Fraport Greece: Η επιτυχημένη πορεία των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της Ελλάδας και οι νέες προκλήσεις για τις αερομεταφορές και τον τουρισμό
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Χρονιά - ρεκόρ για την επίδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία διαχειρίζεται η Fraport Greece θα είναι το 2023 με την επιβατική κίνηση να αναμένεται να φτάσει τα 33,8 εκατομμύρια επιβάτες, σημαντικά αυξημένη από αυτήν της προηγούμενης χρονιάς όταν από τους συγκεκριμένους αερολιμένες ειχαν διακινηθεί 31,19 εκατομμύρια επιβάτες.
Η διοίκηση της εταιρίας, πάντως, δεν εφησυχάζει, όπως επεσήμανε και ο Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, δεδομένου ότι οι προκλήσεις παραμένουν σημαντικές.
Χαρακτηριστικό της πορείας της εταιρίας είναι ότι κατά τη διάρκεια του 10μήνου του 2023, μέσω των 14 αεροδρομίων διακινήθηκαν συνολικά 32,3 εκατομμύρια επιβάτες, αριθμός αυξημένος κατά 8,4% σε σχέση με το 2022, με το 80% της συνολικής κίνησης να είναι διεθνής.
«Η ανοδική πορεία της επιβατικής κίνησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων κατά το πρώτο 10μηνο του έτους αντανακλά την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, που εμπεριέχει και την αναβάθμιση των σχετικών με τον τουρισμό υποδομών όπως αυτών των αεροδρομίων. Παρ’ όλα αυτά, είναι πολύ σημαντικό να παραμείνουμε σε εγρήγορση δεδομένων των ποικίλων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο ευρύτερος τουριστικός κλάδος, γεγονός που επιτάσσει την συνεχή ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος βάσει των παγκόσμιων τάσεων, αλλά και των συνεργειών μεταξύ όλων εμάς που βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της τουριστικής αλυσίδας της χώρας μας», επεσήμανε ο κ. Βήλος.
Σήμερα η εταιρία συνεργάζεται με 110 αεροπορικές εταιρίες από 42 αγορές που προσφέρουν 900 δρομολόγια εκ των οποίων τα 64 είναι νέα.
«Ναυαρχίδα» από άποψη επιβατικής κίνησης, είναι το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, ενώ ακολουθούν αυτά της Ρόδου, της Κέρκυρας και των Χανίων. Μοναδική εξαίρεση με οριακή πτώση της κίνησης (-1,9%) αποτέλεσε το αεροδρόμιο της Μυκόνου, το οποίο όμως δε φαίνεται να προκαλεί ανησυχία καθώς πέρυσι είχε σημειώσει άνοδο κατά 11%. Από την άλλη η Θεσσαλονίκη φαίνεται να έχει ανακάμψει πλήρως, έχοντας αντικαταστήσει τη μείωση από την Ρωσία, την Ουκρανία και τη Λευκορωσία με άλλες αγορές.
Στη δεκάδα των αγορών του εξωτερικού τις πρώτες τρεις θέσεις καλύπτουν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και οι Σκανδιναβικές χώρες, ενώ εάν συνεκτιμηθεί η χώρα καταγωγής των τουριστών και όχι μόνο η χώρα προέλευσης στην όγδοη θέση εμφανίζονται οι ΗΠΑ, η οποία θεωρείται πολύ σημαντική αγορά.
Θετικά είναι τα μηνύματα και για το 2024 με τη διοίκηση της εταιρίας να επισημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρίες θα διατηρήσουν τον ίδιο αριθμό αεροπορικών θέσεων, γεγονός το οποίο είναι μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη.
Οπως επεσήμανε ο κ. Βήλος, ο ρόλος της Fraport Greece στην προσέλκυση τουριστικών ροών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους αφορά σε:
- Επενδύσεις συνολικά πάνω από 1,8 δισ ευρώ για την δημιουργία σύγχρονων και ασφαλών πυλών εισόδου στη χώρα
- Ετήσια επένδυση περίπου 50 εκ ευρώ για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων. Ήδη μάλιστα σχεδιάζονται περαιτέρω επεκτάσεις σε ορισμένα από αυτά όπως π.χ. στη Σαντορίνη.
- Παροχή σημαντικών οικονομικών κινήτρων για την προσέλκυση επιπλέον πτήσεων κατά τους χειμερινούς και «περιφερειακούς» μήνες. Στην κατεύθυνση αυτή έχει ήδη εφαρμοστεί χειμερινό κίνητρο που προβλέπει έκπτωση 7 ευρώ ανά επιβάτη και έως τώρα έχει επιβραβεύσει 14 νεα χειμερινά διεθνή δρομολόγια κυρίως από τη Θεσσαλονίκη. Πρόσφατα εφαρμόστηκε και το κίνητρο για τους λεγόμενους «περιφερειακούς» μήνες, το οποίο προβλέπει μείωση τελών από 25% έως 50% για κάθε επιπλέον επιβάτη εξωτερικού τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Μάρτιο, Απρίλιο. Στον πρώτο μήνα της εφαρμογής του έλαβαν έκπτωση 62 αεροπορικές εταιρίες.
- Σύμπραξη με εθνικούς και τοπικούς φορείς για την από κοινού υλοποίηση προωθητικών προγραμμάτων σε αγορές στόχους.
- Προώθηση των 14 προορισμών στα μεγαλύτερα διεθνή συνέδρια καθώς και μέσω των καναλιών επικοινωνίας της εταιρίας, όπως είναι τα social media και το περιοδικό ‘’Incredible Greece’’.
- Συνεχής συνεργασία με όλες τις αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να διατηρούνται τα υφιστάμενα δρομολόγια αλλά κυρίως να προσελκύονται νέα σε όλους τους προορισμούς που εξυπηρετούνται.
Οι προκλήσεις για την επόμενη μέρα του τουρισμού
Οπως ανέλυσε ο κ. Βήλος δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός δεδομένου ότι δεν είναι δυνατό κάθε χρονιά να αποτελεί ρεκόρ. Κατά συνέπεια υπάρχουν προκλήσεις, οι οποίες απαιτούν έγκαιρη διαχείριση. Σε αυτές συμπεριέλαβε τα εξής:
- Έλλειψη προσωπικού σε όλη την τουριστική αλυσίδα με αρνητικό αντίκτυπο στο επίπεδο εξυπηρέτησης. Διευκρίνισε ότι δεν είναι πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Fraport Greece, αλλά υφίσταται στις εταιρίες επίγειας εξυπηρέτησης, τον ξενοδοχειακό κλάδο και την εστίαση. Εξήγησε επίσης ότι εάν αποχωρήσει μία αεροπορική εταιρία, μπορεί να κάνει και πέντε χρόνια να επιστρέψει.
- Άνοδος του επιπέδου τιμών με επίπτωση στη ζήτηση για τα επόμενα χρόνια.
- Επιδείνωση της σχέσης ποιότητας τιμής που εντείνει τον ανταγωνισμό με τις γειτονικές χώρες.
- Ανάγκη για επενδύσεις σε υποδομές προκειμένου να εξυπηρετούνται οι αυξημένες τουριστικές ροές. Μετά την Πρωτοχρονιά η διοίκηση της εταιρίας έχει σκοπό να απευθυνθεί στις νέες δημοτικές αρχές προκειμένου να συζητήσουν το κρίσιμο αυτό ζήτημα.
- Αλλαγή στρατηγικής από το «ήλιος και θάλασσα» σε πιο ολοκληρωμένες/εναλλακτικές τουριστικές εμπειρίες.
- Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με αλλαγή κουλτούρας και επιχειρησιακού μοντέλου από όλους του εμπλεκόμενους φορείς.
- Γεωπολιτική αστάθεια, στην ευρύτερη περιοχή με δυνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό. Αναφορικά με τον πόλεμο στο Ισραήλ και τις συνέπειές του στο ελληνικό τουριστικό προϊόν, ο κ. Βήλος εμφανίστηκε αισιόδοξος υπογραμμίζοντας ότι το κενό των περίπου 700.000 επιβατών που ενδέχεται να δημιουργηθεί, θα καλυφθεί από άλλες χώρες ή από αύξηση του μεριδίου από άλλες αγορές, όπως συνέβη και με την περίπτωση της Θεσσαλονίκης.
- Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και ανάγκη για επενδύσεις με περιβαλλοντικά θετικό πρόσημο και με επίκεντρο τις τοπικές κοινωνίες.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr