Τι συμβαίνει στον ΟΑΣΘ: Γιατί αντιδρούν οι εργαζόμενοι και προχωρούν σε απεργία - Τι απαντά η διοίκηση
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Για σειρά κινητοποιήσεων ετοιμάζονται οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους για εφαρμογή της συμφωνημένης με τη διοίκηση συλλογικής σύμβασης εργασίας αλλά και για επιστροφή των κομμένων από τον περασμένο Μάρτιο βαρέων και ανθυγιεινών επιδομάτων καθώς και των επιδομάτων θέσεως.
Οι κινητοποιήσεις ξεκινούν από σήμερα, Τετάρτη 1η Ιουνίου, αφού έχει προκηρυχθεί 24ωρη απεργία και οι Θεσσαλονικείς θα εξυπηρετηθούν μόνο με προσωπικό ασφαλείας, σε ό,τι αφορά την αστική συγκοινωνία.
Να σημειωθεί ότι, όπως αναφέρει στο ethnos.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, ακόμα και αν δε βρεθεί άμεσα λύση και γίνουν οι κινητοποιήσεις τις επόμενες μέρες, θα διακόπτονται τις ώρες που προσέρχονται και φεύγουν από τα εξεταστικά κέντρα οι μαθητές που θα δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις, προκειμένου να εξυπηρετηθούν χωρίς προβλήματα.
Ο ίδιος ρίχνει τις ευθύνες για τη μη ικανοποίηση των αιτημάτων τους στις διοικήσεις των Υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών, οι οποίες καθυστέρησαν σημαντικά και εξακολουθούν να καθυστερούν να υπογράψουν τις σχετικές ΚΥΑ, σημειώνοντας ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ έκανε, ό,τι έπρεπε να κάνει.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόρδας, αναφέρει στο ethnos.gr ότι είναι θέμα λίγου χρόνου να εφαρμοστούν τα συμφωνημένα και να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των εργαζομένων, αφού η σχετική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη. Υποστηρίζει ότι, αν δεν προκύψουν κάποια νομικά προβλήματα, το ζήτημα θα έχει λυθεί το αργότερο μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι οι ΚΥΑ, θα έχουν αναδρομική ισχύ και οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να χάσουν τίποτα.
«Περιμένουμε πέντε μήνες»
Σύμφωνα με τον κ. Δήμκα, η συμφωνία με τη διοίκηση του οργανισμού για τη συλλογική σύμβαση εργασίας έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο. Τον Ιανουάριο το θέμα έφτασε στο Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο με καθυστέρηση περίπου τεσσάρων μηνών την έστειλε στο Υπουργείο Οικονομικών. Εκεί η υπόθεση βρίσκεται εδώ και ένα μήνα, χωρίς να έχει σημειωθεί κάποια εξέλιξη.
Σε ό,τι αφορά τα επιδόματα βαρέων - ανθυγιεινών και θέσεως, ο κ. Δήμκας αναφέρει ότι δίνονταν κανονικά σε περισσότερους από οκτώ στους δέκα εργαζόμενους από το 2017, που κρατικοποιήθηκε ο ΟΑΣΘ, μέχρι τον περασμένο Μάρτιο, αλλά τότε κόπηκαν μετά από έλεγχο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Σημειώνει δε ότι ζητούνται από τους εργαζόμενους να επιστρέψουν τα χρήματα που πήραν ως επιδόματα εδώ και 4,5 χρόνια, δηλαδή ζητούνται από τον καθένα περισσότερα από 8.000 ευρώ.
«Όλοι συμφωνούν ότι δικαιούμασταν τα επιδόματα και κακώς αυτά κόπηκαν. Μάλιστα, ζητούν να δώσουμε πίσω περίπου 150 ευρώ που έπαιρνε ο καθένας μας μεικτά το μήνα επί 4,5 χρόνια ως επιδόματα. Και για τη σύμβαση εργασίας και για τα επιδόματα υπήρχε η δέσμευση ότι οι ΚΥΑ θα υπογραφόταν άμεσα. Στο Υπουργείο Μεταφορών το θέμα έφτασε τον περασμένο Ιανουάριο, στο Υπουργείο Οικονομικών πριν από ένα μήνα, αλλά ακόμα δεν έγινε τίποτα, χωρίς να ξέρουμε το γιατί. Η καθυστέρηση οφείλεται στα υπουργεία, αφού η διοίκηση του οργανισμού έκανε, ό,τι έπρεπε να κάνει. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ μας λέει ότι άμεσα θα λυθεί το πρόβλημα, αλλά εδώ και πέντε μήνες περιμένουμε. Είμαστε έτοιμοι για σειρά κινητοποιήσεων, αλλά, αν γίνουν τελικά, δεσμευόμαστε ότι δε θα δημιουργήσουμε πρόβλημα στους μαθητές που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις, αφού θα κυκλοφορούν κανονικά τα λεωφορεία τις ώρες που προσέρχονται και φεύγουν από τα εξεταστικά κέντρα», τονίζει ο κ. Δήμκας.
Ενίσχυση του ΟΑΣΘ
Κατά τον ίδιο, ένα ακόμα πάγιο αίτημα των εργαζομένων, το οποίο φέρνουν πάλι στο προσκήνιο με αφορμή την αυριανή κινητοποίηση, είναι η αναδιάρθρωση και ενίσχυση του ΟΑΣΘ με λεωφορεία και προσωπικό.
«Αντί να κυκλοφορούν 400 αστικά λεωφορεία στην πόλη, για να εξυπηρετούνται σωστά οι πολίτες, κυκλοφορούν το πολύ 300. Επίσης, από τον οργανισμό έφυγαν τα τελευταία 4-5 χρόνια περίπου 300 εργαζόμενοι με μετατάξεις και άλλοι τόσοι με συντάξεις, χωρίς να αντικατασταθεί κανένας. Στον ΟΑΣΘ έχει να γίνει πρόσληψη από το 2012», λέει ο κ. Δήμκας.
«Δεν υπάρχουν διαφωνίες - λίγη υπομονή»
Για απόλυτη συμφωνία μεταξύ της διοίκησης του ΟΑΣΘ και των εργαζομένων, τόσο για τη σύμβαση εργασίας όσο και για το θέμα των επιδομάτων, κάνει λόγο στο ethnos.gr ο πρόεδρος του οργανισμού.
Ο ίδιος αναφέρει ότι απαιτείται πολύ λίγος χρόνος, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία στα υπουργεία και τονίζει ότι όλες οι συμφωνίες θα έχουν αναδρομική ισχύ, με αποτέλεσμα να μη χάσει τίποτα κανένας εργαζόμενος.
Παράλληλα, απευθύνει έκκληση προς τους εργαζόμενους «να δείξουν τη σοβαρότητα και την ευθύνη που απαιτούν οι περιστάσεις».
«Η διοίκηση του ΟΑΣΘ συμφώνησε σε όλα με τη διοίκηση των εργαζομένων από το περασμένο καλοκαίρι και εκείνοι επικύρωσαν τη συμφωνία το Δεκέμβριο. Πλέον βρισκόμαστε στο τελευταίο στάδιο της διαδικασίας στα υπουργεία. Ό,τι είναι να δοθεί, θα δοθεί και οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να χάσουν χρήματα. Άλλωστε, το εισόδημά τους είναι ρυθμισμένο από το ενιαίο μισθολόγιο και η σύμβαση αφορά άλλα θέματα, όπως τις παιδικές χαρές, τις κατασκηνώσεις και τα λοιπά. Σε ό,τι αφορά τα επιδόματα, οι εργαζόμενοι έπρεπε να κινητοποιηθούν το 2017, όταν κρατικοποιήθηκε ο ΟΑΣΘ, προκειμένου να εκδοθεί η ΚΥΑ και να τα ρυθμίσει. Τον περασμένο Μάρτιο μας έγινε ο δημοσιονομικός έλεγχος, μας είπαν ότι έπρεπε να τα κόψουμε και αυτό κάναμε. Οι ΚΥΑ θα έχουν αναδρομική ισχύ και δεν πρέπει να ανησυχούν οι εργαζόμενοι ότι θα πρέπει να επιστρέψουν χρήματα», λέει στο ethnos.gr ο κ. Σκόρδας.
Ο ίδιος σημειώνει ότι το θέμα με τα επιδόματα θέσεων θα λυθεί αμεσότατα, ενώ λίγο περισσότερο θα καθυστερήσει η υπόθεση με τα βαρέα και ανθυγιεινά επιδόματα.
«Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού το αργότερο, αν δεν προκύψει κάποιο νομικά κώλυμα, όλα θα έχουν διευθετηθεί. Το θέμα είναι δρομολογημένο. Αφού δεν υπάρχει κάποια διαφωνία, κακώς οι εργαζόμενοι προχωρούν σε κινητοποιήσεις. Με αυτό που κάνουν, ουσιαστικά παραβιάζουν ανοιχτές θύρες. Τους απευθύνω έκκληση να δείξουν την ευθύνη και τη σοβαρότητα που απαιτούν οι περιστάσεις», τόνισε ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr