Άμεσος έλεγχος στην πεζογέφυρα Καλατράβα στην Κατεχάκη για τα εμφανή σημάδια φθοράς - Έκθεση του 2021 ζητούσε παρεμβάσεις
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Άμεσο έλεγχο και στην πεζογέφυρα Καλατράβα, την αρμοδιότητα της οποίας έχει η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) καθώς έχει συνδεθεί με τον σταθμό του μετρό «Κατεχάκη», προγραμματίζει να κάνει το προσεχές διάστημα η εταιρία. Στον απόηχο του κλεισίματος του ΟΑΚΑ, ύστερα από τα σοβαρά προβλήματα στατικότητας που εντοπίστηκαν στο στέγαστρο Καλατράβα και το ποδηλατοδρόμιο η κατάσταση των οποίων αποκάλυψε ότι ουδέποτε είχαν συντηρηθεί, η ΣΤΑΣΥ απέστειλε πρόσκληση σε τεχνική εταιρία προκειμένου να της υποβάλει προσφορά για υπηρεσίες εκτίµησης της κατάστασης των απολήξεων των καλωδίων ανάρτησης της πεζογέφυρας. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 32.860 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Τα σημάδια φθοράς και σε αυτό το έργο του Σαντιάγο Καλατράβα είναι κάτι παραπάνω εμφανή, όπως έχει ήδη γράψει το «Εθνος». Ωστόσο κανείς - πλην των ειδικών - δεν μπορεί να αποφανθεί εάν καταδεικνύουν μόνο πλήρη εγκατάλειψη ή ενέχουν και άλλους κινδύνους.
Η ΣΤΑΣΥ, πάντως, επισημαίνει στην προκήρυξή της ότι η µελέτη θα χρειαστεί χρονικό διάστηµα 2 - 3 εβδοµάδων ώστε να εκδοθεί τεχνική έκθεση, ενώ προϋποθέτει τέσσερεις εβδοµάδες έγκαιρης γνωστοποίησης για την επίσκεψη του επιθεωρητή.
Δεν είναι στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας
Η πεζογέφυρα στην Κατεχάκη είναι ένα ακόμα εμβληματικό έργο του Σαντιάγο Καλατράβα και σε αντίθεση με τις υπόλοιπες πεζογέφυρες του λεκανοπεδίου, την αρμοδιότητα των οποίων έχει η Περιφέρεια Αττικής, η εν λόγω γέφυρα παραδόθηκε στη συγκοινωνιακή εταιρεία που λειτουργεί το μετρό ως συνοδό έργο, αντίστοιχο με τις κυλιόμενες σκάλες ή τους ανελκυστήρες. Λόγω αρμοδιότητας η ΣΤΑΣΥ είναι αυτή που έχει και την ευθύνη των συντηρήσεων του έργου.
Η έκθεση του 2021 και οι παρεμβάσεις που δεν έχουν γίνει
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΣΤΑΣΥ είχε αναθέσει σε εξωτερική μελετητική εταιρεία στο τέλος του 2021 τον έλεγχο και την επιθεώρηση της πεζογέφυρας. Η εταιρία που την ανέλαβε είχε συνοδεύσει την έκθεσή της με ορισμένες παρατηρήσεις για παρεμβάσεις που έπρεπε να γίνουν στην κατασκευή και σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχουν γίνει ακόμα καθώς προγραμματίζεται να εκτελεστούν από εξειδικευμένα τεχνικά συνεργεία. Στόχος της νέας επιθεώρησης είναι προφανώς να επικαιροποιηθεί ώστε να δρομολογηθούν οι απαραίτητες εργασίες.
Η ιστορία κατασκευής της γέφυρας
Υπενθυμίζεται ότι η πεζογέφυρα Καλατράβα παραδόθηκε το 2004 και κόστισε 3 εκατομμύρια ευρώ. Έχει συνολικό μήκος 94 μέτρα και υψώνεται 6 μέτρα πάνω από το οδόστρωμα της λεωφόρου. Τα βασικά αρχιτεκτονικά της στοιχεία είναι ο μεταλλικός πυλώνας (ύψους 50 μέτρων ακριβώς στην είσοδο του σταθμού) και ο εναέριος πεζοδιάδρομος (μήκους 94 μέτρων και πλάτους 5 έως 6 μέτρων) με προσβάσεις από σταθερές ή κυλιόμενες σκάλες και μεγάλους ανελκυστήρες. Η γέφυρα μόλις λίγους μήνες μετά την παράδοσή της, είχε χρειαστεί να κλεισει στις αρχές του 2005 εξαιτίας προβλημάτων στα ξύλα της επιδαπέδιας επίστρωσης. Οπως είχε ειπωθεί τότε δεν ήταν καλής ποιότητας και η ξυλεία που είχε χρησιμοποιηθεί.
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr