Κατάρρευση γέφυρας στην Πάτρα – Ταχιάος στο ethnos.gr: Άγνωστο αν υπάρχουν ακόμα εγκλωβισμένοι - Θα κληθεί σε εξηγήσεις ο παραχωρησιούχος
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋
Αγνωστο παραμένει έως αυτήν την ώρα περίπου οκτώ ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα της κατάρρευσης της γέφυρας στην Πάτρα αν υπάρχουν ακόμα εγκλωβισμένοι κάτω από τα συντρίμμια. Αυτό επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος μιλώντας στο ethnos.gr.
«Ασαφές πόσοι ήταν κάτω από τη γέφυρα»
Σε ερώτηση εάν έχει ολοκληρωθεί η επιχείρηση απεγκλωβισμών, σημείωσε πως «γίνονται ακόμα έρευνες και δεν ξέρει κανένας», γεγονός που καταδεικνύει πως παραμένει ασαφές πόσοι άνθρωποι βρίσκονταν κάτω από τη γέφυρα τη στιγμή της κατάρρευσής της και σε έναν υποτιθέμενα αποκλεισμένο εργοταξιακό χώρο.
Ο κ. Ταχιάος επιβεβαίωσε το ρεπορτάζ του «Εθνους» ότι την Κυριακή πραγματοποιούνταν εργασίες στο εργοτάξιο, ενώ στην ερώτησή μας γιατί αυτές συνέχιζαν να εκτελούνται και μετά τις 12 το μεσημέρι παρά την απαγόρευση με την υπουργική απόφαση εξαιτίας του καύσωνα, απάντησε πως «αυτό είναι κάτι που θα εξετάσει η Επιθεώρηση Εργασίας».
Σε ό,τι αφορά όμως τα μέτρα ασφαλείας, ο ίδιος εμφανίστηκε κατηγορηματικός υπογραμμίζοντας ότι η παραχωρησιούχος κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού θα κληθεί να δώσει εξηγήσεις από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: «για τις συνθήκες και τα μέτρα ασφαλείας του εργοταξίου καθώς υπήρχαν άτομα που είχαν περάσει στο χωρο των εργασιών κι αυτό αποτελεί ένα από τα κρίσιμα ζητήματα που θα διερευνήσουν οι υπηρεσίες του υπουργείου. Η έρευνα θα είναι εξαντλητική», ανέφερε.
Σε κάθε περίπτωση ένα εργοτάξιο αυτής της επικινδυνότητας θα πρέπει να είναι απολύτως περιφραγμένο, ώστε να αποκλείεται η δυνατότητα να παρεισφρήσει κάποιος πεζός ή αυτοκίνητο στο χώρο του, κι αυτό είναι κάτι που γνωρίζουν καλά στο υπουργείο.
Σύμφωνα με την ενημέρωση του κ. Ταχιάου ο έως τώρα απολογισμός του τραγικού δυστυχήματος είναι ένας νεκρός και επτά τραυματίες εκ των οποίων ο ένας είναι σοβαρά και παραμένει διασωληνωμένος και ένας ακόμα χειρουργήθηκε.
Ο υφυπουργός επιβεβαίωσε ότι η Ολυμπία Οδός πραγματοποιούσε εργασίες κατεδάφισης της γέφυρας, η οποία ωστόσο είχε προγραμματιστεί να κατεδαφιστεί αύριο Δευτέρα, αλλά «ξαφνικά κατέρρευσε ίσως επειδή κυρίως ο φορέας ήταν αποδυναμωμένος», όπως μας εξηγεί. Τη στιγμή εκείνη βρίσκονταν άνθρωποι που δεν είχαν εργασία στο εργοτάξιο, οι οποίοι και καταπλακώθηκαν από τα μπάζα. Κατά την κατάρρευσή της η γέφυρα συμπαρέσυρε και δύο μηχανήματα της κοινοπραξίας.
Υπενθυμίζεται ότι τα αναπάντητα ερωτήματα που σχετίζονται με την ύπαρξη και την τήρηση των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας θα αποτελέσουν αντικείμενο της διερεύνησης και της Εισαγγελίας.
Τέσσερις συλλήψεις
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, υπήρξαν και τέσσερις συλλήψεις για το περισταστικό. Ανάμεσα στις συλληφθέντες είναι ο υπεύθυνος του έργου καθώς επίσης και 2 χειριστές μηχανημάτων ο ένας εκ των οποίων μάλιστα φέρεται να νοσηλεύεται τραυματισμένος.
Στην πρώτη της επίσημη ανακοίνωση, η οποία εκδόθηκε αρκετές ώρες μετά το συμβάν, η κατασκευαστική κοινοπραξία ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ παραδέχτηκε ότι την Κυριακή 23/7 στο 206Ο χλμ της Εθνικής Οδού Πατρών - Πύργου εκτελούνταν από την ΑΒΑΞ Α.Ε. προγραμματισμένες εργασίες κατεδάφισης γέφυρας (φορέας κατεύθυνσης προς Πάτρα). Κάνει λόγο «για μέτρα που είχαν ληφθεί», αλλά παραδέχεται ότι στο χώρο βρέθηκαν άτομα που δεν είχαν εργασία εκεί.
«Μετά τη διακοπή των εργασιών και παρά την απαγόρευση της κυκλοφορίας και τα μέτρα που είχαν ληφθεί, στο χώρο βρέθηκαν άτομα μη έχοντα εργασία τα οποία τραυματίστηκαν, ένα από τα οποία θανάσιμα, από τμήματα της γέφυρας που κατέρρευσαν. Είμαστε συγκλονισμένοι από την τραγωδία και εκφράζουμε τη βαθιά μας λύπη στην οικογένεια του θύματος και τους τραυματίες. Τα αίτια του συμβάντος θα διερευνηθούν από τις αρμόδιες αρχές, στις οποίες παρέχουμε κάθε πληροφορία που διαθέτουμε και κάθε στοιχείο που θα μας ζητηθεί» καταλήγει η ανακοίνωση.
Οπως είχε γράψει νωρίτερα το «Εθνος», δύο είναι τα κρισιμα ερωτηματικά που προκύπτουν για την ασφάλεια πολιτών και εργαζομένων από το σοβαρό δυστύχημα με την κατάρρευση γέφυρας στην περιμετρική της Πάτρας κατά τη διάρκεια εργασιών ελεγχόμενης κατεδάφισης, το οποίο έως τώρα είχε ως αποτέλεσα τον τραγικό θάνατο ενός ανθρώπου και τον τραυματισμό άλλων επτά.
- Το πρώτο ερώτημα που προκύπτει αφορά τη συνέχιση των εργασιών στο εργοτάξιο σε ημέρα και ώρα με ακραίες καιρικές συνθήκες και υψηλότατες θερμοκρασίες ειδικά κάτω από τον ήλιο. Κι αυτό δεδομένου ότι εξακολουθεί να βρίσκεται σε ισχύ η υπουργική απόφαση του υπουργείου Εργασίας για την τήρηση προληπτικών οργανωτικών και τεχνικών μέτρων προστασίας των εργαζομένων καθόλη τη διάρκεια του καύσωνα. Η απόφαση μιλά ξεκάθαρα για «υποχρεωτική παύση εργασιών σε περιοχές που ο κίνδυνος θερμικής καταπόνησης καθίσταται εξαιρετικά υψηλός κατά το χρονικό διάστημα 12:00 -17:00». Το δυστύχημα συνέβη όπως προκύπτει μετά τις 12 το μεσημέρι, δηλαδή σε ώρα που βρισκόταν εντός του χρονικού διαστήματος της απαγόρευσης.
- Το δεύτερο ερώτημα αφορά τα ελλιπή μέτρα προστασίας και ασφάλειας του εργοταξίου, τα οποία προφανώς εάν ήταν επαρκή, θα είχαν αποτρέψει την παραμονή άσχετων με τις εργασίες ατόμων κάτω από τη γέφυρα.
Η ενημέρωση των αρχών
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, στις 12:47 το μεσημέρι της Κυριακής, ειδοποιήθηκε το κέντρο επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος για κατάρρευση τμήματος γέφυρας στην περιμετρική Πατρών στο 206 km Πατρών - Πύργου με κατεύθυνση προς Πάτρα. Άμεσα μετέβησαν στο σημείο 35 πυροσβέστες με 12 οχήματα, η ομάδα ΙΚΑΡΟΣ, με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, καθώς και ειδικά διασωστικά οχήματα της 6ης ΕΜΑΚ με 2 διασωστικούς σκύλους, ενώ μεταβαίνουν δυνάμεις και από 1η και 5η ΕΜΑΚ.
Οι Αρχές επισημαίνουν ότι στο συγκεκριμένο τμήμα της γέφυρας, είχε απαγορευτεί η κυκλοφορία και ήταν κλειστό, με απόφαση της Διεύθυνσης της Αστυνομίας Αχαΐας από την Πέμπτη 20 Ιουλίου λόγω εργασιών κατεδάφισης για την ανακατασκευή της κάτω διάβασης. Κατά συνέπεια δημιουργούνται απορίες ως προς το πόσο «αποκλεισμένο» ήταν το σημείο του δυστυχήματος δεδομένου ότι βρέθηκαν εκεί τουλάχιστον εννέα άτομα. Αυτό προκύπτει καθώς υπάρχει ήδη ένας επιβεβαιωμένος νεκρός.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «από τις πρώτες στιγμές και χωρίς καθυστέρηση η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έπραξε τα ακόλουθα:
- Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου μετέβη άμεσα στον χώρο του δυστυχήματος και συμμετείχε στη σύσκεψη που έγινε στο Κέντρο Επιχειρήσεων.
- Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος μετέβη άμεσα στην Πάτρα, όπου είχε επαφές με όλους τους συναρμόδιους φορείς.
- Η κυρία Αλεξοπούλου σε συνεννόηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, επικοινώνησε με την Εισαγγελία.
- Εκλήθη η παραχωρησιούχος εταιρεία προκειμένου εκπρόσωποί της να μεταβούν άμεσα στην Πάτρα, όπου και πραγματοποιείται σύσκεψη με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου».
Εως και τώρα, πάντως, παραμένουν συγκεχυμένες οι πληροφορίες ως προς το πόσα άτομα βρίσκονταν κάτω από τη γέφυρα που κατέρρευσε. Ανεπίσημες διαρροές κάνουν λόγο για Ρομά, οι οποίοι είχαν βρεθεί στο σημείο για να μαζέψουν υλικά και κυρίως σίδερα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ακόμα και αν μιλάμε για παραβατική συμπεριφορά, το ζήτημα της ελλιπούς περιφρούρησης ενός τόσο επικίνδυνου εργοταξίου παραμένει.
Να σημειωθεί ότι το έργο της αποκατάστασης είχε αναλάβει η εταιρεία ΑΒΑΞ για λογαριασμό της Ολυμπίας Οδού, η οποία κατασκευάζει το κομμάτι Πάτρα - Πύργος και έχει την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου από την Ελευσίνα έως την Πάτρα.
Η ανακατασκευή της γέφυρας είχε προγραμματιστεί να γίνει σε δύο φάσεις. Προ μηνών είχε ολοκληρωθεί η ανακατασκευή του πρώτου κλάδου της γέφυρας προς Πύργο, ενώ για σήμερα ήταν προγραμματισμένη η κατεδάφιση του δεύτερου κλάδου στο ρεύμα προς Αθήνα, όπου και συνέβη το δυστύχημα. Τα έργα αποκατάστασης είχαν ξεκινήσει το 2021, αλλά ακόμα δεν είχαν ολοκληρωθεί.
Η διπλή γέφυρα είχε κατασκευαστεί στις αρχές του 2000 και ήταν μία απ΄αυτές που ήταν γνωστές στον τεχνικό κόσμο για τα έντονα προβλήματα στη στατικότητά της: «Ηταν μία από τις γέφυρες, για τις οποίες στη μεγάλη έρευνα που είχαμε κάνει για λογαριασμό της Διανέοσις (και είχε παρουσιάσει και το Εθνος), εμφάνιζε σοβαρές ρηγματώσεις. Τότε είχαμε αναδείξει τα τρωτά της σημεία και είχαμε επισημάνει την ανάγκη ενίσχυσής της. Τελικώς ακολουθήθηκε η διαδικασία της αντικατάστασής της», σημειώνει στο «Εθνος» ο Βασίλης Μπαρδάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας και ένας εκ των συγγραφέων της μελέτης.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr