Έδωσαν 25 εκατ. για σύστημα που θα σταματούσε τρένα αυτόματα και το «αχρήστευσταν» - Το έγγραφο που φέρνει στο «φως» το OPEN
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Τα στοιχεία που έρχονται στο «φως» για τα συστήματα που δεν τέθηκαν ποτέ σε λειτουργία στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας, μετά την τραγωδία στα Τέμπη, είναι όλα και περισσότερα.
Μάλιστα, με έγγραφο που αποκαλύπτει το OPEN, αναδεικνύεται ακόμη ένα σοβαρό συμβάν, κατά το οποίο ουσιαστικά «αχρηστεύτηκε» το σύστημα ETCS (European Train Control System) για το οποίο δόθηκαν 25 εκατομμύρια ευρώ για την απόκτησή του και το οποίο έχει τη δυνατότητα να σταματά τρένα αυτόματα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιάννη Φώσκολου, πρόκειται για την κήρυξη ενός νέου διεθνούς ανοιχτού διαγωνισμού από τη ΓΑΙΑΟΣΕ προκειμένου να επαναφέρουν αυτό το σύστημα, το οποίο έχει εγκατασταθεί στα τρένα, αλλά δεν είναι πια λειτουργικό.
Είναι ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα που αν λειτουργούσε στις γραμμές και στα τρένα θα μπορούσε αυτόματα -μέσω υπολογιστή- να φρενάρει την αμαξοστοιχία χωρίς να μεσολαβήσει ο μηχανοδηγός και έτσι να αποτραπεί ένα δυστύχημα.
Οι συμβάσεις αυτές ξεκίνησαν από το 2007 με κόστος 25 εκατ. ευρώ, έγινε μια αρχική παράδοση το 2016 και ενώ τα συστήματα που είχαν μπει στα τρένα και δεν λειτουργούσαν είχαν ήδη υποστεί φθορές, σύμφωνα πάντα με το OPEN. Η τελική παράδοση έγινε το 2018, με την Αρχή που είχε αναλάβει το έργο να ισχυρίζεται πως υπάρχουν φθορές στο συγκεκριμένο σύστημα.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ επανήλθε κάνοντας νέο διαγωνισμό ώστε το σύστημα να ξαναγίνει λειτουργικό.
Υπογραμμίζεται, τέλος, πως το σύστημα είχε εγκατασταθεί σε 88 συρμούς και 129 βαγόνια και δεν λειτούργησε ποτέ γιατί δεν υπήρχε στις ράγες και χάλασε. Οι δύο διαγωνισμοί που έγιναν τους τελευταίους δύο μήνες βγήκαν άγονοι.
Το έγγραφο - ντοκουμέντο
- Αποκάλυψη ethnos.gr: Η ΡΑΣ ρωτούσε τον ΟΣΕ για απανωτούς εκτροχιασμούς και λάθη, 4 ημέρες πριν το σιδηροδρομικό δυστύχημα
- Και επίσημα υποψήφιος της αντιπολίτευσης στις τουρκικές εκλογές ο Κιλιτσντάρογλου - Το μήνυμά του
- Νέα καταγγελία: Λειτουργούσε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα μέχρι το καλοκαίρι του 2019 - Τι είπαν σταθμάρχες στον Ραγκούση
- Στο μικροσκόπιο του Οικονομικού Εισαγγελέα 4 συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ για εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου
- Δημιουργήθηκε το πρώτο χάπι που «δείχνει» να φέρνει γρηγορότερη ανάρρωση από τον κορονοϊό - Τι υποστηρίζει ιαπωνική εταιρεία
- Ακρίβεια: Ενας στους δυο Ελληνες κόβει βασικές ανάγκες και δυσκολεύεται να αποπληρώσει υποχρεώσεις του
- Ο Βόλος ξαναζεί τον εφιάλτη: Δεκάδες απεγκλωβισμοί, χωρίς ρεύμα και παράταση αγωνίας για τις επόμενες ώρες - Εικόνες που καθηλώνουν
- Ποια σήματα θα εκπέμψει στους «γαλάζιους» βουλευτές ο Μητσοτάκης: Η μάχη σε δύο μέτωπα και τα πρώτα δημοσκοπικά μηνύματα
- Μάχη για να προλάβουν τις ελλείψεις φαρμάκων πριν τις ιώσεις και τη γρίπη: Τα μέτρα Χρυσοχοΐδη
- ΤτΕ: Αύξηση των καταθέσεων των νοικοκυριών και μείωση των δανείων τον Αύγουστο
- EBRD για ελληνική οικονομία: Προβλέπει ανάπτυξη 2,4% φέτος και 2,3% το 2024
- Το έκανε το θαύμα του ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος...
- 2.200 χρόνια δεν τολμάει να πλησιάσει κανείς: Ο τάφος που φοβούνται να ανοίξουνε και οι πιο έμπειροι αρχαιολόγοι

Gowise.gr, Κάνε σύγκριση ανμέσα απο 27 ασφαλιστικές εταιρίεςΑκολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr