Με... δωρεά λειτουργούν τα ΚΤΕΛ στην Αθήνα μέχρι να ξεπεραστεί το φρένο από το Ελεγκτικό Συνέδριο
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Ζήτημα ημερών είναι η έκδοση της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την έγκριση του σχεδίου σύμβασης του ΟΑΣΑ για την ετήσια παράταση της παροχής συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ.
Στο μεταξύ τα οχήματα των ΚΤΕΛ εξακολουθούν να εκτελούν δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας στην Αθήνα παρά το γεγονός ότι η σχετική σύμβαση έχει λήξει από τις αρχές Οκτωβρίου, δια της ...δωρεάς, όπως είχε ήδη γράψει σε παλαιότερο ρεπορτάζ του το «ethnos.gr». Τις προηγούμενες ημέρες αναρτήθηκε και στη Διαύγεια το κείμενο της σύμβασης – δωρεάς, το οποίο επιτρέπει στα ΚΤΕΛ να εκτελούν δρομολόγια της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) έως τις 6 Νοεμβρίου, ημερομηνία έως την οποία εκτιμάται ότι θα έχει γνωστοποιηθεί η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Άλλωστε πηγές κοντά στην υπόθεση θεωρούν ότι παρόλο που οι προηγούμενες δύο αποφάσεις έβαζαν φρένο τόσο στην παράταση της σύμβασης για ένα χρόνο όσο και στην αύξηση των υπό παραχώρηση γραμμών, η αναμενόμενη τρίτη γνωμοδότηση θα ανάψει τελικά το πράσινο φως.
Εως τότε οι επιχειρήσεις ΚΤΕΛ συνεχίζουν να δρομολογούν 200 αστικά λεωφορεία «καλύπτοντας όλες ανεξαιρέτως τις δαπάνες και τα έξοδα για το απαιτούμενο προσωπικό, την ασφαλιστική κάλυψη αυτών, τα έξοδα κίνησης και όλο το λειτουργικό κόστος», όπως αναφέρεται στη σχετική σύμβαση - δωρεά.
Ρητά τα δύο μέρη συμφωνούν ότι όλο το κόστος αποτελεί δωρεά και καλύπτεται αποκλειστικά από τους δωρητές χωρίς ουδεμία συμμετοχή και χωρίς την καταβολή οποιουδήποτε χρηματικού ή οιουδήποτε άλλου ανταλλάγματος εκ μέρους του ΟΑΣΑ. Η δωρεά της παροχής των υπηρεσιών των δωρητών θα διαρκέσει ένα μήνα και συγκεκριμένα από την υπογραφή της στις 7 Οκτωβρίου έως τις 6 Νοεμβρίου 2022.
Με τον τρόπο αυτό ξεπεράστηκαν οι δύο προηγούμενες απορρίψεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου και τα ΚΤΕΛ εξακολουθούν να καλύπτουν τις ίδιες 60 γραμμές, τις οποίες κάλυπταν ήδη και που σε διαφορετική περίπτωση κινδύνευαν να μην εξυπηρετούνται από αστική συγκοινωνία. Τα συνολικά οχηματοχιλιόμετρα του προγραμματισμένου έργου, για τη μηνιαία διάρκεια της δωρεάς ανέρχονται σε 1.530.399,67 με απόκλιση θετική ή αρνητική έως 5%.
Ωστόσο, για να προβλεφθεί ακόμα και το ενδεχόμενο της απορριπτικής γνωμοδότησης, στο κείμενο της δωρεάς επισημαίνεται πως προκειμένου να συνεχίσει να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό, «στην περίπτωση οποιασδήποτε μορφής δικαστικής ή άλλης απαγόρευσης εκτέλεσης των δρομολογίων της παρούσας Σύμβασης από τους δωρητές (προσωρινή διαταγή, απόφαση ασφαλιστικών μέτρων, κλπ), αυτά τα δρομολόγια, για όσο χρονικό διάστημα θα διαρκεί η απαγόρευση, θα εκτελούνται κατ’ αρχήν από άλλον φορέα», με τον οποίο θα έχει συμβληθεί άμεσα ο ΟΑΣΑ. Εάν όμως αυτό δεν καταστεί εφικτό, θα εκτελούνται αναγκαστικά από την Ο.ΣΥ. Α.Ε., με δέσμευση όμως και στις δύο περιπτώσεις, του συνόλου του απαραίτητου αριθμού οχημάτων των δωρητών, ουσιαστικά δηλαδή με τα οχήματα που χρησιμοποιούν και τα ΚΤΕΛ.
Υπενθυμίζεται ότι τα οχήματα που έχουν δρομολογήσει τα ΚΤΕΛ για την εκτέλεση της αστικής συγκοινωνίας στην Αθήνα είναι 200 εκ των οποίων 164 κανονικά (12 μέτρων), 30 αρθρωτά (18 μέτρων) και 6 μικρολεωφορεία (8 μέτρων).
- Συνελήφθη ο «βιαστής με το τατουάζ» - Πώς συνεργάστηκαν οι ελληνικές με τις αλβανικές Αρχές
- Καλάθι του νοικοκυριού: Τα 51 προϊόντα και το αυτοκόλλητο για να τα ξεχωρίζουμε - Κάθε Τετάρτη νέα λίστα
- Το ενεργειακό κόστος «τσακίζει» τα αποθεματικά των ΑΕΙ: Κλειστά φώτα σε αίθουσες, γραφεία και εργαστήρια
- Εφορία: Σε ποιους στέλνει ραβασάκια με φόρους από τα... παλιά - Μάχη με το χρόνο
- Η τελευταία ελπίδα για την σωτηρία του πλανήτη απομακρύνεται. Η κλιματική αλλαγή στην τελευταία φάση, πριν την καταστροφή;
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr