Ερώτηση Γιαννούλη - Παππά για ατύχημα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης με εμπλοκή υπουργικού αυτοκινήτου του Δένδια
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Ερώτηση για ατύχημα που σημειώθηκε στην πίστα του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης με εμπλοκή του υπουργικού αυτοκινήτου του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα τραυματισμό εργαζομένου της Fraport, κατέθεσαν οι τομεάρχες Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης. Οι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ μάλιστα σημειώνουν ότι ο τραυματισμός παραμένει χωρίς διερεύνηση αν και το γεγονός ότι το περιστατικό συνέβη το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου.
Όπως επισημαίνουν οι δύο βουλευτές στο κείμενο της ερώτησης, η οποία απευθύνεται στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, το ατύχημα σημειώθηκε κατά την άφιξη του υπουργού Εξωτερικών στη Θεσσαλονίκη ενόψει της ομιλίας του κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ.
Πιο συγκεκριμένα, τονίζουν: «Κατά την άφιξη του αεροσκάφους, μετέβησαν δυο υπουργικές λιμουζίνες συνοδεία οχήματος Follow-Me του ιδιώτη διαχειριστή του αερολιμένα Fraport στη σκάλα του αεροσκάφους, εντός του πεδίου στάθμευσης αεροσκαφών, για να παραλάβουν τον υπουργό. Όταν σταμάτησε το όχημα Follow Me της Fraport, ο οδηγός του, υπάλληλος (airside supervisor) της Fraport-Greece κατέβηκε από το όχημα και κατόπιν ο οδηγός της μιας λιμουζίνας, κατά την προσπάθειά του να πλησιάσει ακόμα περισσότερο τη σκάλα του αεροσκάφους, πιθανότατα από υπερβάλλοντα ζήλο, κινήθηκε αυτόβουλα και ανεξέλεγκτα με αποτέλεσμα να συγκρουστεί και να εκτινάξει τον υπάλληλο (airside supervisor) της Fraport-Greece και να τον τραυματίσει σοβαρά».
Καταγγέλλουν σειρά παρατυπιών
Οι δύο βουλευτές κάνουν λόγο για σειρά παρατυπιών κατά τη διαδικασία προσέγγισης του αεροσκάφους από τα υπουργικά οχήματα και κατά την ενημέρωση που όφειλαν να παράσχουν στο Γραφείο Αερολιμενικού Ελέγχου αρμόδιοι φορείς, όπως η Fraport και επισημαίνουν ότι έχουν περάσει αρκετές ημέρες από το συμβάν, χωρίς εκπρόσωποι της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) από την Αθήνα να έχουν βρεθεί στον χώρο του ατυχήματος, ενώ όπως είναι φυσικό τα εμπλεκόμενα οχήματα έχουν αποχωρήσει και προανακριτικό υλικό, όπως φωτογραφίες κ.ά., δεν φαίνεται να έχει συλλεγεί.
Αναλυτικά τονίζουν ότι το ατύχημα συνέβη στην πίστα στάθμευσης αεροσκαφών του αερολιμένα, χωρίς το Γραφείο Αερολιμενικού Ελέγχου να έχει λάβει ενημέρωση από κάποιον αρμόδιο φορέα (Fraport, Τροχαία, κ.ά.) παρά μόνο από την Αερολιμενάρχη, στις 18:20 τοπική ώρα της ίδιας ημέρας. Η δε Αερολιμενάρχης ενημερώθηκε από τον Διευθυντή της Fraport-Greece στον Αερολιμένα, μόνο όταν η Διεύθυνση Αστυνόμευσης Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης (ΔΑΚΑΘ) ζήτησε συνδρομή από την ΥΠΑ λόγω της αρμοδιότητάς της.
Ύστερα από αρκετές διαβουλεύσεις, οι Αερολιμενικοί βάρδιας επικοινώνησαν με την Διοικητή του Τμήματος Τροχαίας της ΔΑΚΑΘ και την ενημέρωσαν ότι η νομοθεσία έχει τροποποιηθεί και πλέον οι προανακριτικές αρμοδιότητες σε αερολιμένες ασκούνται αποκλειστικά από την Αρχή Πολιτική Αεροπορίας (ΑΠΑ), με έδρα την Αθήνα. Εκείνη με την σειρά της επικοινώνησε με την ΑΠΑ στην Αθήνα και ο Προϊστάμενος Εποπτείας Αεροναυτιλίας και Αεροδρομίων την διαβεβαίωσε ότι θα προβεί σε προανάκριση για το συμβάν. Ωστόσο, όπως καταγγέλουν οι δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μέχρι την κατάθεση της ερώτησης, στο χώρο του ατυχήματος δεν είχαν φτάσει εκπρόσωποι της ΑΠΑ από την Αθήνα.
Για τους λόγους αυτούς ρωτούν τον κ. Καραμανλή:
- Οι ενέργειες της Fraport, στη διαχείριση του συγκεκριμένου ατυχήματος ήταν σύμφωνες με τον Εθνικό Κανονισμό Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας;
- Είναι ασφαλισμένες οι λιμουζίνες για ατυχήματα εντός του ελεγχόμενου χώρου του αερολιμένα;
- Πως επετράπη να κινούνται σε ελεγχόμενο χώρο δύο πολυτελείς λιμουζίνες;
- Ποια είναι η Κρατική Αρχή του αερολιμένα, που ελέγχει τυχόν αυθαιρεσίες και επιβάλλει τα προβλεπόμενα πρόστιμα και σε τι ποσό ανέρχονται αυτά;
- Πως μπορεί να διενεργηθεί ουσιαστική προανάκριση για το συμβάν χωρίς την άμεση συγκέντρωση προανακριτικού υλικού από τον τόπο του συμβάντος;
- Πόσο αξιόπιστη μπορεί να είναι μια προανακριτική διαδικασία από την Αθήνα, αφού τρεις ημέρες μετά το συμβάν, η προανακριτική αρχή δεν έχει παρουσία στον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης;
- Ποια διαδικασία θα έπρεπε να ακολουθήσει ο φορέας λειτουργίας του αεροδρομίου στην περίπτωση αυτή;
- Έχουν ενημερωθεί τα αστυνομικά τμήματα αεροδρομίων, ότι προανάκριση για οποιοδήποτε συμβάν θα διενεργείται από την ΑΠΑ με έδρα την Αθήνα;
- Τι γίνεται με τα ατυχήματα που συμβαίνουν κατά την περίοδο γιορτών και διακοπών;
- Γνωρίζει η Fraport, ότι συνδρομή θα πρέπει να ζητείται μόνο από την ΑΠΑ;
Από την πλευρά της η Fraport-Greece, με την οποία επικοινώνησε το «ethnos.gr», επιβεβαίωσε το περιστατικό του τραυματισμού του εργαζομένου, επισημαίνοντας όμως ότι «τηρήθηκαν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες».
Η βία των γυναικών μια επιδημία που δεν τελειώνει: Πάνω από 16.000 έπεσαν θύματα το 2024 - Θύτες οι σύζυγοι
Υπουργείο Δικαιοσύνης: Μπαίνει φρένο στις πρόωρες αποφυλακίσεις - Τα θύματα θα μπορούν να καταθέτουν ενστάσεις
Νέα κρίση προ των πυλών στη Γαλλία: Η Λεπέν απειλεί να ρίξει τη κυβέρνηση για τον προϋπολογισμό
Βέφα Αλεξιάδου: Η «εθνική μαγείρισσα» που έβαλε την Ελλάδα στο παγκόσμιο τραπέζι, ένα φωτεινό παράδειγμα ζωής
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr