Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου: Πολιτική αντιπαράθεση και καταγγελίες μετά την πολύωρη ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Πολιτικές αντιδράσεις, αλλά και δικαστικές εξελίξεις προκάλεσε η φωτιά στο βυτιοφόρο στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου και η συνεπακόλουθη άντληση του επικίνδυνου φορτίου, που είχε ως αποτέλεσμα την αδιανόητη ταλαιπωρία επτά και πλέον ωρών για χιλιάδες οδηγούς που εγκλωβίστηκαν στα αυτοκίνητά τους.
Η κυκλοφορία στην εθνική οδό αποκαταστάθηκε τελικά αργά το βράδυ. Η αστυνομία και η πυροσβεστική σε κοινή τους ανακοίνωση ανέφεραν ότι η εθνική οδός αποκλείστηκε για την ασφάλεια των πολιτών. Μάλιστα, σε βάρος του οδηγού ασκήθηκε δίωξη για πλημμέλημα, ενώ διατάχθηκε και εισαγγελική έρευνα για τον τρόπου που έγινε η διαχείριση του συμβάντος από τις αρμόδιες αρχές.
Πολιτική αντιπαράθεση
Το συμβάν πάντως, με την πολύωρη ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών και επιβατών, προκάλεσε πολιτική αντιπαράθεση. «Ήταν μία εξαιρετικά δύσκολη επιχείρηση, μιλάμε για ένα πάρα πολύ επικίνδυνο φορτίο. Αντιλαμβανόμαστε και την καθυστέρηση και τα προβλήματα τα οποία υπήρχαν. Αλλά με βάση τα προβλεπόμενα σχέδια αυτό έπρεπε να γίνει», τόνισε μιλώντας στο OPEN ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Κώστας Κατσαφάδος.
«Τα ερωτήματα είναι τεράστια για το πώς δεν αποφεύχθηκε έγκαιρα το μποτιλιάρισμα και η πολύωρη ταλαιπωρία για χιλιάδες πολίτες. Το βέβαιο είναι ότι το δήθεν επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη για ακόμη μια φορά αποδεικνύεται ανίκανο να προλάβει και να αντιμετωπίσει τέτοιες καταστάσεις», σημείωσε ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του.
«Επανέρχεται στο προσκήνιο ένα μεγάλο θέμα οδικής ασφάλειας που αφορά την ανανέωση του στόλου των φορτηγών οχημάτων. Η χώρα μας έχει το μεγαλύτερο μέσο όρο ηλικίας φορτηγών οχημάτων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (22,7 έτη με αντίστοιχο μέσο όρο της ΕΕ τα 14,2 έτη) και απαιτείται ένα εθνικό σχέδιο ανανέωσης του στόλου, το οποίο θα θωρακίζει την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον», σημείωσε ανάμεσα σε άλλα το ΠΑΣΟΚ.
Το ΚΚΕ από την πλευρά του τόνισε: «Η μεγάλη ταλαιπωρία που αντιμετωπίζουν χιλιάδες εγκλωβισμένοι οδηγοί στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, καθώς και στην παλαιά Εθνική, λόγω της πυρκαγιάς σε βυτιοφόρο όχημα, χωρίς καμία ενημέρωση για το πότε θα μπορέσουν να κινηθούν, αλλά και χωρίς καμία μέριμνα, τόσο από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς όσο και από τη διαχειρίστρια εταιρεία, αναδεικνύει για ακόμα μία φορά την έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδίου αντιμετώπισης τέτοιων συμβάντων».
«Μας είπαν να κάνουμε αναστροφή και να βρούμε ξενοδοχείο»
«Πληρώσαμε τα πρώτα διόδια, ενώ ήξεραν τι συμβαίνει, στα δεύτερα διόδια μας άφησαν να περάσουμε χωρίς να πληρώσουμε και δεν μας είπαν τίποτα. Στο επόμενο ένα χιλιόμετρο κολλήσαμε στο ύψος των Αγίων Θεοδώρων», είπε οδηγός μιλώντας στο ethnos.gr. «Έπαιρνα την τροχαία Κινέτας που έμαθα ότι διαχειρίζεται το περιστατικό και έλεγαν ότι δεν ξέρουν πότε θα συνεχιστεί η κυκλοφορία και για το βυτιοφόρο έλεγαν ότι πρέπει να κάνουν άντληση του αερίου», πρόσθεσε ο ίδιος.
Στη συνέχεια, είπε στο ethnos.gr ότι στα αυτοκίνητα υπήρχαν μικρά παιδιά και ηλικιωμένοι χωρίς νερό φαγητό και τουαλέτα για περισσότερες από 8 ώρες μέσα στη ζέστη, ενώ σημείωσε ότι από τη ΛΕΑ που ήταν ανοιχτή πέρασαν αρκετά ασθενοφόρα και οχήματα οδικής βοήθειας για να βοηθήσουν οδηγούς και επιβάτες που είχαν ανάγκη.
Διαρκώς κατειλημμένο το 1025
Ακολούθως, ο οδηγός που βίωσε την ταλαιπωρία είπε ότι περίπου πέντε ώρες αφού βρίσκονταν ακινητοποιημένοι, σταμάτησαν αστυνομικούς που περνούσαν από το σημείο προκειμένου να τους ρωτήσουν τι συμβαίνει, καθώς όπως τονίζει «δεν είχαν καμία ενημέρωση από τις Αρχές».
«Οι ίδιοι αστυνομικοί μας είπαν λίγο αργότερα να κάνουμε επί τόπου αναστροφή και να κινηθούμε στο αντίθετο ρεύμα, χωρίς κάποιος να συντονίζει για να πάμε στην Κόρινθο προκειμένου να διανυκτερεύσουμε εκεί σε κάποιο ξενοδοχείο. Στο σημείο που βρισκόμουν γύρισαν πολλά αμάξια πίσω», είπε.
Όπως εξήγησε ο ίδιος, περίπου στις 21:00 το βράδυ ξεκίνησαν να κινούνται αργά τα οχήματα, ενώ περίπου στις 22:00 το βράδυ, δηλαδή οκτώ ώρες μετά τον εγκλωβισμό του, ο δρόμος είχα κανονική ροή.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα δημιουργήθηκε εξαιτίας του γεγονότος ότι τα διόδια της Ελευσίνας συνέχιζαν να παραμένουν ανοιχτά για πολλές ώρες και άρα να διέρχονται από αυτά πολλά αυτοκίνητα, χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει κάποιο σχέδιο εκτροπής της κυκλοφορίας. Μετά τις 5:00 το απόγευμα, δηλαδή αρκετές ώρες μετά το περιστατικό, ελήφθη η απόφαση να κλείσουν τα διόδια.
Τέλος, πολλοί οδηγοί κατήγγειλαν ότι το τηλέφωνο έκτακτης ανάγκης 1025 ήταν διαρκώς κατειλημμένο, με αποτέλεσμα να μην έχουν τη δυνατότητα ούτε από εκεί να ενημερωθούν.
Δίωξη για πλημμέλημα στον οδηγό του βυτιοφόρου
Σημειώνεται ότι σε μετά την άσκηση ποινικής δίωξης, ο οδηγός του βυτιοφόρου παραπέμπεται σε δίκη για το αδίκημα του εμπρησμού από αμέλεια (πλημμέλημα).
Παράλληλα, ο εισαγγελέας διέταξε έρευνα και για τον ιδιοκτήτη (νόμιμο εκπρόσωπο εταιρείας) του βυτιοφόρου προκειμένου να διαπιστωθούν ενδεχόμενες ευθύνες του για το ίδιο αδίκημα. Η εντολή του εισαγγελέα είναι να διαπιστωθεί εάν είχε γίνει επαρκής συντήρηση του βυτιοφόρου, καθώς φαίνεται πως η φωτιά προήλθε από μηχανολογική βλάβη.
Το όχημα, σύμφωνα με τα στοιχεία, διέθετε όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις (ΚΤΕΟ κ.λπ.).
Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών έδωσε, επίσης, εντολή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τυχόν ποινικές ευθύνες των αρμοδίων Αρχών προκειμένου να εξακριβωθεί εάν προέβησαν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και την εξασφάλιση της προστασίας των οδηγών.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr