Μετρό Θεσσαλονίκης: Το εντυπωσιακό άνοιγμα μέσα από φωτογραφικά κλικ - Οι αντιδράσεις των πολιτών
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋
Εντυπωσιακές είναι οι φωτογραφίες από το Μετρό της Θεσσαλονίκης το οποίο σήμερα Σάββατο 16 Νοεμβρίου άνοιξε τις πόρτες τους στους πολίτες ώστε να πάρουν μια πρώτη γεύση για το πώς θα είναι οι συγκοινωνίες της πόλης σε λίγο καιρό από σήμερα. Οι Θεσσαλονικείς που επέλεξαν να επισκεφτούν το αμαξοστάσιο της Πυλαίας και να επιβιβαστούν στον αυτόματο συρμό για τη διαδρομή ως τον σταθμό Παπάφη έμειναν πραγματικά εντυπωσιασμένοι καθώς περιμένουν το έργο για χρόνια.
«Μετά από πολλά χρόνια αναμονής, ψεύτικων υποσχέσεων και εγκαινίων με μουσαμάδες, απαντάμε χωρίς πολλά λόγια, με έργα. Το Μετρό Θεσσαλονίκης μπαίνει στην τελική του φάση», έγραψε στο Facebook ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Πλάκα κάνεις! Οι αντιδράσεις των επισκεπτών όταν είδαν τους συρμούς του Μετρό
Η δοκιμαστική λειτουργία του συρμού έγινε στο πλαίσιο της διήμερης δράσης Open House και ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Νίκος Ταχιάος, ήταν εκεί για να ξεναγήσει τους επίσημους και τους πολίτες.
Στους επισκέπτες δόθηκε η δυνατότητα να επιβιβαστούν στους συρμούς. Στο παρακάτω βίντεο καταγράφεται και μια επιβάτης που αναφωνεί «Πλάκα κάνεις! Ήρθε είναι πραγματικότητα» τη στιγμή που ο συρμός φθάνει στην αποβάθρα.
Όπως φαίνεται στο βίντεο και στις φώτογραφίες οι αποβάθρες διαφέρουν σε σχέση με αυτές της Αθήνας αφού στην άκρη τους έχει τοποθετηθεί ένας γυάλινος «τοίχος» με πόρτες, που ανοίγουν μόνο όταν φθάσει ο συρμός.
Όπως είπε είναι καιρός να αρχίσουμε να συνηθίζουμε χωρίς αυτοκίνητο ενώ αναφορικά με τις τιμές του εισιτηρίου απάντησε ότι το μετρό θα είναι φθηνό και συγκεκριμένα «πολύ κοντά στις τιμές του ΟΑΣΘ».
Σημειώνεται πως μέχρι στιγμή υπάρχουν 18 συρμοί ενώ αναμένεται να έρθουν και άλλοι 15. Κάθε συρμός έχει τέσσερα βαγόνια και μήκος 52 μέτρα. Υπολογίζεται ότι κάθε συρμός θα χωράει περίπου 350 άτομα.
Πότε θα είναι έτοιμο το μετρό
Τον περασμένο Σεπτέμβριο ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής και η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη αναφέρθηκαν στην πρόοδο του έργου κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και στα σημεία τοποθέτησης των περισσότερων από τα 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα που εντοπίστηκαν κατά τις ανασκαφές, αναφέρθηκαν.
Οι δύο υπουργοί σημείωσαν ότι στο τέλος του 2023 θα έτοιμο να λειτουργήσει στο σύνολό του, μαζί με το σταθμό Βενιζέλου, το μέτρο Θεσσαλονίκης, με ταυτόχρονη έκθεση των σημαντικότερων αρχαιολογικών ευρημάτων στους σταθμούς.
Παράλληλα, αναφέρθηκαν στις εργασίες αλλά και στον σχεδιασμό στις περιοχές επέκτασης της βασικής γραμμής του μετρό. «Τρέχουμε με στόχο να ολοκληρώσουμε όλο το έργο στο τέλος του 2023. Τρέχουμε να μαζέψουμε το χρόνο που χάθηκε από μειοψηφίες που για πολιτικούς λόγους προκάλεσαν καθυστερήσεις», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Καραμανλής.
«Στο τέλος του ’23, το αργότερο στις αρχές του 2024, θα έχουμε την ευκαιρία να εγκαινιάσουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης με πλήρη λειτουργία 5 σταθμών οι οποίοι ταυτόχρονα είναι και Μουσεία, με πιο εμβληματικό, το σταθμό της Βενιζέλου», είχε πει από την πλευρά του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην εκδήλωση για τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών της Γραμμής 3 του Μετρό, στον σταθμό Πειραιά πριν από μερικές εβδομάδες.
Η πρόοδος των εργασιών
Κατά τον ίδιο, οι κατασκευαστικές εργασίες στη βασική γραμμή έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 87%, εδώ και ένα χρόνο γίνονται δοκιμαστικές διαδρομές και υπάρχει μεγάλη πρόοδος στα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα. Επίσης, ο υπουργός σημείωσε ότι έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια 18 συρμών και θα υπογραφεί η σύμβαση για άλλους 15 για την επέκταση προς την Καλαμαριά, ενώ ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την επιλογή ανάδοχου για τη συντήρηση του έργου.
Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι από τα πιο σύγχρονα της Ευρώπης, με 9,6 χιλιόμετρα και 13 σταθμούς στη βασική γραμμή, το οποίο θα εξυπηρετεί καθημερινά 315.000 επιβάτες. Συνέπεια θα είναι να κυκλοφορούν στην πόλη 60.000 οχήματα καθημερινά στην πόλη.
Αναφορικά με τις επεκτάσεις ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ανέφερε ότι σε αυτήν της Καλαμαριάς έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 85% τα έργα πολιτικού μηχανικού και υπάρχουν συμβάσεις για τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα. Παράλληλα, δρομολογήθηκε η προμήθεια συρμών για τη συγκεκριμένη επέκταση. ενώ γίνονται έρευνες για επέκταση και προς το αεροδρόμιο. Κατά τον ίδιο, η επέκταση προς την Καλαμαριά θα είναι έτοιμη το 2024.
Κατά τον ίδιο το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι βιώσιμο οικονομικά και θα υπάρχει ενιαίο εισιτήριο για τους πολίτες αναφορικά με τη χρήση μετρό και αστικών λεωφορείων.
Περισσότερα από 300.000 ευρήματα
Από την πλευρά της η κ. Μενδώνη σημείωσε ότι στο τέλος του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει και μετρό και αναδεδειγμένα αρχαία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και έκανε αναδρομή στην πρόοδο των αρχαιολογικών ανασκαφών αλλά και στις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν.
Όπως είπε, οι αρχαιολογικές ανασκαφές ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2006, ενώ η κυρία ανασκαφική έρευνα έγινε το διάστημα 2008-2014. Με εξαίρεση τον σταθμό της Βενιζέλου, η ανασκαφική έρευνα ολοκληρώθηκε το 2019. Στη Βενιζέλου ολοκληρώθηκε στις 31 Ιουλίου 2022.
Σε ό,τι αφορά τον σταθμό Βενιζέλου, η υπουργός Πολιτισμού είπε ότι έγινε πρόταση για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων σε ποσοστό 92% το Σεπτέμβριο του 2019.
Σταθμοί - μουσεία
Η ίδια τόνισε ότι εντός του Νοεμβρίου θα πάνε στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο οι μελέτες επανατοποθέτησης των αρχαίων στον σταθμό της Βενιζέλου και εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 θα ξεκινήσει η διαδικασία επανατοποθέτησης. Το ίδιο θα γίνει και για την Αγίας Σοφίας.
«Στην πόλη θα αποδοθούν δύο σταθμοί - μουσεία. Επίσης, στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά θα έχουμε μουσείο 1.500 τετραγωνικών μέτρων ενώ θα έχουμε κι ένα ακόμα μεγάλο μουσείο, εμβαδού 5.000 τετραγωνικών μέτρων στην περιοχή του πανεπιστημίου. Εκεί θα έχουμε αποθηκευτικούς χώρους και εργαστήρια συντήρησης ανοιχτά για το κοινό. Το συγκεκριμένο μουσείο θα είναι έτοιμο σε 5-6 χρόνια. Στους σταθμούς, όπου εντοπίστηκαν αρχαία, θα υπάρχει έκθεση των ευρημάτων. Δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο η δυνατότητα να εκτίθενται 300.000 ευρήματα», ανέφερε η κ. Μενδώνη.
- Μητσοτάκης για Κιβωτό του Κόσμου: Τα παιδιά είναι ασφαλή, στόχος μας να μένουν λιγότερα σε δομές
- Έστησαν κανονική φάμπρικα με πλαστά διπλώματα: Ιδιοκτήτες σχολών και υπάλληλοι της Διεύθυνσης Μεταφορών μέλη της σπείρας
- Πώς σχετίζεται η υγρασία σε κλειστούς χώρους με την μεταδοτικότητα του κορονοϊού - Ποια είναι τα σωστά επίπεδα
- Βίκος: Η θεαματική πορεία από μια... τρελή ιδέα ως τον τζίρο των 100 εκατ. - Νέα επένδυση 22 εκατ.
- Τι είναι το self-gaslighting και πώς το κάνεις στον εαυτό σου χωρίς να το καταλαβαίνεις;
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr