Έρχεται νέο σύστημα διορισμών - Τι ανέφερε η Μακρή για τη διετία των νεοδιόριστων
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Το υπουργείο Παιδείας επεξεργάζεται ένα νέο σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών επανέλαβε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή αναφορικά με το χρόνο παραμονής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στον τόπο διορισμού τους.
Η κ. Μακρή υπενθύμισε τη δήλωση της υπουργού Νίκης Κεραμέως η οποία είχε αναφερθεί στον θεσμό των αναπληρωτών, προαναγγέλλοντας νέους διορισμούς αλλά και νέο σύστημα διορισμών: «έχουμε αναπληρωτές που είναι δέκα και δώδεκα συναπτά έτη αναπληρωτές, ενώ θα έπρεπε ο αναπληρωτής να αναπληρώνει έναν καθηγητή, όταν προκύπτει κάτι έκτακτο, μια αρρώστια, μια εγκυμοσύνη. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, σε εξαιρετική συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, κάναμε τους διορισμούς αυτούς και θα κάνουμε και φέτος. Την παρούσα χρονική στιγμή επεξεργαζόμαστε ένα πιο δίκαιο σύστημα διορισμών» είχε δηλώσει σε συνέντευξή της.
Η υφυπουργός Παιδείας συμφώνησε πως ο μόνιμος διορισμός «εξασφαλίζει μια στοιχειώδη εργασιακή και οικονομική σταθερότητα για τους εκπαιδευτικούς» προσθέτοντας πως το υπουργείο λαμβάνει υπόψη κι άλλους παράγοντες.
«Υπάρχουν περιοχές δυσπρόσιτες, απομονωμένες, νησιωτικές, όπου εκεί οι εκπαιδευτικοί μας που υπηρετούν παίρνουν περισσότερα μόρια και είναι πιο εύκολη η μετάβασή τους, συνεπώς, στους τόπους από τους οποίους κατάγονται και είναι οι οικογένειές τους. Σας λέω, λοιπόν, χωρίς να προαναγγέλλω κάτι και χωρίς ταυτόχρονα να αποκλείω ότι όλα αυτά στο υπουργείο τα γνωρίζουμε, τα συνεκτιμούμε και, όπως και η Υπουργός δήλωσε, επεξεργαζόμαστε ένα πιο δίκαιο σύστημα διορισμών» ανέφερε κ. Μακρή.
Μακρή: Οι εκπαιδευτικοί γνώριζαν το νόμο και τις προϋποθέσεις διορισμού
Αναφορικά με το χρόνο παραμονής των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στον τόπο διορισμού τους, ο βουλευτής του ΚΚΕ υπογράμμισε πως η σχετική διάταξη «έχει δημιουργήσει πάρα πολύ σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διορίστηκαν το καλοκαίρι του 2021, μετά από πολλά χρόνια».
Όπως εξήγησε, «τα προβλήματα αυτά είναι επειδή η διάταξη τους στερεί τη δυνατότητα να κάνουν αίτηση για απόσπαση, για μετάθεση για δύο χρόνια και μάλιστα, σε μια περίοδο κατά την οποία το κόστος διαβίωσης έχει πάει εκεί που έχει πάει, η ακρίβεια συνεχώς αυξάνεται και έχει φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη και οι μετακινήσεις φυσικά έχουν γίνει πάρα πολύ δυσβάστακτες, όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς, για όλους τους εργαζόμενους, πόσο μάλλον για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι μπορεί και να εργάζονται -και εργάζονται πάρα πολλοί από αυτούς και το γνωρίζετε- σε παραπάνω από ένα σχολεία και είναι υποχρεωμένοι να μετακινούνται συνεχώς» είπε ο Γιάννης Δελής.
«Θα μου ήταν πάρα πολύ εύκολο να σας απαντήσω ότι αυτή η διετία ισχύει για όλο το δημόσιο και ότι όταν οι εκπαιδευτικοί διορίστηκαν, το γνώριζαν εκ των προτέρων. Αυτή όμως είναι μια απάντηση που δεν θέλω να δώσω, γιατί θα συμφωνήσουμε και οι δύο ότι η εκπαίδευση είναι ένας ιδιαίτερα ευαίσθητος τομέας και χρειάζεται μια προσέγγιση διαφορετική και μια αντιμετώπιση η οποία ενδεχομένως και να αποκλίνει» απάντησε από την πλευρά της η υφυπουργός Παιδείας προσθέτοντας πως «σύμφωνα με το νόμο, οι εκπαιδευτικοί γνώριζαν εκ των προτέρων πλήρως τους όρους και τις προϋποθέσεις για να συμμετάσχουν σε αυτή τη διαδικασία. Μία από τις προϋποθέσεις -η βασική ίσως- ήταν και να μείνουν στη θέση τοποθέτησης για δύο σχολικά χρόνια τουλάχιστον».
«Ποιες είναι οι δυσκολίες των εκπαιδευτικών;» συνέχισε η υφυπουργός, «η ανάγκη τους να διατηρούν πολλές φορές και δύο σπίτια. Οι αυξημένες οικονομικές δυσκολίες είναι γνωστές στο Υπουργείο. Σας βεβαιώ ότι όλοι μας γνωρίζουμε τα ιδιαίτερα προβλήματα που υπάρχουν, όμως θα σας το πω και θα το πω ήπια, χωρίς να θέλω να προκαλέσω αντιδράσεις, γιατί, επαναλαμβάνω, είναι ευαίσθητο θέμα και οι εκπαιδευτικοί οφείλουν και παρέχουν τις υπηρεσίες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Υπήρχε το περιθώριο, κύριε συνάδελφε, επιλογής των περιοχών στις οποίες ήθελαν να ασκήσουν τα καθήκοντά τους. Υπάρχει ένα αξιοκρατικό σύστημα επιλογής και πάντοτε η προϋπόθεση αυτή που ήταν γνωστή. Αυτό σήμαινε ότι μπορούσαν τις οικογενειακές, προσωπικές, επαγγελματικές παραμέτρους να αντισταθμίσουν και να πάρουν τη σχετική απόφαση».
Για τη φετινή χρονιά 2021-2022, είπε πως οι «οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν σε αυτές τις κατηγορίες με εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ υπέβαλαν αιτήσεις για απόσπαση από ένα περιφερειακό συμβούλιο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε άλλο περιφερειακό συμβούλιο αντίστοιχο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Το βασικό επιχείρημά τους, λοιπόν, ότι είναι υποχρεωτική η υπηρεσία και η παροχή υπηρεσιών για δύο τουλάχιστον χρόνια μπορεί να αντικρουστεί και από το αντεπιχείρημα ότι, όταν επιτρέπεται η μετακίνηση σε έναν χρόνο, δημιουργούνται, κύριε συνάδελφε, εκπαιδευτικά κενά, τα οποία με την αξιοκρατική διαδικασία που πρέπει να ακολουθούμε δεν καλύπτονται αμέσως.
Έχουμε, λοιπόν, ως Υπουργείο, να σταθμίσουμε, αφ’ ενός μεν τη συνέχεια και την ακώλυτη παροχή εκπαιδευτικού έργου και αφ’ ετέρου, τις δικαιολογημένες ανάγκες και απαιτήσεις που έχουν οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί».
Διαβάστε ακόμη στο alfavita.gr:
Ειδική Αγωγή: Όσα χρειάζεται να ξέρουν οι Απόφοιτοι Παιδαγωγικών
ΑΣΕΠ: Αυτά τα σεμινάρια μοριοδοτούν εκπαιδευτικούς στους πίνακες
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr