«Δεν μου ανέφερε βλάβη»: Τι αποκαλύπτει συνάδελφος του χειριστή του ελικοπτέρου που συνετρίβη στην Εύβοια
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του χειριστή του ιδιωτικού ελικοπτέρου που έπεσε το πρωί στη θαλάσσια περιοχή του Αχλαδίου στη Βόρεια Εύβοια εν μέσω της έντονης κακοκαιρίας Elias. Συνάδελφος του χειριστή μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΟΡΕΝ για την κατάσταση πριν την πτήση και στη συνέχεια την πτώση.
Στο σημείο βρίσκονταν βατραχάνθρωποι, εθελοντές, καθώς και ελικόπτερο Super Puma και το Λιμενικό Σώμα, ενώ η επιχείρηση θα συνεχιστεί με το πρώτο φως της ημέρας. Τις έως τώρα έρευνες δυσχέραιναν η θολή θάλασσα, τα ρεύματα και τα φερτά υλικά. Το σημείο που ερευνάται έχει βάθος γύρω στα 60 με 70 μέτρα, κάτι που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τη διαδικασία.
«Ήμασταν μαζί στο ελικοδρόμιο στις Αφίδνες, καταθέσαμε σχέδιο πτήσης και απογειωθήκαμε με μισή ώρα διαφορά αλλά εγώ είδα τις κακές καιρικές συνθήκες και γύρισα πίσω. Πήγαινε στον Βόλο για να πάρει τον ιδιοκτήτη του ελικοπτέρου. Απογειώθηκε περίπου στις 9 το πρωί.
Μισή ώρα αργότερα επικοινωνήσαμε και μου είπε ότι προσγειώθηκε σε ένα ύψωμα διότι λόγω των κακών καιρικών συνθηκών δεν είχε ορατότητα. Μου είπε ότι μόλις βελτιωνόταν ο καιρός θα απογειωνόταν ξανά από εκεί για Βόλο. Δεν μου ανέφερε βλάβη στο ελικόπτερο».
Το χρονικό της τραγωδίας
Μόνον ο χειριστής του επέβαινε – όπως όλα δείχνουν – στο πολιτικό ελικόπτερο τύπου Α – 109, το οποίο κατέπεσε το πρωί της Πέμπτης στη θαλάσσια περιοχή Αχλαδίου στη Βόρεια Εύβοια, με τις έρευνες για τον εντοπισμό του να συνεχίζονται έως αυτήν την ώρα.
Αυτό επισημαίνουν στο ethnos.gr, πηγές της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων τονίζοντας ότι αυτό προκύπτει τόσο από το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει ο χειριστής του ελικοπτέρου πριν την απογείωσή του όσο και από τις πληροφορίες του Ενιαίου Κέντρου Ερευνας και Διάσωσης.
Αν και η πτώση του ελικοπτέρου έγινε άμεσα γνωστή καθώς πετούσε σε χαμηλό ύψος και χάθηκε η επικοινωνία μαζί του, πέρασαν αρκετές ώρες μέχρι να αποσαφηνιστούν κρίσιμα στοιχεία και κυρίως το εάν στο ελικόπτερο επέβαινε και δεύτερο άτομο. Κι αυτό γιατί αρχικώς είχε διαμηνυθεί ότι στο ελικόπτερο πιθανότατα επέβαινε και δεύτερο άτομο, το οποίο είχε επιβιβαστεί σε αυτό κατά τη διάρκεια της στάσης του στο Μαντούδι.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από την εναέρια κυκλοφορία, το ελικόπτερο απογειώθηκε στις 8.08 π.μ. από τις Αφίδνες με τελικό προορισμό τη Βιομηχανική Περιοχή Βόλου. Περίπου στις 8.45 προσγειώθηκε με ασφάλεια στο Μαντούδι πιθανότατα εξαιτίας των κακών καιρικών συνθηκών. Ωστόσο παρά τις δυσκολίες που οφείλονταν στις μετεωρολογικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη τη στιγμή στην περιοχή, ο χειριστής απογειώθηκε εκ νέου από το Μαντούδι στις 10.13. Πριν την απογείωσή του ανέφερε ότι θα πετά χαμηλά στα 500 πόδια, ενώ είχε λάβει επικαιροποιημένα μετεωρολογικά δεδομένα.
Δεδομένου ότι το ελικόπτερο εκτελούσε χαμηλή πτήση, η μοναδική επικοινωνία του γινόταν με την εναέρια κυκλοφορία. Ετσι, ύστερα από σύντομο χρονικό διάστημα και επειδή δεν υπήρχε καμία επικοινωνία με τον χειριστή, πατήθηκε το κουμπί του συναγερμού για έρευνα και διάσωση και άμεσα απογειώθηκε και ένα Super Puma για να συνδράμει στην επιχείρηση αναζήτησης του ελικοπτέρου και του χειριστή του.
Εως τώρα δεν έχει αποσαφηνιστεί η ιδιοκτησία του ελικοπτέρου, το οποίο, πάντως βάσει των όσων έχουν γίνει γνωστά μέχρις στιγμής είναι κυπριακού νηολογίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο χειριστής του το οδηγούσε στον Βόλο όπου είχε προγραμματίσει να παραλάβει κάποιον εφοπλιστή.
Αυτή τη στιγμή συνεχίζονται οι έρευνες για τον αγνοούμενο χειριστή, ο οποίος όπως λένε αεροπορικές πηγές, ήταν εξαιρετικά έμπειρος, ενώ παράλληλα έχει ξεκινήσει και η συλλογή στοιχείων για τις αιτίες της πτώσης, διαδικασία την οποία δυσχεραίνουν οι καιρικές συνθήκες.
Υπολογίζεται ότι το σημείο, στο οποίο έπεσε βρίσκεται μεταξύ 200 και 400 μέτρων από την ακτή και έχει βάθος 20 – 40 μέτρων.
Αεροπορικές πηγές επισημαίνουν ότι βάσει της διαδικασίας, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) παρέχει τα δεδομένα, ενημερώνει ποιες περιοχές είναι «κλειστές», για ποιες περιοχές υπάρχει κάποια notam. Τα στοιχεία αυτά είναι διαθέσιμα και προσβάσιμα και μέσω του συστήματος στους επαγγελματίες πιλότους. Ωστόσο δεν τίθεται ζήτημα απαγόρευσης απογείωσης δεδομένου ότι ο χειριστής μπορεί να επιλέξει μία άλλη διαδρομή. Κατά συνέπεια εάν μία περιοχή δεν είναι εντελώς αποκλεισμένη, η τελική απόφαση ανήκει στον χειριστή, ο οποίος τη λαμβάνει αφού συνεκτιμήσει όλα τα διαθέσιμα δεδομένα.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr