Θεσσαλονίκη: Έξι παρεμβάσεις στο Fly Over μετά τα μεγάλα προβλήματα
Προχωρά ο διαγωνισμός για ανάθεση λεωφορειακών γραμμών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Έξι πρόσθετες παρεμβάσεις για την άμβλυνση των επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης, όπου τα προβλήματα από τις εργασίες κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου Fly Over διαδέχονται το ένα το άλλο, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε σύσκεψη με φορείς της πόλης που διεξήχθη τη Δευτέρα στο Διοικητήριο Θεσσαλονίκης.
O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι: «Το Fly Over είναι χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως αναγνωρίζεται σχεδόν από το σύνολο των φορέων και όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα σε δημοσκόπηση της εφημερίδας ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται - ελεύθερα διοδίων - 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».
Οι έξι παρεμβάσεις
Οι παρεμβάσεις αφορούν σε:
- Εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Από το υπουργείο θα εκδοθούν άμεσα οι αποφάσεις έγκρισης των μελετών.
Εντός των προσεχών ημερών, αναμένεται η υπογραφή σχετικής απόφασης για τον προσδιορισμό των οδών στις οποίες θα εφαρμόζεται η σχετική εξαιρετική διαδικασία, βάσει της εισήγησης των επιστημόνων του Ινστιτούτου Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, οι οποίοι λαμβάνουν real-time δεδομένα για τις κινήσεις στον περιφερειακό και στις βασικές αρτηρίες της πόλης, παράγοντας προγράμματα σηματοδότησης.
- Εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου. Θα ακολουθήσει η κατασκευή της οδού από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης.
- Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Μουδανιών). Σύμφωνα με τον κ. Σταικούρα, αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν γερανοφόρα οχήματα ώστε, εάν χρειαστεί, να απομακρυνθεί ένα αυτοκίνητο που κλείνει τον δρόμο στον Περιφερειακό, ενώ θα υπάρχουν και οχήματα που θα παρακολουθούν τον δρόμο, ούτως ώστε να μην παρακωλύεται η κυκλοφορία, καθώς επίσης θα υφίσταται και οδική βοήθεια σε 24ωρη βάση.
- Απόδοση χώρων της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.
- Περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.
- Μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό. Οπως επεσήμανε ο υπουργός, ο στόλος των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη θα ενισχυθεί με την προσθήκη 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων το 2ο τρίμηνο του 2024. Σήμερα μάλιστα υπογράφεται η σύμβαση για τη δημιουργία σταθμών φόρτισης.
Ο διαγωνισμός για τα λεωφορεία
Επίσης, προχωρά ο διαγωνισμός για ανάθεση λεωφορειακών γραμμών (όχημα, οδηγός και συντήρηση) σε 250 λεωφορεία, 10 ετών ή νεότερα, για τα επόμενα 10+1 έτη στη Θεσσαλονίκη, ενώ σχεδιάζεται ο δεύτερος διαγωνισμός προμήθειας 750 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων περίπου 225 λεωφορεία αναλογούν στη Θεσσαλονίκη.
Ως προς το προσωπικό, ολοκληρώθηκε, μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, η ενίσχυση του ΟΑΣΘ με 150 νέους συμβασιούχους οδηγούς και σε συνεννόηση με το Υπουργείο Εσωτερικών, διερευνάται η δυνατότητα επέκτασης του χρόνου σύμβασης των νέων συμβασιούχων οδηγών και η δυνατότητα απασχόλησης επιπλέον περίπου 40 οδηγών, έως το τέλος του 2024, δηλαδή μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, που προσδιορίζεται για τον προσεχή Νοέμβριο.
«Το αποτέλεσμα των μέχρι σήμερα ενεργειών είναι ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης να έχει αυξηθεί σημαντικά. Συγκεκριμένα, από 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τον περασμένο Δεκέμβριο, σήμερα προσεγγίζουμε και, ενίοτε, ξεπερνούμε τα 300 λεωφορεία. Πρόσθετα, ο ΟΣΕΘ επιβεβαίωσε την αυξητική τάση στις επικυρώσεις εισιτηρίων της αστικής συγκοινωνίας (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ). Συγκεκριμένα, το 2023, έγιναν 9,6 εκατομμύρια επικυρώσεις εισιτηρίων, 69% περισσότερες από το 2022».
Ο κ. Σταΐκούρας διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη, να προχωρήσει και σε πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με την πορεία και τη δυναμική των επιπτώσεων υλοποίησης του έργου.
Από την πλευρά της η κυρία Αλεξοπούλου επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι έως τώρα έχουν ξεκινήσει 5 νέες λεωφορειακές γραμμές Express, οι οποίες προσφέρουν συνολικά 200 νέα δρομολόγια, προσελήφθησαν 137 νέου οδηγοί με ΑΣΕΠ οι οποίοι ήδη εργάζονται και σε αυτούς προστέθηκαν άλλοι 20 με εσωτερική μετακίνηση, ενώ προστέθηκαν 26 νέα οχήματα από τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και ταυτόχρονα αντικαταστάθηκαν 36 παλαιά λεωφορεία του ΟΑΣΘ με νεότερα οχήματα μεγαλύτερης χωρητικότητας.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς.
Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr