Λεωφορεία: Παράθυρο να σχεδιάζονται τα δρομολόγια ανάλογα με την εποχή και τη ζήτηση - Τι δήλωσε ο Καραμανλής
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Παράθυρο να υπάρξει διαφορετικός σχεδιασμός των δρομολογίων των αστικών λεωφορείων όσον αφορά στη συχνότητά των δρομολογίων σε περιοχές εκτός αστικού ιστού (αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ), άφησε ο υπουργός Υποδομών και μεταφορών, Κώστας Καραμανλής απαντώντας σε ερώτηση για τη σύνδεση του Ωρωπού και του Μαραθώνα με αστική συγκοινωνία. Μάλιστα ο υπουργός δεν απέκλεισε τα δρομολόγια αυτά να βασίζονται σε εποχικά κριτήρια, δηλαδή να αλλάζουν από χειμώνα σε καλοκαίρι, ανάλογα με τη ζήτηση.
Ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι οι προμελέτες για το νέο στρατηγικό σχέδιο του ΟΑΣΑ έδειξαν ότι υπάρχει διαφορετική ζήτηση τους χειμερινούς και τους καλοκαιρινούς μήνες τονίζοντας ότι τα δρομολόγια θα πρέπει να διαμορφωθούν ώστε και να εξυπηρετούν την αυξημένη ζήτηση του καλοκαιριού, αλλά τα οχήματα να μην κινούνται και άδεια τους χειμερινούς μήνες: «Θα πρέπει κάποτε και ο ΟΑΣΑ να αναπροσαρμόσει τα δρομολόγιά του ανάλογα με τις συνθήκες που είναι και εποχικές πλέον», σημείωσε ενώ προσέθεσε πως το ζητούμενο δεν είναι να ενισχύονται τα δρομολόγια επειδή το ζητούν κάποιοι βουλευτές, αλλά να υπάρχει μια σοβαρή μελέτη για την περιοχή ώστε να δούμε τη συγκοινωνιακή προσφορά ανάλογα με τη ζήτηση:
«Θα σας ζητήσω να κάνετε λίγη υπομονή να δούμε με σοβαρότητα και συνέπεια ποιες είναι οι πραγματικές και εποχιακές ανάγκες ώστε να βρούμε μία λύση που θα ικανοποιεί και τα αιτήματα πολιτών αλλά να μην έχουμε και το φαινόμενο το χειμώνα να πηγαίνουν άδεια τα λεωφορεία και τους καλοκαιρινούς μήνες να έχουμε μεγαλύτερη ζήτηση απ΄ό,τι μπορούμε να εξυπηρετήσουμε», είπε απαντώντας στο βουλευτή της συμπολίτευσης, Βασίλη Οικονόμου, ο οποίος είχε υποβάλει σχετική ερώτηση στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Ο υπουργός Υποδομών, μάλιστα τόνισε επίσης ότι με τον ίδιο αριθμό λεωφορείων, αλλά καλύτερο σχεδιασμό, μπορείς να επιτύχεις βελτιωμένο αποτέλεσμα.
Αν και είναι αναντίρρητο γεγονός ότι τόσο οι περιοχές της Ανατολικής όσο και της Βόρειας Αττικής έχουν πολλαπλάσιο πληθυσμό το καλοκαίρι εξαιτίας των παραθεριστών, το κριτήριο της βιωσιμότητας των δρομολογίων με επιχειρήματα άδειων και γεμάτων λεωφορείων δεν αρκεί για να δικαιολογήσει δραστικό περιορισμό των δρομολογίων της δημόσιας συγκοινωνίας ακόμα και αν η επιβατική κίνηση είναι μικρή. Κι αυτό γιατί η φιλοσοφία της δημόσιας συγκοινωνίας είναι πως αποτελεί κοινωνικό αγαθό ειδικά σε περιοχές που δε διαθέτουν πολλές εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης.
Άλλωστε και ο ίδιος ο υπουργός παραδέχτηκε πως «αυτή τη στιγμή στόχος ακόμα και για τις περιοχές εκτός αστικού ιστού είναι να μειωθούν οι μετακινήσεις με ΙΧ. Αυτό δε θα το πετύχουμε αν δεν αυξήσουμε την αστική συγκοινωνία κι αυτό σημαίνει ότι και οι περιοχές εκτος αστικού ιστού πρέπει να εξυπηρετηθούν».
Επί του παρόντος, πάντως, και μέχρι να ολοκληρωθεί το Στρατηγικό Σχέδιο του Οργανισμού για όλο το λεκανοπέδιο, ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε δύο δρομολόγια - «ένεση» για τους κατοίκους των δύο περιοχών της βόρειας Αττικής. Αφού ανέφερε ότι στις συγκεκριμένες περιοχές υπάρχει αστική σύνδεση με την κυκλική γραμμή 310 (Μαραθώνας - Νέα Μάκρη – Ραφήνα - Μάτι) με 17 δρομολόγια την ημέρα, και τη γραμμή 314 (Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας - Παλλήνη - Ραφήνα) με 37 δρομολόγια την ημέρα, ανακοίνωσε ότι θα επεκταθεί άμεσα η γραμμή 314 ώστε δύο δρομολόγια την ημέρα – ένα το πρωί και ένα το μεσημέρι - να φτάνουν στη Νέα Μάκρη καλύπτοντας μία πρόσθετη απόσταση 7 – 10 χιλιομέτρων.
Να σημειωθεί ότι το νέο σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες βρίσκεται στη διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού και η εκπόνηση της μελέτης θα ξεκινήσει μέσα στο 2023.
Παράλληλα ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι θα πρέπει «να σκεφτούμε εκτός πλαισίου» και συνέστησε στους δύο δήμους της περιοχής να εξετάσουν το ενδεχόμενο λειτουργίας δημοτικής συγκοινωνίας, η οποία, πάντως, όπως έχει αποδειχθεί πως είναι σχεδόν αδύνατο να υποκαταστήσει την αστική συγκοινωνία. Σημείωσε πως ο συνδυασμός της επέκτασης των δρομολογίων με την αναδιοργάνωση συνολικά των αστικών συγκοινωνιών και τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας, θα δώσει λύσεις στη βόρεια Αττική.
Εκλογές στον ΣΥΡΙΖΑ: Η δημοσκοπική πτώση, οι προκλήσεις του επόμενου προέδρου, το «φάντασμα Κασσελάκη» και τα προγνωστικά
Τα δύο σενάρια για την Προεδρία της Δημοκρατίας: Τι θα γίνει με εκλογικό νόμο και ανασχηματισμό
TikTok: Η ψηφιακή νικοτίνη των εφήβων - Προβλήματα ψυχικής υγείας από τη χρήση του
Η πρώτη δολοφονία σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση – Και οι θεωρίες συνωμοσίας θεριεύουν
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr