να υπάρξουν σοβαρές ζημιές που επεκτάθηκαν και στην καμπίνα των επιβατών. Σύμφωνα με πηγές της ΟΣΥ, δεν κινδύνευσε κανένας επιβάτης καθώς το λεωφορείο ήταν άδειο εκείνη την ώρα, ενώ είχε περάσει κανονικά από τη λεγόμενη νυχτερινή επιθεώρηση, η οποία γίνεται προκειμένου τα οχήματα να ξεκινήσουν δρομολόγια την επόμενη ημέρα.
Το πιο εντυπωσιακό μάλιστα ήταν ότι το συγκεκριμένο όχημα είχε περάσει και από έλεγχο ΚΤΕΟ μόλις χθες, ενώ εργαζόμενοι της ΟΣΥ σημειώνουν ότι το περιστατικό είναι «καρμπόν» με αντίστοιχο το οποίο είχε συμβεί στο παρελθόν με άλλο λεωφορείο.
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Πέμπτη είχε τυλιχτεί στις φλόγες ένα ακόμα αρθρωτό λεωφορείο, αυτή τη φορά έξω από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», τη βασική πύλη εισόδου στη χώρα, ενώ στα τέλη Ιανουαρίου ένα από τα οχήματα των ΚΤΕΛ που εκτελεί βάσει της υπογραφείσας σύμβασης με τον ΟΑΣΑ, δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας είχε γίνει παρανάλωμα του πυρός στην Παλλήνη.
Στο περιστατικό του Ιανουαρίου μάλιστα στο όχημα επέβαιναν και 4 επιβάτες εκτός του οδηγού, οι οποίοι ευτυχώς πρόλαβαν να εξελθουν εγκαίρως απ΄αυτό.
Η μεγάλη ηλικία των λεωφορείων, ορισμένα εκ των οποίων έχουν διανύσει έως και 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα, εμφανίζεται ως η βασική αιτία των αυξανόμενων προβλημάτων. Αλλωστε περιστατικά με φωτιές σε λεωφορεία καταγράφονται στην εταιρία από το 2014 όταν αρκετοί οδηγοί αναγκάζονταν να δουλεύουν με πυροσβεστήρα δίπλα τους, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι και το 2015 είχαν «λαμπαδιάσει» τέσσερα λεωφορεία σε διάστημα 2,5 μηνών.
Η ανεπάρκεια σε ανταλλακτικά την περίοδο των μνημονίων είχε φέρει στα όριά τους τα αμαξοστάσια της εταιρίας και είναι κοινό μυστικο ότι προκειμένου να βγαίνουν λεωφορεία για δρομολόγια οι τεχνίτες αναγκάζονταν να ...κανιβαλίζουν άλλα οχήματα. Οι συντηρήσεις και οι επισκευές γίνονταν συχνά με εξαρτήματα και εξοπλισμό άλλων λεωφορείων εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών. Λάστιχα, μηχανολογικός εξοπλισμός ακόμα και καθρέφτες αφαιρούνταν από κάποια οχήματα για να τοποθετηθούν σε άλλα, ώστε να μπορέσουν να βγουν με ασφάλεια για δρομολόγια.
Ωστόσο πλέον τα περιστατικά των συχνών πυρκαγιών φαίνεται ότι έχουν επανέλθει παρά το γεγονός ότι την περασμένη εβδομάδα η διοίκηση της εταιρίας είχε χαρακτηρίσει «πρωτόγνωρο» το περιστατικό ανάφλεξης κινητήρα λεωφορείου σταματημένου στην αφετηρία του αεροδρομίου προσθέτοντας ότι επρόκειτο για «εξαιρετικά σπάνιο συμβάν (τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία δεν υπάρχει αναφορά ανάλογου συμβάντος) και επιπλέον σε όχημα που είχε ελεγχθεί στη νυχτερινή επιθεώρηση».
Τη διερεύνηση των συνθηκών ξεσπάσματος της φωτιάς και στις δύο πρόσφατες περιπτώσεις θα αναλάβει επιτροπή που έχει συσταθεί από την ΟΣΥ.
Είναι, πάντως, ξεκάθαρο ότι κάθε χρόνος που περνά αφήνει το στίγμα του στα ηδη ταλαιπωρημένα λεωφορεία, με τα οποία μετακινούνται καθημερικά εκατομμύρια κάτοικοι της πρωτεύουσας Ειδικά τα αρθρωτά, οι λεγόμενες νταλίκες, δεν είναι πλέον αρκετά ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να παραμένουν κάποιες μέρες εκτός δρομολογίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι όπως λέει οδηγός στο «ethnos.gr»: «Στις νταλίκες σχεδόν δεν προλαβαίνει να κρυώσει ο κινητήρας». Ο ίδιος προσθέτει πριν λίγες ημέρες άφησε αρθρωτό λεωφορείο στις 4 π.μ. και στις στις 4.30 το όχημα ξεκίνησε εκ νέου δρομολόγια.
Μόνιμη λύση στο πρόβλημα θα δώσει η προμήθεια καινούριων λεωφορείων, αλλά αυτό σίγουρα δεν προβλέπεται για το άμεσο μέλλον. Οι εξελίξεις στον διαγωνισμό του υπουργείου Μεταφορών για την αγορά 750 λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με προυπολογισμό 383,5 εκατομμύρια ευρώ, έχουν ακόμα μακρύ μέλλον καθώς ύστερα από τις καθυστερήσεις εξαιτίας των προσφυγών, ανοίχτηκαν οι προσφορές την περασμένη εβδομάδα χωρίς ακόμα να υπάρχει επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο. Πληροφορίες θέλουν να υπάρχει αποτυπωμένο ενδιαφέρον από εταιρίες του κλάδου με τον ανταγωνισμό και τις συμμετοχές όμως να είναι περισσότερες για τα ηλεκτροκινούμενα οχήματα.
Βία κατά των γυναικών: Τι είναι το Risk Tool που θα κρίνει την επικινδυνότητα των κακοποιητών - Χιλιάδες καταγγελίες μέσα στο 2024
Νέα καταγγελία για το 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο: Στρατιώτης πέθανε έπειτα από επέμβαση – Αμέλεια καταγγέλλει η οικογένειά του
Παρανάλωμα του πυρός η μεγαλύτερη παραγκούπολη της Μανίλα - Συνταρακτικό βίντεο
Μίλτος Πασχαλίδης: «Αν αρχίσουμε να κάνουμε λογοκρισία, αυτό είναι ένα πηγάδι που δεν έχει πάτο»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr