MenuClose
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on TwitterFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
youtubefacebooktwitterinstagram
Τελευταία Νέα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
  • Videos
BREAKING NEWS:
Τρομοκρατία: Με συνδρομή της ισραηλινής Μοσάντ η εξάρθρωση του πυρήνα που ετοίμαζε χτύπημα σε εβραϊκό εστιατόριοΝέα μελέτη: Γιατί και πως ο εμβολιασμός μειώνει στο μισό τον κίνδυνο για long CovidΕκλογές 2023: Το πρώτο προεκλογικό βίντεο της ΝΔ - «Σταθερά, τολμηρά, μπροστά»Το Όρος Δίκτη στα Απάτητα Βουνά: Η απόφαση Αμυρά
Homepage |   Ελλάδα   |   21.06.2022 21:24
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

Οδικές επιβατικές μεταφορές: «Σπάει» το μονοπώλιο των ΚΤΕΛ

επόμενο άρθροnext-article
ΚΤΕΛ (Eurokinissi)
ΚΤΕΛ (Eurokinissi)

Την είσοδο και άλλων «παικτών» εκτός των ΚΤΕΛ στην αστική και υπεραστική οδική συγκοινωνία προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο παρουσιάστηκε σήμερα στο υπουργικό Συμβούλιο και αναμένεται να αναρτηθεί τις προσεχείς ημέρες σε δημόσια διαβούλευση με στόχο να κατατεθεί στη Βουλή εντός του Ιουλίου.

 

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, η ανάθεση της εκτέλεσης των υπεραστικών και αστικών γραμμών θα γίνεται με ανοιχτούς δημόσιους διαγωνισμούς, στους οποίους θα μπορούν να συμμετάσχουν και επιχειρήσεις εκτός των ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή: «Ειδικά για τη διαγωνιστική διαδικασία, υιοθετούμε συγκεκριμένη μεθοδολογία κι ανοικτές σε όλους τους φορείς διαδικασίες προκήρυξης, με σεβασμό στις αρχές της διαφάνειας και της αμεροληψίας».

Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι:

- Οι διαγωνισμοί θα διεξάγονται ανά γεωγραφική περιοχή,

- Θα καθορίζεται ανώτατη επιτρεπόμενη χρέωση των μετακινουμένων επιβατών ανά χιλιόμετρο ή ανά ζώνη εκτελούμενου δρομολογίου, και

- Θα λαμβάνονται υπόψη στοιχεία κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών, που θα πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας.

Προκειμένου να συμμετάσχει κάποιος στον διαγωνισμό θα πρέπει να διαθέτει:

 

- Τον προβλεπόμενο απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων υπεραστικού ή αστικού ή ημιαστικού τύπου,

- Τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης,

- Την απαιτούμενη στελέχωση, την εμπειρία στην εκτέλεση των υπεραστικών και αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών,

- Τα συστήματα τηλεματικής και ενιαίας πληροφόρησης και ενιαίας έκδοσης εισιτηρίων.

Στόχος του νομοσχεδίου είναι η εναρμόνιση της χώρας μας με την Κοινοτική Οδηγία για τις επιβατικές μεταφορές, κατ’ εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1370/2007.

Τι θα γίνει στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη

Με το νομοσχέδιο, - σύμφωνα με την ενημέρωση του υπουργείου καθώς οι ακριβείς διατάξεις του δεν έχουν γίνει γνωστές – δεν αναμένεται κάποια αλλαγή στο συγκοινωνιακό σύστημα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, δυο πόλεις στις οποίες η παροχή των αστικών οδικών μεταφορών έχει δοθεί σε νομικά ανεξάρτητες οντότητες, σε ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ και σε ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ αντίστοιχα.

 

«Και οι δύο παραπάνω περιοχές τελούν υπό τον έλεγχο και την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει και εφαρμόζεται σε αυτές είναι απολύτως συμβατό με τον Κανονισμό 1370/2007 και θα συνεχίσει να ισχύει ως έχει», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Η υπόλοιπη Ελλάδα

Στην υπόλοιπη επικράτεια οι αστικές και υπεραστικές οδικές μεταφορές με λεωφορεία, παρέχονται είτε από Ανώνυμες Εταιρείες, όπως τα ΚΤΕΛ, είτε από μεμονωμένους μεταφορείς, όπως συμβαίνει συνήθως στα νησιά.

«Εδώ η αρμοδιότητα “σπάει” στα δύο», είπε ο υπουργός επεξηγώντας ότι «για μεν τις δημόσιες μεταφορές στο σύνολο της χώρας, αρμόδιο είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για δε τις γεωγραφικές περιοχές ευθύνης τους, αρμόδιες ως προς την εποπτεία και τον έλεγχο, είναι οι Περιφέρειες, ως τοπικές αρχές».

Σύμφωνα με το υπουργείο, το κενό στην υφιστάμενη νομοθεσία αφορούσε τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η διαγωνιστική διαδικασία για τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές, δεδομένης της απελευθέρωσής τους.

Καταργείται και τυπικά η Ρυθμιστική Αρχή Εμπορευματικών Μεταφορών

Με το νέο νομοσχέδιο καταργείται και στα χαρτιά η Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ), μια ανεξάρτητη αρχή που ιδρύθηκε με τον νόμο 4199 του 2013, αλλά ουδέποτε συγκροτήθηκε και λειτούργησε.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, οι αρμοδιότητές της, πλέον, μεταφέρονται πρωτίστως στις Περιφέρειες και δευτερεύοντος στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Να σημειωθεί ότι η ΡΑΕΜ προοριζόταν να αναλαμβάνει τους όρους και τη διεξαγωγή των διαγωνισμών για την ανάθεση των υπεραστικών και αστικών δρομολογίων και την κάλυψη των ελάχιστων απαιτήσεων κατά την εκτέλεσή τους.

Πρακτικά θα είχε το ρόλο που τώρα έχουν υπουργείο και Περιφέρειες, ενώ επιπλέον θα καθόριζε τον ελάχιστο αριθμό υποχρεωτικών δρομολογίων, ένα θέμα που «καίει» πολλούς επιβάτες εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης, οι οποίοι χρειάζεται να μετακινηθούν από και προς σημεία τα οποία δεν εξυπηρετούνται με κανένα άλλο μέσο μεταφοράς και για το οποίο συχνά υπάρχουν καταγγελίες για το χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης.

Η Αρχή είχε στην αρμοδιότητά της την επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες, ενώ τα έσοδα λειτουργίας της θα προέρχονταν από την εισφορά των ΚΤΕΛ σε ποσοστό 0,5% επί του εκάστοτε ισχύοντος κομίστρου για υπεραστικές οδικές μεταφορές των επιβατών, καθώς και επί των ακαθαρίστων εισπράξεων από τέλη χρήσης δημοσίων σταθμών ή άλλων εγκαταστάσεων υπεραστικών λεωφορείων, η οποία προφανώς δεν παρακρατήθηκε ποτέ.

Τι ορίζει ο υφιστάμενος νόμος

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, για τις αστικές συγκοινωνίες της περιφέρειας (πλην Αθήνας και Θεσσαλονίκης), οι οποίες εκτελούνται από τα αστικά ΚΤΕΛ προβλεπόταν επανασχεδιασμός των δρομολογίων με βάση και συγκεκριμένη διαδικασία έρευνας ικανοποίησης των επιβατών από το προσφερόμενο μεταφορικό έργο.

Οι ανώτατες τιμές χρέωσης των επιβατών θα καθορίζονταν με απόφαση του υπουργού Μεταφορών, ο οποίος θα πραγματοποιούσε και τους διαγωνισμούς για την ανάθεση αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών με τη χορήγηση αποκλειστικού δικαιώματος εκμετάλλευσης ή και αποζημίωσης και τη σύναψη συμβάσεων με τους παραχωρησιούχους.

Ο νόμος του 2018 προέβλεπε την προκήρυξη διαγωνισμών για γεωγραφική περιοχή που περιλαμβάνει αστικές περιοχές περισσότερων δήμων, όμορων ή μη ακόμα και σε άλλη Περιφέρεια, ενώ για τον καθορισμό των αστικών γραμμών θα λαμβάνονταν υπόψη οι προτάσεις των δήμων, πληθυσμιακά και γεωγραφικά δεδομένα, οι οδικές συνδέσεις της περιοχής, οι κοινωνικές ανάγκες, η επιβατική κίνηση και τα διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία.

Για κάθε σύμβαση που θα προέκυπτε θα συγκροτούνταν μια επιτροπή παρακολούθησης που θα απαρτιζόταν από εκπρόσωπο του υπουργείου, της Τροχαίας, της Ένωσης Περιφερειών, της ΚΕΔΕ και της υπηρεσίας μεταφορών της Περιφέρειας.

Στην προκήρυξη των διαγωνισμών θα καθορίζονταν οι όροι παρακολούθησης της εκτέλεσης των συμβάσεων, ενδεχόμενων παραβάσεων και επιβαλλόμενων μέτρων.

Οι ρυθμίσεις έδιναν τη δυνατότητα ανάθεσης του μεταφορικού έργου χωρίς διαγωνισμό μόνο στην περίπτωση που υπάρχει κίνδυνος ή επικείμενος κίνδυνος διακοπής του έργου και για χρονικό διάστημα που δε θα υπερέβαινε τα δύο χρόνια.

Όλες οι ειδήσεις

Έρχονται ελλείψεις στο γάλα: Φόβοι για τυριά και γιαούρτια - Γιατί «στερεύει» το βασικό προϊόν

Power Pass: Άνοιξε η πλατφόρμα για ΑΦΜ που λήγουν σε 5 και 6

ΣτΕ: Επιτρέπεται στους υποψήφιους βουλευτές να στέλνουν SMS και e-mail σε πολίτες - Ακυρώθηκαν πρόστιμα 3.000 ευρώ

Συνήγορος Καταναλωτή: Οι τηλεφωνικοί αριθμοί που μας χρεώνουν με μεγάλα ποσά

επόμενο άρθροRead next Article
#TAGS
  • δρομολόγια
  • αστικά λεωφορεία
  • ΚΤΕΛ
  • υπεραστικά λεωφορεία
  • ειδήσεις τώρα
Ανακάλυψε την φθηνότερη ασφάλεια για το αυτοκινητό σου εύκολα και γρήγορα!Gowise.gr. Κάνε σύγκριση σε 27 ασφαλιστικές εταιρίες
Ethnos on Google News
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.grRegister on Ethnos at Google News
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 28.03.2023 03:45
Εργασία: Με μισθό έως 820 ευρώ καθαρά 1 στους 2 εργαζόμενους - Στον «πάγο» οι υψηλόμισθοι
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 28.03.2023 04:30
Καύσιμα: Σενάρια για Πάσχα με τη βενζίνη στα 2 ευρώ το λίτρο - Βουτιά στην κατανάλωση
MENSHOUSE
Μετρημένες θέσεις, μαγευτικό τοπίο: Η πιο καθαρή παραλία της Ελλάδας με τα πολύχρωμα σύρματα που βλέπεις το βυθό από μακριά
MENSHOUSE
«Θα ευχόταν να μην είχε κερδίσει ποτέ τα εκατομμύρια»: Η ιστορία καταστροφής του Έλληνα γιατρού που έπιασε το χρυσό εξάρι του Λόττο

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

01
28-03-2023 17:25
Συναγερμός στις Αρχές: Εξαρθρώθηκε τρομοκρατικό δίκτυο που σχεδίαζε επιθέσεις στην Ελλάδα - Θα χτυπούσαν εβραϊκό εστιατόριο στου Ψυρρή
02
28.03.2023 19:10
Τρομοκρατία: Πώς εξαρθρώθηκε ο πυρήνας που ετοίμαζε χτύπημα σε εβραϊκό εστιατόριο – Ετοίμαζαν αιματηρή επίθεση, βαρύτατες διώξεις στους συλληφθέντες
03
28.03.2023 19:24
Μυστήριο στην Ξάνθη με τον ιερέα που αγνοείται - Βρέθηκε το όχημα του, αλλά όχι τα ίχνη του
04
28.03.2023 12:32
«Τους σκότωσα όλους» φώναζε ο 17χρονος που μαχαίρωσε τη μητέρα του στη Νέα Σμύρνη
05
27.03.2023 22:55
«Εκτροχιάστηκε» με ταχύτητες έως και 6 χλμ/ώρα η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου - Ακινητοποιημένα τα περισσότερα τρένα - Τι θα γίνει την Τρίτη

POPULAR VIDEOS

Ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του πλανήτη στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
Ώρα Ελλάδος... | 28.03.2023 08:27
Ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του πλανήτη στο λιμάνι Θεσσαλονίκης
Μεσημεριανό δελτίο 28/03/2023
Μεσημεριανό... | 28.03.2023 14:01
Μεσημεριανό δελτίο 28/03/2023
Αρκιοί: Ο μοναδικός μαθητής του νησιού δεν ήταν μόνος στην παρέλαση
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 26.03.2023 14:18
Αρκιοί: Ο μοναδικός μαθητής του νησιού δεν ήταν μόνος στην παρέλαση
Απρέπεια από τον αντιπρόεδρο του Ολυμπιακού: Πέταξε φούστα στον πρόεδρο της ΕΠΟ
Ώρα Ελλάδος... | 28.03.2023 08:07
Απρέπεια από τον αντιπρόεδρο του Ολυμπιακού: Πέταξε φούστα στον πρόεδρο της ΕΠΟ
Χαμός στον «αέρα» - Σκληρή σύγκρουση Κυρανάκη - Τζάκρη
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 28.03.2023 13:30
Χαμός στον «αέρα» - Σκληρή σύγκρουση Κυρανάκη - Τζάκρη